נוסעים קרוב, נוסעים רחוק

חופשה, כמה זמן לא אמרנו את המילה הזאת. חופשה, שפירושה מעבר גבול כלשהו ולא רק לנסיעה לצפון הארץ. אז נכון שקורונה הטיבה עם הנופש הארצישראלי, אפשרה לנו להכיר את המולדת ולגלות פינות שבכלל לא ידענו על קיומן, אבל ההתרגשות מלהוציא את הדרכון ולהושיט אותו לפקיד מעבר גבול, זה עונג שאנחנו כמהים אליו.

אז מה כדאי יותר – לנסוע לחו"ל או "להסתפק" בטיול קרוב למולדת – סיני? יצאנו לבדוק.

 

קרוב למולדת

היתרון של סיני, זה הקרבה לארץ. אז נכון חוצים את הגבול, מוציאים דרכון, משלמים אגרה לסיני ובערך שנייה אחרי שיצאתם מאילת, כבר הגעתם למדינה אחרת.

בסיני תמצאו גם נוף מטורף. המדבר ששוכן בהרמוניה לצד רצועות חוף, שארם א שייח המתויירת, לעומת חוסר ציוויליזציה כמעט מוחלט שתמצאו פחות או יותר בכל מקום אחר בסיני. בעיקרון, כל מי שמחפש קצת שקט עם עצמו, עם המחשבות ועם היקום סביב – דרכו סלולה לסיני.

 

מהם היתרונות הבולטים?

בנוסף למרחק הקטן, חשוב גם להגיד מילה או שתיים על עלות הנופש בסיני. השקעה היא מאוד מינימלית, גם אם תחליטו ללכת על חופשה של הכל כלול, במלון יוקרה. זה עוד לפני שדיברנו מילה או שתיים על החושות, שעבור חבילת שניצלים בסופר, תשלמו יותר. מבחינת האוכל –  אין מה לצפות למטעמים מיוחדים, האזור שהקרבה לים מאפיינת אותו, מתהדר בשפע של דגים טריים ושאר פירות ים. כמובן ישנם מספר מקומות, בערים הגדולות והמלאות בתיירים מכל רחבי העולם, המשתדלים לאפשר חוויה קולינרית אמיתית, אבל זה יוצא דופן ולא משהו קבוע.

 

 מהם החסרונות?

בדיוק כמו שיתרון הוא יתרון, לפעמים הוא גם יכול להיות חסרון. המרחק מהארץ הוא קטן מאוד, משהו שלא נותן את ההרגשה של התנתקות מוחלטת מהאזור, הישראלים שנוהרים לאזור, כאילו בחיים לא ביקרו בו. הריחוק מפלאי ציוויליזציה דוגמת מים חמים וווי פיי, יכולים לגרום גם לאדם הצנוע עליי אדמות לחשוב למה הוא היה צריך את כל זה.

אבל בגדול, מי שבוחר לנסוע לסיני, מחפש את השקט ואת ההאטה מחיי היום יום שלנו ואנחנו כנראה לא נפתיע אותו עם כל החסרונות האפשריים.

 

 נופש בחו"ל

בואו נודה בזה, המראה של נתב"ג זה מראה שהתגעגענו אליו. ההרגשה הזאת, המעט שחצנית של קניתי כרטיס טיסה ואני עוד שנייה בחו"ל בזמן שאתן נשארים בארץ, היא ההרגשה שהייתה כל כך חסרה לנו. כשנוסעים לחו"ל, אך פעם לא יודעים איזו הרפתקה מחכה לנו.

 

מה נמצא בחו"ל?

אולי כדאי להתמקד דווקא במה שלא נמצא בחו"ל, שזאת הסיבה העיקרית שבגללה אנשים נוסעים לחו"ל. לא נשמע עברית, לא נמצא המוני ישראלים (למעט אולי בדובאי בשלב זה) ונתרחק מהשגרה המאוד תובענית שכל אחד מאיתנו מנהל פה.

 

מהם היתרונות הבולטים?

המרחק, שבמקרה זה, הוא בגדר מבורך. האפשרות לבקר במספר מדינות בנסיעה אחת, באירופה או בדרום אמריקה, לעשות שופינג של מותגים שטרם הגיעו לארץ (כן כן, אין סיבה להסתיר) ולצבור כוחות מחודשים להמשיך בחיי היום יום שלנו, עד לחופשה הבאה.

 

מהם החסרונות?

נסיעה בתקופה זו, היא לא פחות ממאתגרת. וזה עוד בלשון המעטה. בדיקות PCR, ביטוחים והפחד מלהידבק בחו"ל ולא להצליח לחזור הביתה. אבל גם אם נעזוב שנייה בצד, את המציאות שקורונה כפתה על כולנו, ההשקעה הכספית הגדולה שנדרשת במקרה של טיול לחו"ל, היא קשה. גם כרטיסי טיסה, גם מחיה, גם אוכל וגם כסף לבזבוזים, הרי לא נחסוך על עצמנו אם כבר יצאנו לחו"ל. מצריך משכנתא קטנה.  ואפשר גם להוסיף לכל זה, את העניין שלא בכל מקום אנחנו ברוכים הבאים בזרועות פתוחות וישנם מקומות שלא בדיוק קופצים מאושר למראה התייר הישראלי.

 

המסקנה

בטוח מצפים מאיתנו לצאת בהצהרה מאוד ברורה, אבל במקרה זה, זה בלתי אפשרי. אנחנו מבינים הן את הרצון להתרחק ולשנות אווירה לחלוטין, משהו שאפשרי רק אם נוסעים באמת רחוק והן את הגישה של התנקות שהיא נפשית יותר, מבוססת על נסיעה בכביש, בטן גב בחוף ים רגוע ושקט של המדבר.

לכן, תבחרו מה שתבחרו, בסופו של דבר מה שחשוב באמת, זה שפשוט תהנו.

בניינים

 

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מדריך בידור טוב 2023
אירועים
איך לבחור בידורית טובה? [ מדריך 2023 ]

הסתבר לנו ממש לאחרונה כי המדריך שהוצאנו לקראת שנת 2022 בנוגע לבחירה של בידורית טובה אפשר לקוראים רבים שלנו לבחור את הבידורית החדשה שלהם. הדבר גרם לנו להבין כי יש

תבעת זהב
טיפים שימושיים
מה היתרונות והחסרונות ברכישת תכשיטים אונליין

אחת התופעות המעניינות בעידן המודרני, היא השינויים הגדולים בדרך שבה מתבצעות הקניות, הן קניות הכרחיות לבית והן קניות כדוגמת פריטי לבוש, או תכשיטים. עד לא מכבר, עריכת קניות נחשבה לסוג

מתנות בגדלים שונים
טיפים שימושיים
מתנות מומלצות לכבוד יום האישה

גברים רבים מכירים את הדילמה שמגיעה תמיד עם יום האישה: מה באמת כדאי לקנות לאישה שאנחנו אוהבים? אם גם אתם מתלבטים לגבי העניין הזה, אספנו עבורכם מספר רעיונות שיוכלו לבוא