גליוסלסטומה – מה זה ואיך להתמודד עם זה בצורה הטובה ביותר

גליוסלסטומה הוא סרטן מוח ראשוני אגרסיבי במיוחד. גידולים מסוג זה מהווים כרבע מכלל גידולי המוח והם מופיעים בדרך כלל לאחר גיל 50. גילוי המחלה נעשה לרוב בעקבות ביטויים של הלחץ התוך גולגולתי המוגבר שהיא יוצרת. הגידולים עשויים לגרם לכאבי ראש חזקים, חולשה של הגפיים, הפרעות התנהגותיות, הפרעות תפקודיות שונות ופרכוסים. במאמר זה נרחיב לגבי הטיפולים השונים שבאמצעותם מתמודדים עם המלחה וביטוייה.

 

התמודדות עם המחלה עצמה

הדרך להתמודד עם מחלה זו כולל טיפול במחלה עצמה לצד טיפול סימפטומטי בביטוייה. הטיפול הראשון למחלה הוא הסרה בניתוח של הגידולים כאשר הדבר אפשרי. לאחר הניתוח, הטיפול הסטנדרטי כולל הקרנות וכימותרפיה במטרה להביא לחיסול שאריות הגידול שלא הוסרו כירורגית. טיפול חדשני שהתגלה כיעיל ובטוח לגידולי  גליובלסטומה הוא בשדות חשמליים.

 

הליך כירורגי

ניתוחים נועדו, הן על מנת להסיר את התאים הסרטניים במידת האפשר והן על מנת להפחית את הלחץ על המוח. בתחום של ניתוחי מוח ישנה התקדמות עצומה בשנים האחרונות ופותחו שיטות חדשות כמו דימות על-קולי וצביעת רקמות באור זוהר שמאפשרות לטפל גם כאשר הגידולים במקומות רגישים. הדבר הוביל לשיפור בתוצאות הניתוחים בצורה משמעותית בעשור האחרון.

 

מכשיר האופטיון

הטיפול בשדות חשמליים נעשה באמצעות מכשיר האופטיון. המכשיר למעשה משבש את השדות החשמליים של התאים הסרטניים ומונע את חלוקתם.  בבסיס הפיתוח של שיטת הטיפול הלא פולשנית הזו, היכולת לשנות את המנגנון החשמלי של המולקולות בגוף. על מנת שהגידולים לא יתפשטו במוח יש צורך בשימוש רציף במרבית שעות היממה ולאורך תקופת זמן ממושכת.

 

טיפול סימפטומטי

הטיפולים בהם עסקנו עד כה, ניתוחים, הקרנות, כימותרפיה ושדות חשמליים נועדו להילחם במחלה עצמה. מלבד טיפולים מסוג זה, על מנת להתמודד עם המחלה נדרשים גם טיפולים סימפטומטיים. טיפולים אלו נועדו להקל את תסמיני המחלה על מנת לשפר את איכות החיים של המטופל. טיפולים אלו כוללים תרופות אנטי אפילפטיות, משככי כאבים וסטרואידים.

הטיפול הסטרואידי הניתן כטיפול סיסטמתי לסובלים מגליוסלסטומה הוא לרוב של דקסמטזו. הטיפול נעשה כאשר המטופל סובל מכאבי ראש ונמנום הנגרמים על ידי בצקות. התרופה מסייעת להפחית את הלחץ בתוך הגולגולת.

 

קנאביס רפואי

במסגרת הטיפול הסיסטמתי בחולים נעשה כיום שימוש נרחב גם בקאנאביס רפואי. הטיפול יכול לסייע בהפחתת כאבי הראש ולסייע במצבים של חוסר תאבון, הקאות ובחילות הנובעים מהמחלה עצמה או מתופעות הלוואי של הטיפולים האחרים. קבלת האישור לקנאביס רפואי מותנה בכך שהמטופלים כבר ניסו טיפול תרופתי מקובל לסימפטומים הללו והוא לא שיפר את מצבם.

 

 סיכום גליוסלסטומה

לסיכום הנושא, גליוסלסטומה היא סרטן מוח אגרסיבי בו התסמינים מתפתחים מהר. כפי שציינו, לההתמודדות עם המחלה ישנם טיפולים שונים המיועדים, הן למחלה עצמה והן לסימפטומים הנלווים לה. טיפולים במחלה אותם סקרנו, ניתוח כירורגי, טיפולי קרינה, תרופות כימותרפיות ושדות חשמליים. טיפולים בסימפטומים כוללים, סטרואידים, קנאביס רפואי ועוד.

ראש

 

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מכשירים דיגיטליים
קידום אורגני
5 טיפים להקמת אתר התדמית שלך

אם הקמתם לאחרונה אתר אינטרנט תדמיתי עבור העסק שלכם, אתם ודאי מלאי ציפיות לכך שגולשים שיבקרו באתר יוכלו להתרשם מן המומחיות והמקצועיות שלכם, ואז יבחרו להתקשר מולכם לצורך קבלת שירותים

ביטוח
ביטוחים
איך לבחור סוכנות ביטוח?

יש היצע רחב של סוכנויות ביטוח שמציעות לקשר בינינו, הלקוחות, לבין חברות הביטוח. מי שתרים אחר שירות מסוג זה, יודעים שעליהם להכיר בטיפים הבסיסיים שיאפשרו להם לבחור נכון. אנחנו מכירים

שטיחים לילדים
כללי
איזה שטיחים ילדים הכי אוהבים?

עיצוב חדר הילדים הוא תהליך מורכב, והרבה פעמים אנחנו רוצים להתאים את העיצוב המועדף עלינו לעיצוב אותו מעדיפים הילדים שלנו. סוגיה זו באה לידי ביטוי גם בבחירת שטיח לחדר הילדים.