איך לגייס עובדים באירופה

מקומות עבודה רבים מעוניינים להרחיב את הפעילות שלהם אל מעבר לגבולות ישראל, ולהקים סניפים גם ברחבי יבשת אירופה. אחת המשימות הראשונות והלא פשוטות שבעלי עסקים נתקלים בהן היא הצורך בגיוס עובדים בחו"ל. בתקופת הקורונה משימה זו הפכה למאתגרת אף יותר, שכן הטיסות עדיין לא חזרו לפעילות מלאה.

 

הכרת השוק המקומי

אחד הדברים החשובים ביותר שמעסיק צריך לקחת בחשבון לפני שהוא פונה לגייס עובדים בחו"ל, היא הכרת השוק המקומי בצורה טובה ומעמיקה. המעסיק צריך להכיר את התרבות המקומית, את הדרכים בהן נהוג לעשות שם עסקים, את התחומים המובילים בכל מדינה וכיוצא באלו.

הכרת השוק כוללת בתוכה גם הכרת השפה המקומית. זהו תנאי הכרחי לגיוס מוצלח של עובדים, שכן עובדים רבים ברחבי אירופה אינם דוברים אנגלית בצורה טובה מספיק (במיוחד במדינות מזרח אירופה) – ולכן תוכלו לתקשר איתם רק בשפתם.

לאחר שמכירים את השוק על בוריו, קל יותר לחפש עובדים ולדעת מה להציע להם כדי שיסכימו לעבוד אצלכם. ניתן להתחיל בגיוס של מנהל סניף מקומי, שמכיר את השוק טוב יותר מכם וסביר להניח שיצר כבר קשרים עסקיים בעבר. הוא יוכל לדעת היכן מומלץ לחפש עובדים, ואף לעזור בהליך המיון וההשמה – שכן הוא נמצא במדינה ויכול לפגוש את המועמדים פנים מול פנים.

 

אתרי "דרושים" בינלאומיים

זוהי שיטה שעשויה להיות איטית, וייתכן שייקח זמן רב למצוא מועמדים איכותיים ורציניים לעבודה – אך במקרים רבים אתרי הדרושים עונים בסופו של דבר על הצורך. כדי לייעל את ההליך, ניתן לפרסם גם באתרים בתחום הרלוונטי לכם.

מכיוון שאתרים אלו לא דורשים כל מאמץ מצד המעסיק (מלבד חיבור לאינטרנט), מעסיקים רבים עדיין בוחרים בדרך הישנה והטובה כדי לגייס מועמדים חדשים לעבודה. במודעת ה"דרושים" תוכלו לפרסם את פרטי המשרה ואת כל הדרישות שלכם, ולרוב זוהי דרך טובה לסינון ראשוני – מועמדים שלא עונים לדרישות כלל לא פונים למודעה.

 

שימוש בחברת השמה

אחת הדרכים היעילות ביותר לגיוס עובדים באירופה וברחבי העולם היא להיעזר בחברת השמה. ישנן חברות השמה בינלאומיות שפועלות במספר רב של מדינות ברחבי העולם, ויכולות להשתמש בקשרים הענפים שיש להן ובהכרתן את השווקים המקומיים של מדינות העולם – על מנת לספק לכם את השירות הטוב ביותר ואת העובדים האיכותיים ביותר בשוק.

אחת מחברות אלו היא חברת אדקו – החברה הגדולה והמובילה בעולם בכל נושא משאבי האנוש. החברה פועלת ב- 66 מדינות ובעלת 5,700 סניפים ברחבי העולם. אדקו מתמחה בין היתר בשירותי פיירול (בהם האחריות על גיוס העובדים מוטלת על המעסיק, אך אדקו מטפלת בכל נושא השכר והרווחה של העובדים), שירותי מיקור חוץ (בהם אדקו אחראית על כך הליך העבודה, מגיוס העובדים ועד לקבלה של תוצר סופי), שירותי השמה גלובליים ועוד.

עבודה

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מאכל מתוק
אוכל
חוכמת הוופל הבלגי

בנסיעתנו הקודמת חקרנו לעומק את צרפת ונדהמנו לגלות שפרט לבירתה, יש עוד המון ערים, קטנות כגדולות, להכיר בה. החלטנו שפעם הבאה קופצים לבלגיה השכנה ובודקים מה יש לה להציע. בנתיים

פמוטים
כללי
5 שימושים לפמוטים

פמוט יכול להיות אביזר שמשדרג את העיצוב בחלל הפנים ויש לו גם ערך פרקטי בחדרים שונים של הבית. יש עוד שימושים מלבד השימוש הקלאסי בפמוט כמעמד לנרות. כדאי לקרוא את

סודות הפוקר
למבוגרים
סודות הפוקר – 6 דברים שלא ידעתם

פוקר כבר מזמן משחק פופולארי בקרב שחקנים בכל רמות הכישורים. משחק קלפים זה הוא שילוב של מיומנות ומזל, והוא היה נושא לספרים, תוכניות טלוויזיה וסרטים. למרות הפופולאריות ארוכת השנים שלו,

מטבח כפרי
מטבחים
מה משפיע על בחירת המטבח

לפני שאתם נוהרים אל חנות המטבחים ומתחילים בוויכוח על איזה צבע יהיה ומה יהיה גודל המקרר, כדאי ומומלץ קודם כל לעשות שיעורי בית. מומלץ קודם כל לעשות סיבוב בחנויות השונות