דרכים וחברות להחזרי מס – כל הפרטים ומידע עדכני

ישנם מיליוני ישראלים הזכאים להחזר מס שאינם מנצלים את זכאותם. בדרך כלל, מי שזכאי הוא מי שהכנסתו החודשית הייתה בממוצע מעל 8,000 ₪. לדאבוננו, מס הכנסה אינו פועל באופן יזום להחזיר את הכספים שגבה ביתר, אלא מותיר את האחריות לעשות זאת לאזרחים עצמם. על מנת לנצל את זכאותכם, עליכם להכיר את הדרכים החוקיות העומדות בפניכם על מנת לעשות זאת. את הפסקאות הקרובות נייחד לסקירת הדרכים לביצוע החזר מס.

 

תנאי הזכאות

השלב הראשון לביצוע החזר מס הוא בירור הזכאות שלכם. החוק קובע מגוון רחב של עילות העשויות לזכות אתכם בהחזר מס. בין העילות הללו ניתן למנות עבודה במהלך חלק מחודשי הנה, עבודה במספר עבודות שונות במהלך שנה אחת, מעבר ליישוב מגורים מזכה, שינוי המצב הזוגי, הולדת ילד חדש, סיום תואר אקדמי, שחרור משירות צבאי ועוד. רשימה זו הינה רשימה ארוכה ובה ערב רב של סיבות בגינן מזכה המדינה בפטור ממס.

עם זאת, רשימה זו הינה רשימה ארוכה מאוד. בנוסף, היכולת לעמוד בכל אחת מן העילות הללו משתנה בהתאם לנסיבות הספציפיות של מבקש הבקשה. כלומר, עצם המעבר בין עבודות במהלך שנה קלנדרית אינו מזכה כשלעצמו בהחזר מס, אלא בהתקיים תנאי זה בשילוב חישוב גובה ההכנסות והיעדר קיזוז במהלך שנת המס. 

 

איך מגישים בקשה?

לאחר בירור העמידה בתנאי הזכאות להחזר מס, יש לבצע את ההליך המנהלי להגשת הבקשה. זהו אינו שלב קל כלל ועיקר. מודבר בפעולה מורכבת מול רשות המיסים, אשר דורשת הצגת אסמכתאות ומילוי טפסים מורכבים, מה שעשוי להיות מכשול משמעותי עבור רבים. במילים אחרות, על מנת להגיש בקשה להחזר מס על אדם ללמוד את רזי מערכת המס בישראל, תוך ניסיון להבין האם התנאים הקבועים בחוק חלים עליו. אין ספק שמדובר בבקשה מורכבת. על כן, ישנם רבים אשר נעזרים בחברות המתמחות בבדיקת זכאות להחזר מס והגשת בקשה, דוגמת חברת indigo אשר מהווה חברה בולטת וותיקה בתחום. 

 

התנהלות מול חברה מומחית – ראש שקט

אין ספק שהדרך להתנהלות עצמאית מול רשות המיסים כרוכה בהשקעת אנרגיה רבה על למידת המערכת. כאשר אתם מנהלים את בקשת ההחזר מול חברה מקצועית אתם מורידים מעצמכם את הצורך הזה. 

 

הסיכוי להגדיל הכנסות עולה

היות שהחוק קובע מגוון רחב של עילות להחזר מס, יש סיכוי לא רע כי תוכלו להגיש את הבקשה להחזר בגין יותר מעילה אחת. עם זאת, הסיכוי של אדם להבין כי הוא עומד בתנאים של שתי עילות שונות הוא נמוך מאוד. על מנת שיעשה זאת, עליו ללמוד את התנאים של עילות רבות. כלומר, אילו תפעלו מול חברה מומחית הסיכוי שלכם להגדיל את הכנסותיכם מהחזר המס עולה משמעותית. 

החזרי מס

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כיצד אפשר למנוע כניסת יונים למרפסת שירות?
כללי
כיצד אפשר למנוע כניסת יונים למרפסת שירות?

נמאס לכם שיונים טורדניות הורסות לכם את המרפסת שירות ומשאירות צואה בכל מקום? יונים יכולות להוות מטרד ועלולות לגרום נזק לצמחים ולרכוש שלכם. עם זאת,   אתם לא חייבים להמשיך

ילד
אופנה
האם חובה להלביש את הילד בחליפה לחתונה

חתונה הינה אירוע מרגש אליו נוהגים להתלבש בצורה אלגנטית ומכובדת. לא פעם עולה שאלת קוד הלבוש לילדים באירועים מסוג זה. האם חובה להלביש אותם בחליפות לחתונה? על כך במאמר הבא.

מכונת חמצן
צרכנות
איפה ניתן לרכוש מחולל חמצן נייד?

עבור מי שסובלים מבעיות נשימה, מחולל חמצן נייד הוא משהו שאי אפשר לוותר עליו. בלי מחולל החמצן הניידות מוגבלת מאוד, וברגע שיש לכם אותו אתם יכולים להיות הרבה יותר חופשיים.

פינת ישיבה
לימודים
איך ליצור חברים

הינה כמה טיפים שיסייעו לכם ליצור חברים איכותיים לטווח ארוך. כאלה שאפשר וכיף לסמוך עליהם.   טיפ 1 לאיך ליצור חברים –  לדעת להודות בטעויות אם חשוב לכם להיות חברים