חוכמת הוופל הבלגי

בנסיעתנו הקודמת חקרנו לעומק את צרפת ונדהמנו לגלות שפרט לבירתה, יש עוד המון ערים, קטנות כגדולות, להכיר בה. החלטנו שפעם הבאה קופצים לבלגיה השכנה ובודקים מה יש לה להציע. בנתיים גילינו שהתייר הישראלי לא מתלהב מספיק מבלגיה. את זה נשנה היום.

פרט לביקור שלנו בבירתה של בלגיה – בריסל, אחרי טיול פריז, חשבנו על ערים נוספות שלא זוכות למספיק עניין וחבל שכך. גילינו שערים כמו בלפסט או איים כמו מדיירה, לא גייסו לעצמם קהל אוהדים גדול מספיק והחלטנו שנתקן גם את זה.

היום מתחילים עם בלגיה.

 

 בלגיה הלא מוכרת

מה אתם יודעים על בלגיה? ככל הנראה הדבר הראשון שתגידו הוא שוופל בלגי זה אחלה דבר ואז תזכרו גם שבלגיה היא יצרנית בירה בין הגדולות בעולם. יפה, אבל זה הכל? כנראה שרובכם לא יצליח לחשוב על דברים נוספים בקשר אליה, לכן אנחנו לוקחים את המשימה על עצמנו.

 

 עיר הבירה הבלגית

בלגיה, מדינה מסקרנת עד מאוד, שמאגדת בתוכה שלושה מחוזות שונים, שלכל אחד מהם שפה רשמית משל עצמו – צרפתית, סוג של הולנדית וסוג של גרמנית.

תשאלו איך מדינה אחת יכולה להיות כל כך רב גונית? בואו נגלה ביחד.

בריסל, עיר הבירה של בלגיה, היא מקום מושבם של גופים רבים של האיחוד האירופי, עכשיו אתם מבינים את רמת החשיבות שלה.

 

 מקומות שחייבים להכיר

 קצת מרכז העיר

Grand Place או Grote markt (כן, כדאי שתתרגלו לראות שלטים עם שמות שנכתבים בכמה שפות) זוהי הכיכר המרכזית של בריסל.  עליה מתרכזים נקודות עניין רבות כמו בניין העירייה, בניין עתיק עוד מימי ביניים.

פרט מעניין נוסף בקשר לכיכר המרכזית של בריסל, הוא שלכל בית פה יש שם משל עצמו וסימון ייחודי משל עצמו. הסיבה לכך היא שבעבר לכל קהילה, או מוטב להגיד לכל איגוד עובדים, הייתה נציגות על הכיכר הראשית והיה צורך לסמן את הבתים, בשביל שיהיה נוח למצוא אותם.

 

 קצת בית משפחת המלוכה

כל אדם יכול לבקר בארמון המלכותי. למה, תשאלו מופתעים לחלוטין. זה כי משפחת המלוכה הבלגית אינה מתגוררת פה והארמון משמש בעיקר למפגשים רשמיים של בית המלוכה.

 

 קצת מוזיאון הקקאו והשוקולד

אם מישהו לשנייה הצליח לשכוח, נזכיר ששוקולד בלגי הוא דבר נוסף שהמדינה מפורסמת בו )ביחד עם הבירה והוופל בלגי אי שם מתחילת הכתבה).

בכל אופן, מוזיאון הקקאו והשוקולד בהחלט לא יאפשר לכם לשכוח את הפרט הקטן הזה. תוכו לגלות בו את היסטוריית הקקאו והשוקולד שייצרו ממנו, משחר ההיסטוריה ועד ימינו , תוכלו להתלהב מדמויות מסרטים מצוירים, שכולן נבנו באמצעות שוקולד. תוכלו אפילו להתנסות בהכנת בונבוניירות משל עצמכם.

אם זו לא הגשמת חלום, תספרו לנו מה כן.

 

 קצת תרבות לנפש

מוזיאון של רנה מגריט – צייר מפורסם, שיצירותיו לא מפסיקות לעורר תדהמה, גם בימינו. בנוסף ליצירותיו המסקרנות, תוכלו לראות פה גם חפצים אישיים, מכתבים ועוד. הכל, בשביל שתוכלו להרגיש שהכרתם את הצייר באופן רשמי ושהתקרבתם ולו מעט, להבין את המסרים מאחורי יצירותיו.

 

 קצת אוכל לנשמה

המאכלים המפורסמים של בלגיה הן קדירות בשר למיניהן, צ'יפס (כן ה – French fries המפורסם הוא בכלל לא French), וופל בלגי טרי טרי ומאות סוגי בירה לכל טעם וריח ומצב הרוח..

עכשיו, נשאיר אותכם באמצע הסיור בעיר, כאשר אתם חולפים על פני מבנה מעורר שאלות הנקרא אטומיום, נכנסים לאינספור כנסיות שיש בבריסל ומחפשים את פסל הילדה המשתינה. אנחנו טסים לנו הלאה.

 

 ברוכים הבאים למדיירה

מדיירה היא אי, ארכיפלג, שהתגלה ע"י הפורטוגלים, שאוכלס על ידם עוד במאה ה – 15.

האי הוא בעצם הפסגה של הר געש עתיק. נשמע כמו התחלה מבטיחה במיוחד.

 

 מה לא מפספסים

 הר הגבוה באירופה

הר Cabo Girao יאפשר לכם לתצפת על האוקיינוס והערים מסביב.

 

 יער Laurisilva

שמורת טבע של ממש, שנוצרה לפני כמה מיליוני שנים. גובהם של עצים מסוימים יכול להגיע עד כ – 40 מטר.

 

 כפר דייג Camara de Lobos

כל מה שאתם מצפים מכפר ציורי קטן להיות.

 

מה טועמים?

מולים לוהטים בעשבי תיבול ולימון, דג Peixe Espada בטמפורה עם בננה ורוטב של פסיפלורה. אקזוטי ומדהים.

קינוח

 

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
איפור
בריאות
סקירה על מוצרי הטיפוח של חברת מורז

במקרה והחלטתם לשנות את הקוסמטיקה היומיומית שלכם לקוסמטיקה טבעית, הגעתם למקום הנכון. הכירו: חברת מורז. חברת מורז הינה חברה של מוצרי קוסמטיקה טבעית המבוססת על צמחי מרפא, הדואגת להביא את

התקדמות וגדילת רשתות
סמארטפונים וטיפים
לראשונה: רשת הדור החמישי הופעלה בישראל

ממש לפני כחודשיים הגיעה פריצת דרך לישראל בכל הקשור לרשתות הסלולריות. רשת הדור החמישי הופעלה בארץ ובכך שינתה ועדיין משנה את חוקי המשחק בתחום. דור 5, או בעגה המקצועית –