אוכל כשר בחו"ל – מדריך למתחילים

חודשיים של הכנה, מציאת טיסה עם זמני הגעה שמאפשרים קצת יותר משעתיים שינה בלילה, סוגרים דיל הכולל חדר זוגי עם מרפסת לרחוב הראשי, נחיתה, החתמת דרכון וזהו – אתם בבירה אירופית באווירה חורפית עם המון נורות כחולות קטנות שמאירות את הרחוב כמו בסרט, תחושה של חופש אמיתי מתפשטת בגוף. כבר עברו קצת יותר מ – 4 שעות מאז כריך הבולגרית שהדיילת חילקה במטוס והבטן מתחילה לקרקר, זה רגע חשוב שבו קולטים שאליו כלל לא התכוננתם, ומחלקת הכשרות עוד לא הגיעה אל המסעדה הציורית שממול למלון שבחרתם. 

 

סיפורו של כל שומר כשרות שמטייל בעולם תמיד יכלול אתגר נוסף של מציאת מקום כשר (הכוונה לאחד כזה עם הכשר מסוים – של רבנות מקומית או לרוב OU), מטלה זאת לפעמים אף תעלה במחיר הישארות בארץ, שכן לא תמיד ולא בכל מקום ניתן למצוא אוכל כשר שכולל מסעדה שטעים וגם נעים לשהות בה. ובכן, זאת אכן משימה, לא פשוטה וגם לא ניתן לדלג עליה ברוב המקרים – אך עם תכנון נכון מראש אפשר להרגיש בחו"ל כמעט כמו כל תייר רגיל אחר.

 

היעד

הודות להרבה יהודים שחיים מעבר לגבולות הים התיכון ניתן לוותר על מצבור המנות החמות מהטיול השנתי למכתש רמון שהתרגלתם לקנות. אם זה באירופה, או במזרח או באמריקה – ישנם יעדים רבים בהם ניתן להשיג אוכל כשר, מסעדות כשרות ואף סופרים כשרים. לאחר שנבחר היעד יש לבצע משימת תחקיר שלא מביישת חוקר מוסד – תחילה חיפוש בגוגל אשר יניב תוצאות של מסעדות כשרות פופולריות, חיפוש בקבוצות בפייסבוק יתרום עוד יותר.

עדיף להתחיל ולבדוק אזור שיש בו אוכל כשר ולאחר מכן לחפש אחר מלון באותו אזור, כך תוכלו לפתוח את הבוקר עם קפה ומאפה במרחק הליכה ולא תצטרכו להתחיל בנסיעה. יש ערים רבות בעולם שבהן יש ריכוז של אוכלוסייה יהודית / ישראלית ולכן אפשר למצוא בה מסעדות או מכולות עם אוכל כשר. כך למשל ברלין או בנגקוק, ערים ענקיות עם המון אזורים שבהן אפשר למצוא הכל מהכל, וגם לא מעט מקומות כשרים. בתאילנד יש אפילו מלונות בבנגקוק או באיים שבהם אפשר למצוא התייחסות לנושא הכשרות.

בנוסף, כך תוכלו גם לתכנן את היום כולו ולקראת סיומו להגיע לאזור לארוחת ערב ומשם לחזור בקלות למלון ולחסוך זמן יקר של התברברות כיוון שלרוב לא תמצאו אוכל כשר במרכז העיר עצמה, האוכל הכשר יהיה בדרך כלל באזור בו גרים יהודים רבים, או אזור אליו מגיעים הרבה אנשי עסקים יהודים המקפידים על אוכל כשר.

 

אפליקציות

טסתם באופן ספונטני ללא תכנון מראש? לא מצאתם הרבה מסעדות בחיפוש בגוגל? אל תאמרו נואש. אפליקציות רבות מכילות מידע שימושי מאוד, ובראשם – KOSHER NEAR ME. זוהי אפליקציה קלה מאוד לשימוש ולמעשה ברגע שפותחים אותה היא מציגה מקומות כשרים על פי טווח בו אתם נמצאים, בנוסף היא מספקת מידע על המזון המוגש במסעדה, זמני פתיחה, סוג הכשרות ואף על חלק מהמקומות מציגה ביקורת של לקוחות.

מומלץ מראש לבדוק באמצעות מספר הטלפון המצורף שהמסעדה אכן עדיין קיימת ופתוחה – וזאת כיוון שהאפליקציה לא תמיד מתעדכנת. אם יש ברשותכם אינטרנט מקומי בחו"ל זוהי אופציה קלה ונהדרת להסתדר איתה.

 

חב"ד

אופציה נוספת וטובה לא פחות היא בתי חב"ד הפזורים בכל העולם. המשפט הידוע: "שני דברים אפשר למצוא בכל מקום בעולם – קוקה קולה ובתי חב"ד" אכן מוכיח את עצמו וישנם יעדים מרוחקים כמו איסלנד או תאילנד למשל שלא תוכלו למצוא בו מזון כשר ובטח שלא מסעדות אבל כן תוכלו למצוא בו בית חב"ד פעיל. בתי חב"ד עונים על הצורך הזה, רבים מהם מפעילים מסעדות חלביות או בשריות ותמיד ניתן לפנות אליהם מראש במייל (לכל אחד משליחי חב"ד קיימת כתובת מייל ספציפית, ניתן לאתר אותה באתר חב"ד העולמי) ולקבל מידע על אוכל כשר באזור ועל אופציות של קייטרינג, השליחים נמצאים לרוב הרבה שנים באזור ולכן יוכלו לתת מידע מקיף ואינפורמטיבי מאוד.

 

שלי מהבית

כן כן, לא ניתן להימנע מכך, אם אתם לא רוצים להגיע למצב של חרפת רעב תצטרכו להביא איתכם אוכל מהארץ בתיק האישי. זה מבאס, זה כבד וזה לא נוח – אין ספק, אבל כבר נאמר שלהיות יהודי זה לא דבר פשוט. סיבוב קצר במכולת יעשה את העבודה וכמה חטיפים, מרקים ועוד מזון מהיר שאהוב עליכם במיוחד יצטרך למצוא מקום במזוודה במקום עוד כמה זוגות נעליים. זכרו שברגע שתסיימו את היום מאוחר ותאחרו למסעדה הכשרה שנסגרה, אתם כבר תודו על הבייגלה שסחבתם 20,000 ק"מ.

לסיכום, עד שלא תקום רשת עולמית של מסעדות כשרות נצטרך להיערך מראש לאוכל כשר בטיולים בעולם. הודות לטכנולוגיה ולרבי אחד מניו יורק המסע הזה הרבה יותר פשוט היום ומאפשר לכל אחד לטייל ולראות את הנופים הקיימים בעולם כשתחושת שובע ממלאה אותו, כמו כן תכנון מראש וגמישות מחשבתית הם תכונות שחשוב שיהיו בארסנל של היהודי הנודד כדי שאף פעם לא יפסיק ללכת.

אוכל כשר

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עורך דין דיני משפחה מומלץ
עריכת דין
כל מה שצריך לדעת על דיני משפחה ב- 2023

ברגע שמדברים על דיני משפחה, צריך לדעת שמדובר בענף משפחתי מאוד רחב. הוא כולל גם התייחסות לתחומי הדין והמעמיד האישי, יוחסין, גיור וכל הכלול בכך, וגם ענייני ירושה, הורות, נישואין

מתנות בגדלים שונים
טיפים שימושיים
מתנות מומלצות לכבוד יום האישה

גברים רבים מכירים את הדילמה שמגיעה תמיד עם יום האישה: מה באמת כדאי לקנות לאישה שאנחנו אוהבים? אם גם אתם מתלבטים לגבי העניין הזה, אספנו עבורכם מספר רעיונות שיוכלו לבוא

פירוק שיתוף במקרקעין
נדל"ן
הגשת פירוק שיתוף במקרקעין – כיצד זה עובד?

המושג מקרקעין מתייחס לכל נכס אשר מקובע על הקרקע. נכסי המקרקעין המוכרים והפשוטים ביותר הם דירות או בתים למשל. נכסים רבים אלו נמצאים במסגרת של בעלות משותפת, בה אין בעלים