5 זכויות שמגיעות לחולי סרטן ולא ידעתם

מחלת הסרטן מסיבה קושי רב. לחולה עצמו כמובן, וכן לסביבתו הקרובה.

זאת, מאחר שהטיפול בסרטן אורך זמן רב, דורש משאבים לא מעטים ושואב המון אנרגיות מהמטופל וסביבתו.

בשל כך, גם כשהטיפול מצליח והחולה נרפא, משפחתו תתמודד עם קשיים, נפשיים וכלכליים כאחד.

 

התמודדות עם הקשיים הכלכליים

במטרה להקל מעט על הקשיים, המדינה מעניקה סל סיוע לחולי סרטן. כדי לממש אותו, על החולה לדרוש את מימוש הזכויות ולכן, כשלב ראשון – עליו לדעת מהן הזכויות המגיעות לו. הזכויות מפורטות בחקיקת הכנסת ובתקנות הממשלה. להלן נפרט אודות הזכויות, ונפרט באחת החשובות שבהן – פטור ממס הכנסה לחולי סרטן.

 

פטור ממס הכנסה

כל חולה סרטן באשר הוא, זכאי לפטור ממס הכנסה למשך שנה. פטור זה משמעותי למדי, שכן חולים רבים נאלצים להפחית את היקף עבודתם עקב המחלה. הודות לפטור, הירידה בהיקף ההכנסות ברוטו, משפיעה פחות על סכום ההכנסה נטו.

חולים העומדים בקריטריונים הקבועים בחוק, יהיו זכאים לפטור רחב מזה. הם יוכלו לזכות בפטור ממס הכנסה לכל החיים ואף להחזרים רטרואקטיביים בגין תשלומי מס ב-7 השנים האחרונות. לא קל להיכנס לקטגוריית חולים זו, ללא תלות בחומרת המחלה. על כן, מומלץ להיעזר בשירותי חברה למימוש זכויות רפואיות שתדאג שתקבלו את המגיע לכם.

 

קצבת נכים

חולי סרטן זכאים לקצבת נכים מהביטוח הלאומי. ייתכן וחולי הסרטן יהיו זכאים לקצבה אף אם המחלה לא גדעה את עבודתם. בניגוד לתפיסה המקובלת אודות הביטוח הלאומי, כגוף מסורבל ולא נגיש, עבור חולי הסרטן התמונה שונה. בביטוח הלאומי שורר יחס מיוחד לחולי הסרטן ואף תוקנו תקנות ייחודיות עבורם, כגון זו המגבילה את משך הטיפול בתביעה, מרגע הגשתה לרגע ההכרעה בה, ל-30 יום.

 

קצבאות ייחודיות

חולי סרטן הנמצאים בעיצומו של טיפול, יהיו זכאים לקצבת שירותים ייחודיים לשם טיפול במחלה. הקריטריונים לקבלת הקצבה אינם בוחנים את כושר השתכרותו של החולה אלא את מצבו במחלה וכן את אחוזי הנכות שנקבעו לו.

 

גמלת נפגעי עבודה

לעיתים, מחלת הסרטן נגרמת עקב חשיפות שונות שהיו לחולה במסגרת עבודתו. במידה וזהו המצב, החולה יהא זכאי לגמלת עבודה, אשר תעניק לו קצבה חודשית, מימון לטיפולים הרפואיים, שיקום ועוד.

 

זכויות הנובעות מביטוחים פרטיים

רובם של הישראלים מבוטחים בביטוח פרטי, בביטוח רפואי פרטי או מפרישים כסף לקרנות פנסיה. חולי סרטן יכולים לתבוע פיצויים גם מחברת הביטוח ומקרן הפנסיה, בכפוף לתנאים הקבועים בפוליסה.

חברת הביטוח תפצה את החולה בגין אובדן כושר השתכרות. גם קרן הפנסיה תעניק פיצוי באותן נסיבות והחולה יזכה לכפל פיצויים. בנוסף על כך, החולה עשוי להיות זכאי למימון הטיפול במחלה על ידי מבטחת הבריאות שלו.

 

לסיכום

חולי סרטן סובלים, מלבד ממחלתם, מקשיים כלכליים. כדי להקל במעט מהקשיים, לחולי הסרטן שלל זכויות המוענקות מהמדינה ומחברת הביטוח. העיקריות שבהן, הן פטור ממס הכנסה, קצבה או גמלת הכנסה, פיצויים בגין אובדן כושר השתכרות וכן מימון הטיפול הרפואי. לסיום, נאחל לכולם – רק בריאות!

מטבעות

 

 

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אירועים
כך תזמינו אמן טלפתיה לאירוע פרטי

אם אתם לא זוכרים מתי הייתה הפעם האחרונה שבה עשיתם אירוע פרטי, טבעי שתרגישו מעט לחוצים. זה לא משנה על איזה אירוע מדובר, כי מה שבטוח זה שתרצו לגרום לאורחים

ספרי עיון
כללי
הקשר בין ספרי ילדים לדמיון

לא פעם אנו מוצאים את עצמנו מגנים על ספרי הילדים השונים. שכן, אנו שומעים אנשים שאומרים לעיתים כי מדובר בספרים שמקבעים את הילד ולא מאפשרים לו לפתח את הדמיון. אם

כיצד בוחרים
כללי
כיצד בוחרים חזייה שתתאים למבנה הגוף?

כשמדובר ברכישת חזיות בפרט והלבשה תחתונה בכלל, מציאת חזייה שמתאימה למבנה הגוף שלך היא חיונית. לא מדובר רק למצוא סגנון שאת אוהבת ומתחברת אליי, אלא גם על לוודא שהוא מתאים

למכור דירה
נדל"ן
מכירת דירה במחיר למשתכן – האם זה אפשרי?

המחירים בשוק הדיור נמצאים בעליה בעשור האחרון, עד כדי כך שמשפחות רבות וזוגות צעירים לא מסוגלים להגיע להון העצמי ללקיחת משכנתא. המדינה מאפשרת להם לרכוש דירה בהנחה באמצעות תוכנית "מחיר