למה יש צורך בהשחזה לפני ציפוי שיניים?

ציפוי שיניים נועד על מנת לשפר את המראה הטבעי של השיניים הטבעיות בפה. השיטה מתאימה לאנשים המעוניינים לשפר את האסתטיקה הדנטלית שלהם, מבלי להוריד את השן לחלוטין. ציפוי שיניים עוזר לנו להשיג תוצאה של שיניים לבנות טבעיות עם מראה אסתטי. אז למה יש צורך בהשחזה לפני ציפוי שיניים? במאמר זה נסביר ונפרט כל מה שחשוב לדעת.

 

איך תהליך הציפוי עובד?

בקרב מטופלים רבים יש בלבול רב בין ציפוי חרסינה לשיניים לבין הלבנת שיניים. הלבנת שינים היא פעולת ניקיון השן. ציפוי שיניים הוא תהליך עם סדר מסוים שחייבת להיעשות, אחרת הטיפול יכול להיכשל. מלבד ההגעה לבדיקה ראשונית אצל רופא שיניים וקבלת מידע מקצועי מקיף בנושא, יש לוודא שהמטופל מתאים לביצוע הציפוי. לעיתים צבע השן, גיל המטופל, מחלות חניכיים וכן הלאה יכולות למנוע את ביצוע הטיפול.

 

מדוע נדרשת השחזה?

ההשחזה נדרשת מאחר והציפוי שהרופאים מדביקים על השן הוא בעובי 0.5 מ"מ. ועל כן ההשחזה תהיה כ-0.5 מ"מ. בפגישה הראשונה, הרופא יוצר מודל של השיניים והפה ובפגישה השנייה מעתיקים את התכנון לפה של המטופל ובודקים האם הציפוי אפשרי – זהו ציפוי דמה. המטופל בודק האם זה מתאים עבורו ולאחר מכן ניתן לעבור לשלב הטיפול עצמו.

באזורים מסוימים בהן השן שקועה או השן בולטת ייתכן כי לא יצטרכו לבצע השחזה בכלל, או יצטרכו לבצע השחזה קצת יותר עמוקה. זאת בהתאם לשיניים של המטופל. בסופו של יום, השחזת השן היא עבור הציפוי ולא מעבר לכך.

 

למי מתאימה השיטה?

התהליך מתאים למטופלים שרוצים ומעוניינים לשפר את המראה האסתטי שלהם. זאת לאחר שעברו את כל הקריטריונים המתאימים לציפוי שיניים על ידי רופא שיניים מוסמך. התהליך מתאים גם למטופלים מסוימים המעוניינים לשנות את גוון השן ללבן יותר ובוהק יותר, במידה והם אינם מעוניינים בהבהרת שיניים, הלבנת שיניים או תהליך אחר לשינוי הצבע.

 

למי לא מתאימה השיטה?

אצל מי מהמטופלים שסובל מבעיית שיניים שחוקות, לא מומלץ לבצע את הטיפול. זאת על מנת למנוע סדקים או שבירה של הציפוי שעלולה לפגוע בשן. במקרה כזה מומלץ לבצע כתר בעובי של לכל היותר עד 1 מ"מ. השיטה לא מתאימה גם למטופלים שסיכוי ההצלחה שלהם נמוכים מאוד במצב של מנשך לא יציב, דבר העלול לשבור את הציפויים. במקרה כזה אנו ממליצים לבצע הכתרה מלאה על מנת לייצב את המנשך אצל המטופל.

מטופלים הסובלים מבעיות חניכיים כמו נסיגת חניכיים, שורשים חשופים ומחלות חניכיים כרוניות גם הם אינם יכולים לעבור את הטיפול. זכרו כי ציפוי שיניים הוא תהליך רפואי עדין ומתקדם טכנולוגית. על מנת להגיע להצלחה מקסימלית של הטיפול, יש לבצע תהליך זה אצל רופא שיניים מוסמך בלבד אשר מחזיק במכשירים המתאימים.

ציפוי שיניים

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ייפוי כוח מתמשך
עריכת דין
למה צריך ייפוי כוח מתמשך?

אדם המגיע לשיבה טובה רוצה לשלוט בענייניו באמצעות אדם אותו מינה לכך בעודו צלול דעת, על מנת לדאוג לאינטרסים שלו כאשר אינו צלול דעת יותר. מדוע צריך ייפוי כוח מתמשך

מַס
כללי
איך תדע שמגיע לך פטור ממס הכנסה

קיבלתם פעם משהו מהמדינה? כמעט כל אזרח מקבל דברים מסוימים מהמדינה בשלב כזה או אחר במהלך החיים שלו. שלא כמו עניינים גורפים, כמו מענק הקורונה שחולק לכל אזרח בתקופת הסגרים,