אילו סוגי תביעות הנזיקין הקיימות

יש מגוון רחב של סוגי תביעות שעשויות לבוא לידי ביטוי בתחומי המשפט השונים. עובדה זו גרמה לנו להחליט כי יש צורך בכתיבת סדרת מדריכים מקיפה שתעשה סדר למי מכם שלא בקיאים בתחום. המדריך הנוכחי הוא ה – 4 בסדרה והוא צפוי להתמקד בסוגי התביעות מתחום הנזיקין שאתם צריכים להכיר. הישארו אתנו ותצאו חכמים יותר.

 

הרקע לכתיבת המדריך הנוכחי

את המדריך הנוכחי אנו כותבים לאחר שגולשים רבים פנו אלינו בבקשה לקבל מידע אודות תביעות הנזיקין. שכן, המדריכים הקודמים שעסקו בתביעות הנוגעות לתחום המקרקעין, המשפחה ותעבורה, גרמו לרבים להתעניין בתחומים רבים נוספים שנוגעים אליהם. לאחר שראינו שמדובר במספר רב מאוד של פניות, הבנו שאנו צריכים להיות קשובים אל הקוראים שלנו ולצאת עם המדריך המבוקש. רגע לפני שנמשיך, חשוב לנו לציין בפני הקוראים האדוקים שלנו שהמדריך הנוכחי מוקדש להם.

 

סוג תביעה מספר 1 שקיים בתחום הנזיקין – תביעות בעקבות רשלנות רפואית

התביעה המוכרת ביותר עבור רבים שגורמת ללא מעט אזרחים לפנות אל עורך דין נזיקין מומלץ היא תביעה שנוגעת להליך הרשלנות הרפואית. לצערנו, יש לא מעט מקרים של רשלנות מסוג זה שבאים לידי ביטוי בקרב אזרחים רבים. כמה מהגולשים שפנו אלינו ציינו בפנינו כי הם תבעו בעברם גורמים רפואיים שונים בעקבות רשלנות רפואית שאירעה להם. הנה כמה מקרים נפוצים שגרמו ועדיין גורמים לתביעות מסוג זה:

  • אבחון שגוי של מחלה
  • טעות בעת ניתוח
  • הולדה בעוולה ועוד

 

סוג תביעה מספר  2 שקיים בתחום הנזיקין – תביעות בעקבות פגיעה במוניטין

סביר להניח שקראתם לפחות פעם אחת תגובות בפוסטים ברשתות החברתיות שמציעות לכותבי הפוסט למחוק את שכתבו. שכן, תגובות אלו מזהירות מפני פגיעה במוניטין. בעידן הנוכחי, אנשים לא שמים לב והם כותבים לעיתים מידע שעשוי לפגוע במוניטין של בעלי עסקים. הדבר שנראה תמים לכאורה עשוי להוביל למפגש עם אנשי עסקים אלו בין כותלי בית המשפט. כך שראוי להימנע ממצב שכזה.

 

סוג תביעה מספר 3 שקיים בתחום הנזיקין – תביעות בעקבות נזק כספי

תביעה מסוג זה באה לידי ביטוי למשל במצב שבו אדם מגלה כי מישהו אחר גרם לו לנזק כלכלי. במידה ויש לו הוכחות שיכולות להראות את גודל הנזק ולהוכיח כי אכן הוא נעשה על ידי גורם אחר, ניתן יהיה להסתייע בעורך דין שבקיא בתחום ולתבוע במטרה לקבל פיצויים הולמים.

 

כמה מילים לפני סיום המדריך

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את 3 סוגי התביעות העיקריות שבאות לידי ביטוי בתחום הנזיקין. כעת, כשידועות לכם הסיבות הללו, אתם יכולים לדעת אם יש לכם סיבה לפנות אל עורך דין שבקיא בתחום זה או שמא, אתם זקוקים לעורך דין שעוסק בכלל בתחום אחר. מקווים שהמדריך הנוכחי החכים אתכם ומאחלים לכם הצלחה רבה בהמשך הדרך.

רשלנות רפואית

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ילד
בריאות
3 יתרונות בביצוע השתלת שיער בטורקיה

בימים האחרונים אנו מקבלים פניות רבות מצד מכרים שלנו שרוצים לדעת את כל הפרטים על השתלת השיער שעברנו בטורקיה. מדובר בשאלות בלתי פוסקות שעייפו אותנו. הרי בשלב מסוים כבר נהיה

סיבות להתקין רשת הגנה על החלון
לבית ולגינה
5 סיבות להתקין רשת הגנה על החלון

עם התגברות המקרים של תאונות ופריצות נושא הבטיחות עלה לראש סדר העדיפויות בבתים רבים. על מנת להגן על בני הבית ועל הרכוש, חשוב לשקול לנקוט באמצעים יזומים. אחד הצעדים היעילים

טפטים
פלילי
מראה שעל הקיר – מי הטפט הכי יפה בעיר?

אם חשבתם שהטפטים הם טרנד חולף, תופתעו לדעת שבבתים רבים משתמשים בהם על מנת לחפות את הקירות ולשוות לבית מראה מרענן שמשדרג את נראותו. המאמר יעסוק בטפטים הכי לוהטים בעיר.

מטבעות
פיננסים
מה עדיף להיות – שכיר או עצמאי? והאם יש פתרון ביניים

עובדים מקבלים הכנסה והטבות יציבות מרבית הטיעונים בעד להיות עובד שכיר מתמקדים במשכורות הקבועות וההטבות הנוספות, כגון ביטוח בריאות וחופשות בתשלום. אלה דברים שעצמאים צריכים לשלם בעצמם, ולחשב את התעריפים