בלומנמארקט – דבר אלי בפרחים

אמסטרדם היא אחד מהמקומות האהובים ביותר על תיירים מרחבי העולם כשהם מחפשים מקום תוסס אך עם זאת נינוח, בו יוכלו להנות מנופש אורבני מפנק. כזאת היא אמסטרדם, מלאת ניגודים אשר הופכים אותה ליעד נהדר לחופשה זוגית רומנטית, חופשה משפחתית עם קטנטנים או נופש בחיק חברים טובים – היא מצד אחד צעירה ושוקקת חיים ומצד שני האווירה בה רגועה ונטולת דאגות, יש בה שפע של אתרי תרבות והיסטוריה ומנגד סצנת קנאביס וחיי לילה תוססים, בתי קפה, מסעדות, טבע מרהיב ועוד ועוד… אפשר להבין למה כה רבים נשבו בקסמיה של העיר המיוחדת הזאת.

 

אטרקציה אחת שאתם חייבים להכיר

מכיוון שיש באמסטרדם כל כך הרבה אטרקציות, אי אפשר לצפות להספיק את כולן במהלך סוף שבוע קצרצר. לכן נרצה להסב את תשומת לבכם לאחת האטרקציות המיוחדות ביותר, אשר חובה לבקר בה, במיוחד אם מזג האוויר מאיר פנים – שוק הפרחים הצף.

מדובר באטרקציה מרכזית ביותר ואחת האטרקציות המתוירות והפופולאריות ביותר בעיר הבירה של הולנד, אשר מושכת אליה מבקרים רבים, הן תיירים והן בקרב המקומיים מכל רחבי המדינה. כך שבין אם אתם חובבי פרחים, מטיילים עם קטנטנים, אוהבים אסטטיקה ואומנות או סתם רומנטיקנים בלבכם – שוק הפרחים הוא יעד שאסור לכם להחמיץ.

שוק הפרחים באמסטרדם, או בשמו הרשמי הבלומנמארקט (Bloemenmarkt), הוא אחד השווקים הצבעוניים והססגוניים ביותר שייצא לכם לבקר בהם והוא נמצא במרכז אמסטרדם, ממש בלב העניינים של העיר היפהפיה, במרחק הליכה קצרצר מכיכר דאם המפורסמת. בשוק תהנו מדוכנים רבים ומגוונים אשר ממוקמים על סירות בתעלת הסיגנל, בין הקוניגספליין למונטלפיין ולמעשה זהו השוק היחיד בעולם מסוג זה.

זה לא שחסרים שווקים באמסטרדם, אבל כאן מדובר באחד המקומות הקסומים ביותר בהולנד, אשר ידועה כאימפריה בתחום גידול הפרחים ובנוסף לשוק העונתי מתקיימות במקום גם תערוכות שנתיות אשר נחשבות למרהיבות במיוחד ומושכות אליהן מבקרים רבים וחובבי צילום.

למעשה, מאז הקמת השוק בשנת 1862 הוא הפך לשם דבר, כך שכיום הוא כה פופולארי עד שחלק מלקוחותיו הקבועים מגיעים מקצוות המדינה כדי לבחור באופן אישי ממיטב הפקעות והפרחים המוצעים למכירה במקום – בין היתר נרקיסים, צבעונים ומגוון צמחים טרופיים אשר למרבה ההפתעה נמכרים במחירים נוחים למדי.

בנוסף לזרעים, פקעות, בצלים ופרחים, המבקרים בשוק הפרחים הצף יוכלו לרכוש גם כלי גינון למקצוענים וחובבנים ועבור התיירים ישנם גם דוכני מזכרות רבים, בהם תוכלו לרכוש מזכרת נחמדה ולהביא ליקרים לכם אשר נותרו בבית.

 

 כמה דברים שמעניין וחשוב לדעת

אומנם התוצרת המקומית מרהיב ומפתה לרכישה, אך מכיוון שמדובר בתוצרת חקלאית, לא ניתן להכניסה לישראל באופן חוקי… לכן מוטב להסתפק במזכרות כמו גלויות, ציורים, פסלונים או מחזיקי מפתחות. אם יש לכם ספק, מומלץ לשאול את המוכרים אשר מכירים היטב את החוק בנושא זה.

  • השוק אומנם נקרא "השוק הצף" אך למעשה דוכני השוק מחוברים לקרקעית התעלה, כך שהם אינם באמת צפים, למרות שזה גימיק נחמד אשר ללא ספק תורם רבות לפופולאריות אליה זוכה המקום.
  • אם תרצו להפוך את הביקור בשוק ליום מהנה באווירה הנפלאה והריחנית, יש עוד אתרים מומלצים באמסטרדם, ששווה להכיר: תוכלו להמשיך את הסיור לאחד מבתי הקפה המקומיים או המסעדות המצוינות שבסמוך לשוק, לשתות קפה או לאכול כשמולכם נוף צבעוני במיוחד.
  • שעות הפתיחה של השוק: ימים שני עד שישי בין השעות 8:30 ועד 19:00 ובימים שבת וראשון בין השעות 8:30 ועד 19:30.

אמסטרדם

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מאכל מתוק
אוכל
חוכמת הוופל הבלגי

בנסיעתנו הקודמת חקרנו לעומק את צרפת ונדהמנו לגלות שפרט לבירתה, יש עוד המון ערים, קטנות כגדולות, להכיר בה. החלטנו שפעם הבאה קופצים לבלגיה השכנה ובודקים מה יש לה להציע. בנתיים

אטרקציות מעניינות
תיירות
אטרקציות מעניינות בעולם

חופשה בחו"ל היא ללא ספק תרופה לכל מיני בעיות ומכאובים שמעסיקים אותנו ובעיקר הזדמנות לברוח משגרת היום-יום ולצבור כוחות להמשך. אבל שום חופשה לא תהיה שלמה בלי כמה חוויות מיוחדות