כמה שווה שנת שבתון למורים?

שנת שבתון היא נוהל מקובל בקרב עובדי הוראה בישראל, שזכאים לשנה שלמה בה הם לא עוסקים בהוראה. אילו תנאים זכאים מורים לקבל במהלך שנת השבתון? ומדוע לאחר שתקראו את המאמר, ייתכן ותשקלו להחליף מקצוע להוראה?

 

מהי שנת שבתון?

כאמור, שנת שבתון היא שנה שלמה בה המורה זכאי להפסיק את עיסוקו בתחום ההוראה, ובמקום זאת לצאת לשנת השתלמות או ללימודים אקדמאיים. שנת השבתון נערכת כאשר המורה עבד לכל הפחות 6 שנים ברציפות, והגיל שלו לא עולה על 61 שנים.

 

קרן ההשתלמות

המורה זכאי לשנת ההשתלמות במידה והוא חבר בקרן ההשתלמות. לקרן זו מופרש מדי חודש סכום ממשכורתו של המורה, וכאשר הוא צובר 6 שנות חיסכון בקרן ההשתלמות – הוא רשאי לממש את שנת ההשתלמות שלו.

ישנן שתי קרנות השתלמות לעניין זה: קרן למורים ולגננות, וקרן למורי תיכון ומורי סמינרים. קרנות אלו ייחודיות בכך שהן לא נועדו למטרת חיסכון, אלא למטרה של צבירת זכאות למימוש היציאה לשנת השתלמות.

 

לאילו תנאים המורה זכאי במהלך שנת השבתון?

מורים עשויים לקבל בתנאים מסוימים את הכסף שהם צברו בקרן ההשתלמות, גם מבלי לנצל אותו למטרת לימודים והשתלמויות. במקרים אלו, המורה זכאי לפטור ממס הכנסה על הסכום אותו הוא משך.

בנוסף, מורים עשויים להיות זכאים להחזרי מס בשנת שבתון. מקרים כאלו עשויים להיות, בין היתר, כאשר שנת השבתון נפרסת על גבי שתי שנות מס, או כאשר המורה כבר שילם מס שנתי על אף שהוא יצא לשנת השבתון באמצע השנה (כלומר, הוא זכאי להחזר מס על החודשים בהם הוא נחשב בשנת שבתון).

 

שנת שבתון – הטבה שקיימת בעיקר בתחום ההוראה

אדם שהולך לעבוד בתחום ההוראה, הוא לרוב כזה שאוהב לעבוד עם ילדים ומעוניין לנסות ולהשפיע על החינוך של דור העתיד בישראל. עם זאת, ישנה סיבה נוספת וחשובה שבזכותה משתלם לעבוד בתחום – והיא כמות ימי החופש הגדולה, וכמובן שנת השבתון.

כמות החופשים שמוענקת למורים היא בין הגבוהות במשק הישראלי, כאשר גולת הכותרת היא כמובן החופש הגדול – חודשיים שלמים בהם המורים בחופש מעבודתם (ומקבלים על כך משכורת!). אל ימי חופש אלו מצטרפת שנת השבתון, שמעניקה למורים הזדמנות ללמוד ולהעשיר את הידע שלהם במשך שנה שלמה.

שנת השבתון מוכרת בעיקר מתחום ההוראה, ולכן זוהי הטבה שייחודית למקצוע זה. עם זאת, חשוב להדגיש כי עבודתם של המורים בשגרה היא קשה ומפרכת, וכוללת בתוכה לא מעט שעות של עבודה בבית – שעליהן לא מקבלים כל תשלום.

ניתן לומר שהמורים אמנם עובדים קשה במהלך שנת הלימודים, אך מתוגמלים על כך היטב בימי החופש שהם מקבלים ובשנת השבתון – שכוללת גם הטבות מס שונות. מקווים שעוררנו את החשק שלכם להסב מקצוע ולהפוך לעובדי הוראה!

 

רשימה על טפסים

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רול בשר
אירועים
על האש לאירועים

אחת הסיטואציות המוכרות ביותר היא כאשר מתרחש אירוע, ומישהו מתנדב לעמוד ליד הגריל. בכך, מתבזבז הרבה מאוד זמן ומאמץ. אולם, על מנת להימנע מכך ניתן לקחת שירות של על האש

עורך דין מיסים
עריכת דין
משא ומתן מול רשויות המס

משא ומתן על מס הוא תהליך מורכב שיכול לעזור לאנשים ולעסקים לפתור את בעיות המס שלהם מול הממשלה. בין אם מדובר בהתמודדות עם חובות מס, מחלוקות או קנסות, הבנת היתרונות