איך לאבטח את המידע בעסקים קטנים

אתרי החדשות מלאים בדיווחים אודות ניסיונות פריצה לרשתות המידע של החברות הגדולות, ניסיונות הנגמרים לעיתים בהצלחה, ולעיתים בכישלון. עם זאת, במציאות ישנן פריצות רבות המכוונות דווקא לחברות ולעסקים הקטנים. חברות אלה אינן מחזיקות בשירותי אבטחת מידע, דבר ההופך אותן לטרף קל בידי גופים עונים.

 

האם עסקים קטנים בכלל צריכים לאבטח את המידע שלהם?

כאמור לעיל, היעדר שירותי אבטחת מידע מביא לעלייה במספר הפריצות לרשתות העסקים הקטנים. עסקים קטנים אמנם אינם מחזיקים בנכסים או נתונים רבים, אולם פעמים רבות הפריצה אליהם היא כל כך קלה שההאקר הממוצע מעדיף את הטרף הקל על פני המטרות הגדולות והקשות.

 

מדוע עסקים קטנים מהווים מטרה קלה?

רובם של בתי העסק הקטנים אינם מחזיקים במערכות אבטחת מידע מתוחכמות, והם אינם מחזיקים בטכנאים הפועלים להגן על מערכות המידע שלהם. המודעות הנמוכה לאיום הסייבר בקרב העסקים הקטנים, גורמת לכך שלא מושקעים משאבים בשירותי אבטחת המידע, דבר המביא את העסק להיות חשוף לחלוטין לתקיפה של כל האקר מתחיל.

 

10 הדברות לאבטחת מידע לעסקים הקטנים

1.     שימוש במערכת הפעלה חוקית

השימוש במערכות הפעלה ובתוכנות חוקיות מבטיח כי המערכת שלכם תהיה מעודכנת. מערכות הפעלה כוללות בתוכן חומת אש ברמה סבירה, דבר המקשה על הפורץ לחדור למערכות המידע של העסק שלכם.

 

2.     צמצום מספר הקבצים הבאים מבחוץ

כל קובץ בעל מקור חיצוני מהווה איום להחדרת תוכנת ריגול ואיסוף מידע. הימנעו במידת האפשר מהכנסת קבצים חיצוניים למחשבי העסק שלכם, ובמידת האפשר צרו חציצה בין קבצים אלה למאגרי הנתונים של החברה.

 

3.     שימוש בתוכנת אנטי וירוס

אין צורך שכל עסק יבנה באופן עצמאי מערכת אבטחת מידע, מכיוון שניתן לרכוש תוכנות אנטי וירוס ברמות שונות, תוכנות המקשות על האקרים פוטנציאליים מלבצע את זממם במערכות המידע שלכם.

 

4.     תוכנות לא מוכרות

זוהי המלצה קצרה אך חשובה – אל תורידו תוכנות שאינכם מכירים ואינכם סומכים עליהם לחלוטין.

 

5.     שימוש בשירותי אבטחה

חברות העוסקות בנושאים רגישים עשויות לשמש מטרה מבוקשת בקרב פורצי הסייבר, ועל כן מומלץ להשתמש בשירותיהן של חברות המספקות שירותי אבטחת מידע.

 

6.     הימנעות משימוש במחשב ביתי לצורך עבודה

תופעה נפוצה בקרב עסקים קטנים הינה שילוב של צרכי הבית וצרכי העבודה. שילוב זה עשוי להיות בעייתי בעולם אבטחת המידע, מכיוון שההתנהלות עם מחשב ביתי פתוחה יותר, ועשויה לזמן פריצות. השתדלו ליצור הפרדה בין מחשבי העבודה למחשבים הביתיים של העובדים.

 

7.     סיווג וחלוקת הרשאות

נסו ליצור סיווגים בין העובדים וליצור הפרדה בהרשאות, דבר המקשה על הפורצים מעבר מאגף לאגף.

 

8.     הדרכת העובדים

הדריכו את העובדים בדבר חשיבותה של אבטחת המידע והעלו את המודעות לכך במקום עבודתכם.

 

9.     שימוש בסיסמאות חזקות

נכון, זה נשמע שולי – אבל זה יכול ליצור את ההבדל בין פריצה מוצלחת לכישלון.

 

10.  גיבוי

הקפידו לשמור את המידע גם בענן חיצוני, כך שבעת הצורך תוכלו לשלוף ממנו את כלל המידע הנדרש לכם.

מנעול

 

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
פעולה ארוכה ראשית
עוד באתר זה
קידום אורגני – פעולה ארוכה אך אופרטיבית

קידום אורגני הפך לכלי הטוב ביותר עבור בעלי עסקים אשר מעוניינים להגיע לתוצאות הראשונות של מנוע החיפוש של גוגל. על אף כי מדובר בתהליך ארוך לעיתים, הוא אופרטיבי ביותר עבור

מטבח חיצוני מושלם
מטבחים
4 טיפים לעיצוב מטבח החוץ המושלם עבורכם

חולמים על בילוי מושלם בחצר, מוקפים באוויר הפתוח, משפחה וחברים, סביב ארוחה טעימה שהכנתם בעצמכם? מטבח חוץ הוא הפתרון המושלם עבורכם! קבלו ארבעה טיפים לעיצוב מטבח חוץ שיהווה את התפאורה