להתגרש במצב רוח טוב – יש דבר כזה?

לפעמים האהבה נגמרת.

לא מעט זוגות נשואים ממצים בסופו של דבר את החיים המשותפים ופונים לדרך נפרדת.

תהליך הפרידה אינו עניין פשוט, בטח ובטח כשמעורבים בסיפור ילדים ואינטרסים שונים של בני הזוג.

יחד עם זאת לא חייבים להיגרר להליך גירושים מכוער.

במאמר הבא נענה על השאלה האם קיים דבר כזה גירושים במצב רוח טוב?

 

כן לגישור, לא לבית משפט

פרידה רומנטית היא אינה עניין קל. אלפי סרטים, שירים ויצירות אמנות אחרות עסקו בלבבות השבורים של בני זוג שנפרדו. גירושים הם עניין סבוך עוד יותר, מכיוון שהם מערבים בסיפור נדבך משמעותי – רכוש וממון ומשותף, ובמקרים רבים גם ילדים משותפים. זאת אומרת שנוסף על הצורך לעבד באופן נפשי את הפרידה מבן הזוג עולה צורך להכריע בנושאים משותפים מהותיים לבני הזוג – כיצד יתחלקו הנכסים שברשותם? כיצד ייקבע עתיד הילדים? ועוד דילמות לא פשוטות המתקשרות לכך.

מתוך הדילמות האלו הדרך לסכסוך משפטי עלולה להיות קצרה ומהירה. בני הזוג לשעבר עשויים למצוא את עצמם מתכתשים זה בזה על נושאים כגון ראיית ילדים ומשמורת. אולם חשוב להבהיר שאין מדובר בגזירת גורל – ניתן לפעול לפרידה מכובדת מתוך ראייה בוגרת של המציאות הקשה. כאשר הוויכוחים מחריפים ועולה צורך להגיע להכרעה ברורה מומלץ מאוד לפנות למגשר מומחה או לעורך הדין המתמחה בענייני גירושים, כמו למשל עו"ד הלנה שמחי.

להתראות אהבה, שלום חברים

חשוב לציין שפרידה רומנטית אינה אומרת בהכרח פרידה טוטאלית. בני זוג יכולים להתגרש ועדיין לשמור על קשר ידידותי. לפעמים זה אפילו מומלץ על פני חיי נישואים אומללים או נתק מוחלט. מחוץ לקונטקסט של בית משותף גרושים יכולים לחיות בהרמוניה זה עם זאת. אחרי הכל סביר להניח להם שיש להם הרבה דברים משותפים שעדיין מחברים ביניהם: חוויות עבר, מנהגים, חברים וכו'.

כמובן שכאשר יש ילדים בתמונה, חשיבות הקשר הידידותי עולה עוד יותר. לא חייבים להפגין קרבה מופרזת ולבלות יחדיו פעמים רבות בשבוע. אך עדיין, מתוך ראיית טובתם של יוצאי חלציהם, אפשר לעשות כמה פעילויות משותפות בשנה של כלל המשפחה – זהו דבר שיכול לשמור על יציבות התא המשפחתי ולעזור להתגרש במצב רוח טוב.

 

לשתף, כי אסור להחזיק דברים בבטן

גירושים עלול להיות משבר נפשי לא פשוט. בדומה לאבל או לתהליכי אבדן משמעותיים אחרים בחיים, גם כאן מומלץ לא להחזיק דברים בבטן. רצוי להתייעץ עם אנשים קרובים, משפחה וחברים, ואף לפנות במידת הצורך לפסיכולוג מקצועי על מנת לעבד באופן נכון את התהליך. דיבור על הנושא ועיבוד מתמשך שלו עשויים לתרום לכך שלא ייווצר פיצוץ פתאומי. בני הזוג יוכלו למצוא אפקט תרפויטי בשיתוף הסביבה הקרובה, להגיע לתובנות חשובות על חייהם, ולהגיע להשלמה טובה יותר זאת עם זה.

 

איש קורא

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מאכל מתוק
אוכל
חוכמת הוופל הבלגי

בנסיעתנו הקודמת חקרנו לעומק את צרפת ונדהמנו לגלות שפרט לבירתה, יש עוד המון ערים, קטנות כגדולות, להכיר בה. החלטנו שפעם הבאה קופצים לבלגיה השכנה ובודקים מה יש לה להציע. בנתיים

חופשה משפחתית
כללי
4 רעיונות לחופשה משפחתית שמותאמת לכם!

בשנים האחרונות יותר ויותר משפחות מבינות את החשיבות של חופשה משפחתית. מדובר על חופשה חשובה וחיונית, שמאפשרת לבני המשפחה להתחבר מחדש וליהנות מחוויות חיוביות ומהנות. תוכלו לבחור מבין מגוון רחב

ילד
אופנה
האם חובה להלביש את הילד בחליפה לחתונה

חתונה הינה אירוע מרגש אליו נוהגים להתלבש בצורה אלגנטית ומכובדת. לא פעם עולה שאלת קוד הלבוש לילדים באירועים מסוג זה. האם חובה להלביש אותם בחליפות לחתונה? על כך במאמר הבא.

עורך דין דיני משפחה מומלץ
עריכת דין
כל מה שצריך לדעת על דיני משפחה ב- 2023

ברגע שמדברים על דיני משפחה, צריך לדעת שמדובר בענף משפחתי מאוד רחב. הוא כולל גם התייחסות לתחומי הדין והמעמיד האישי, יוחסין, גיור וכל הכלול בכך, וגם ענייני ירושה, הורות, נישואין