החזרי מס למשלמי מזונות – המסמכים הנדרשים

לא מעט זוגות במדינת ישראל מוצאים את דרכם המשותפת מגיעה אל סיומה בגירושין. ממש לא מדובר כאן על סיטואציה נדירה, להיפך – היום הנתונים מצביעים על כך שכל זוג שלישי ימצא את דרכו אל מדרגות הרבנות, ולכן חשוב להבין את כל הפרוצדורה הקשורה בעניין הזה.

בין מציאות חדשה שגם אתם וגם הילדים שלכם תצטרכו להתרגל אליה, יש לא מעט נקודות בירוקרטיות משמעותיות מאוד שכדאי להכיר. החזרי מס למשלמי מזונות הם אחת מהנקודות הללו, אז בואו נבדוק מהם המסמכים הנדרשים לקבלת החזרי מס למשלמי מזונות.

 

החזרי מס למשלמי מזונות – זה בכלל דבר קיים?

בין אם הכרתם את הנושא הזה לפני כן ובין אם לא, עכשיו הגיע הזמן לעשות סדר בדברים, ולדעת בדיוק מה מגיע לכם. נוצר מצב כזה שכעת, כשחיי הנישואין שלכם הסתיימו, אתם עומדים לקראת חיי גירושין שידרשו מכם כל מיני דברים. תשלומי המזונות הם אחד מהדברים האלו שאיתם תידרשו להתמודד, ומדובר כאן על סכומים שיכולים להגיע לאלפי שקלים מדי חודש.

מדובר על הוצאה שעלולה להכביד עליכם בצורה משמעותית וניכרת, ולכן מדינת ישראל מנסה לסייע ככל הניתן בהפחתת תשלומי מס.

מי שזכאי לבקש החזרי מס למשלמי מזונות הם אנשים גרושים, שעומדים באחד משני תנאים:

  1. אדם גרוש שהילדים שלו אינו מתגוררים איתו באותו הבית.
  2. אדם גרוש שנמצא בזוגיות אחרת ומימש אותה במוסד הנישואין, וממשיך לשלם מזונות עבור ילדיו מנישואיו הקודמים – שאינם מתגוררים איתו באותו הבית.

 

כיצד ניתן לקבל החזרי מס למשלמי מזונות?

החזרי מס הם עניין שכדאי לדאוג לו מבעוד מועד, ככה שתוכלו לממש את נקודות הזיכוי שתקבלו כבר מאותו הרגע והלאה. במידה ולא יצא לכם לשמוע על האופציה של החזרי מס למשלמי מזונות ברגע האמת, ורק לאחרונה הבנתם שאכן קיימת אופציה כזו עבורכם, אחרי שכבר שילמתם מיסים בגובה מלא – תוכלו לפנות להליך החזרי מס למשלמי מזונות בדיעבד.

במסגרת ההליך תצטרכו להגיש מסמכים כמו טופס 101 עבור הורה גרוש שהוא שכיר או מסמכים כמו טופס 1301 עבור הורה גרוש שהוא עצמאי, אישורים על המשמורת של הילדים וייתכן שגם מסמכים נוספים. את כל אלו יבחנו רשויות המס, ובהתאם יוכלו להעניק לכם החזרי מס, שגובהם יכול להגיע לאלפי שקלים מדי שנה.

 

האם מדובר על החזרי מס למשלמי מזונות רק עבור שנת המס האחרונה?

דבר קריטי שחשוב לדעת הוא שהבקשה לקבלת החזרי מס למשלמי מזונות יכולה להתייחס הן לשנת המס שזה עתה הסתיימה, והן לשש השנים הקודמות לה. כלומר, אתם עשויים למצוא את עצמכם מממשים פוטנציאל אדיר של החזרי מס, שיוכלו להצטבר יחד לסכום של עשרות אלפי שקלים, ולהבטיח לעצמכם את מימוש הזכאות השייכת לכם. פנו להליך עוד היום, והתחילו לשאול את עצמכם מה תעשו עם הכסף שיגיע אליכם!

זכוכית מגדלת על נייר

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בעלי חיים
חושבים לגדל חיית מחמד? הנה כמה טיפים

החלטתם לצרף כלב, חתול, חמוס, תוכי, איגואנה או ארנב בבית? במאמר זה תוכלו לקבל טיפים שימושיים שיסייעו לכם להעניק לחיית המחמד שלכם יחס אוהב ולגדל אותם בצורה הכי טובה שאפשר.