מתי צריך לגזום את העץ ואיך?

גיזום עצים זו פעולה הכרחית בחצר פרטית, במטע, בפרדס ובכל מרחב בו צומחים עצים.

לפני שאתם גוזמים את העצים שלכם כדאי שתלמדו איך נכון לעשות זאת ובאיזה שלב.

כמובן שלכל עץ יש צרכים מעט שונים מבחינת זמן הגיזום ואופן הגיזום לכן חשוב להתייעץ עם גנן על כל עץ בנפרד.

בכתבה הבאה נסקור את העקרונות המרכזיים בנושא זה ונאפשר לכם ליצור גיזום איכותי בגינה שלכם.

 

מועד הגיזום

  1. חשוב לדעת שעדיף להימנע מגיזום של עצים צעירים כיוון שזה יפגע בגדילה שלהם. יש מינים חריגים ששוב לגזום כשהם צעירים אם יש להם ענפים ארוכים ושבירים, אך באופן די גורף זה לא פעולה נכונה.
  2. חשוב לגזום עצי נוי כשהם צמחו מעל 2.5 מטרים – זהו הגובה הקלאסי של גינות נוי. צמיחה מעל עלולה להוביל לנפילת ענפים ועוד סיטואציות לא נעימות. כמו כן, גיזום העץ כל שנה יאפשר לו להצמיח ענפים חדשים ולגדול גם לרוחב. למידע נוסף על גיזום עצים.
  3. תדירות הגיזום משתנה בין המינים – יש עצים שגדלים מהר וצריך לגזום אותם יותר ויש מינים שגדלים לאט והגיזום נעשה אחת לכמה שנים.
  4. כדאי לגזום עצים נשירים לאחר השלכת כדי לאפשר לענפים חדשים לצמוח באביב כשהעץ יתחיל ללבלב ולהתפתח.

 

איך לגזום?

יש נספר עקרונות חשובים בקשר לצורת הגיזום. בגידול עצים לשם נוי חשוב לגזום בצורה שתקנה לעץ מראה אסתטי – לגזום כשהוא גבוה מדי, אם יש מספר ענפים שיוצאים מנקודה  מסוימת לגזום אותם כי זה יוצר מראה עמוס ולשמור על ענפים שיוצאים מכל כיוון של הגזע כדי ליצור מראה מאוזן. בנוסף, חשוב לגזום ענפים שצומחים בזווית נמוכה מהגזע, כלומר בצמוד אליו, כיוון שהם יהיו חלשים יותר. יתר עלכן, אם העץ משמש אתכם כעץ פרי חשוב לדלל את הענפים כמה שיותר כדי למנוע עומס פרי שיכביד על העץ. נציין בהזדמנות זו שחשוב לשמור על העקרונות כשמדובר בעצים יחסית שבירים כדי לאפשר להם לצמוח בצורה נכונה.

 

גיזום חריג – מתי וכיצד?

יש פעמים בהם יש צורך לבצע גיזום אגרסיבי, כלומר להנמיך את העץ בצורה משמעותית ולהקטין אותו. המקרים בהם זה קורה – כשהצמרת מסתירה את השמש לתחתית העץ, כשהעץ פיתח מחלה מסוימת, כשרוצים להנמיך אותו כשהוא מפריע במרחב וכיוצא בזה. במקרים אלה יש להנמיך את העץ לגובה של מטר וחצי ולקצר את ענפיו הצידיים. זו פעולה מאתגרת כיוון שהגזע בדרך כלל כבר די רחב.

 

לסיכום

חשוב לדעת מתי לגזום את העץ וכיצד לעשות זאת כדי לאפשר לגינה שלכם לצמוח בצורה נכונה ויפה. אם אין לכם את הידע והלכים לגיזום כדאי שתתייעצו עם גנן מקצועי או שתפנו אליו בבקשה שיגזום את העצים שלכם. בהצלחה!

 

 

בעל מקצוע

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מחשב נייד
קידום אורגני
כל הסיבות לבנות אתר דווקא בוורדפרס

בשנים האחרונות יש מודעות הולכת וגוברת לחוכמת ההמונים. יותר ויותר אנשים מבינים כי החכמה הזאת היא בעלת ערך ויש לה השפעה על החיים שלנו. זה נכון בעולם העסקים וזה נכון

ילד
אופנה
האם חובה להלביש את הילד בחליפה לחתונה

חתונה הינה אירוע מרגש אליו נוהגים להתלבש בצורה אלגנטית ומכובדת. לא פעם עולה שאלת קוד הלבוש לילדים באירועים מסוג זה. האם חובה להלביש אותם בחליפות לחתונה? על כך במאמר הבא.

מאזניים
עריכת דין
להתגרש במצב רוח טוב – יש דבר כזה?

לפעמים האהבה נגמרת. לא מעט זוגות נשואים ממצים בסופו של דבר את החיים המשותפים ופונים לדרך נפרדת. תהליך הפרידה אינו עניין פשוט, בטח ובטח כשמעורבים בסיפור ילדים ואינטרסים שונים של