4 שאלות שחשוב לשאול עורך דין לפני תביעה אזרחית

בציבור הרחב קיימות מספר הנחות שגויות הנוגעות לתביעות אזרחיות. ההנחות השגויות העיקריות נוגעות להבדלים בין המשפט האזרחי למשפט הפלילי, הערכת סיכויים שגויה בנוגע לזכייה בתביעה וסכומי הכסף שיכולים להתקבל במסגרתה. כדי למנוע עוגמת נפש וכדי לחסוך זמן ומשאבים רבים, ריכזנו עבורכם 4 שאלות שחשוב לשאול עורך דין לפני תביעה אזרחית. 

 

מה היא תביעה אזרחית?

לפני שנפרוס בפניכם את השאלות שיש להציג לעורך הדין, חשוב להבין תחילה מה היא התביעה האזרחית. תביעה אזרחית, כשמה כן היא, תביעה הנוגעת לעניינים אזרחיים. תחת הקטגוריה של "משפט אזרחי" ניתן למנות מספר ענפים משפטיים כמו משפחה, עבודה ועוד. למעשה, המשפט האזרחי עוסק במערכות יחסים בין בני אדם או בין בני אדם לחברות פרטיות.

מנגד, המשפט האזרחי עוסק בעניינים בין המדינה לבין בני אדם. כמו כן, תביעה אזרחית המהווה מצב בו צד אחד מחליט לתבוע צד אחר, כדי להבטיח שתביעה תיעשה באופן מקצועי וכזה שיתקבל על ידי בית המשפט, כדאי להצטייד באנשי מקצוע מיומנים, כמו עו"ד ליאת פייגל, וכך למקסם את סיכויי הזכייה בתביעה האזרחית.

 

4 שאלות שחשוב לשאול עורך דין לפני תביעה אזרחית:

לאחר שהבנו מה היא תביעה אזרחית, הגיע הזמן ל – 4 השאלות שחשוב לשאול עורך דין לפני שניגשים להליך של תביעה אזרחית:

 

האם המקרה הוא מהתחום האזרחי?

במקרים רבים, אנשים המעוניינים לתבוע במישור האזרחי מגלים לאחר זמן מה כי המקרה הנידון כלל אינו משתייך לעולם המשפט האזרחי. כדי למנוע בזבוז של זמן ומשאבים, כדאי לשאול עוד בשלב ההתלבטות עו"ד אזרחי האם המקרה הנתון בכלל שייך לתחום.

 

האם קיים סיכוי טוב לזכות בתביעה?

סברה מוטעית נוספת השוררת בציבור הרחב היא שתביעה אזרחית היא למעשה מעין מנגנון למשיכת כספים. חשוב להבהיר, במקרים רבים תביעות אזרחיות נדחות על ידי בית המשפט, באופן הזה לא רק שלא יתקבל כסף, אלא יעלה צורך לכסות עלויות משפט. לפני שניגשים להליך של תביעה, חשוב לברר עד כמה התיק שלכם חזק ומה הסיכויים שלכם באמת לזכות בו.

 

כמה זמן ההליך עלול להימשך?

שאלה חשובה שכדאי לשאול כבר בשלבים הראשונים נוגעת למשך הזמן האופציונלי של ההליך. תביעה אזרחית היא הליך שיכול להימשך לא מעט זמן, לכן כדאי לבצע את הבירורים בשלבים הראשונים כדי לא להיקלע לתהליך ארוך בהרבה ממה שחשבתם.

 

האם יש לך ניסיון במקרים מהסוג הזה?

כאמור, המשפט האזרחי הוא מונח אחד שמכיל בתוכו תחומי משפט רבים. לכן, חשוב לוודא אם לעורך הדין יש ניסיון אמיתי בנושא אשר בעניינו אתם מעוניינים לתבוע. שכן, לא תרצו להעסיק איש מקצוע שמעולם לא עסק בתיק מעולם התוכן הרלוונטי לגביכם. אל תתפשרו על עורך דין מיומן בעל ניסיון מוכח בשטח.

תביעה אזרחית

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
טיפים למטייל
טיפים לחו"ל לזוג הדתי

אם בעבר טיסה לחו"ל הייתה יקרה אך גם מורכבת מבחינת הציוד שהיה צריך לקחת, כיום ניתן באופן קל ופשוט לטוס לחו"ל בראש שקט וליעדים החמים ביותר בעולם – באמצעות חברת

מתנה לאישה
מתנות
בעיות עם האישה? כדאי שתקרא

כל זוג עובר משברים, ויכוחים או ריבים שנפתרים לבסוף בצורות ודרכים שונות. אחת הדרכים לפייס את האישה היא לרכוש לה מתנה קטנה וכמובן לשאת באחריות על מנת שהריב לא יתפתח

ניקוי ספות ראשית
ניקיון ואחזקה
ניקוי ספות שאלות ותשובות

ניקוי ספות מקצועי מהווה כיום את הדרך הטובה ביותר לניקוי ושיקום של ספות. כיצד התהליך מתבצע ומה חשוב לדעת? להלן שאלות ותשובות אשר יאפשרו לכם לקבל את כל המידע לקראת