סוגי המרזבים המומלצים ביותר לאקלים הישראלי

מרזבים הינם דבר שימושי שקיים כמעט בכל מבנה ומבנה.

על אף שהחורף הישראלי אינו מהקשים ביותר שיש, עדיין עשויות להיווצר בעיות ניקוז שונות, ולכן מרזבים הפכו למוצר נפוץ במיוחד.

כמו כל חומר שחשוף למזג האוויר, חשוב להתאים את המרזבים השונים לאקלים הישראלי, ובמאמר שלפניכם נדון בסוגי מרזבים מומלצים לאקלים זה.

 

מהי מטרתו של המרזב?

ככלל, מטרתו של המרזב הינה למנוע הצטברות של מי גשמים באיזורים גבוהים או לחלופין למנוע היווצרות של "מפלי מים" שמפריעים להליכה. המרזב לרוב מתחבר בשני איזורים, האחד איזור גבוה, למשל גג בית או פרגולה (איזור הניקוז) והשני איזור נמוך, למשל איזור השקיה בגינה או כל איזור אחר שלשם מווסתים את המים (איזור היעד). כך, המרזב מנווט את המים מהאיזור הנוכחי אל האיזור הרצוי.

 

מרזב חיצוני או פנימי? מה עדיף?

ההבחנה העיקרית בין סוגי מרזבים הינה בין מרזב פנימי וחיצוני, כאשר לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות.

המרזב החיצוני, כפי שניתן להסיק משמו, הינו לרוב צמוד למבנה הבית אך אינו חלק מהתשתית הבנויה של המבנה. היתרון של מרזב חיצוני הוא שהוא קל מאוד להתקנה, ניתן לשנות ולעצב אותו לפי הצורך, במהירות ובקלות יחסית. אולם, החיסרון הבולט של מרזב חיצוני הינו העובדה שהוא חשוף לפגעי מזג האוויר, ולכן הבלאי שלו גבוה מאוד.

מרזב פנימי הינו מרזב שממש מהווה חלק מן התשתית הבנויה של הבית. ההתקנה של המרזב מתבצעת עם בניית הבית או בהליך שיפוץ ייעודי לצורך בנייתו, והוא חלק מן הבטון עצמו. ככזה, היתרון הבולט של המרזב הפנימי הוא העמידות שלו לאורך זמן, כיוון שאינו חשוף לאקלים הישראלי. אולם, החיסרון הבולט שלו הוא היעדר הנגישות שלו, אשר מצריכה שיפוץ ומחיר גבוה. לשם השוואה, תוכלו לבקר באתרים של חברות שונות ולראות כי עבור תיקון מרזבים מחיר שונה בהתאם לסוג המרזב.

 

סוג החומר ממנו עשוי המרזב

הבחנה נוספת בין סוגי מרזבים הינה בסוג החומר ממנו הם עשויים. כיום, יש מגוון מרזבים ממגוון חומרים, כמו פלסטיק, אבץ, פח מגולוון או צבוע, אלומיניום איכותי, נחושת ועוד. לכל חומר היתרונות שלו מבחינת מחיר, עמידות וכד'.

הדבר נכון במיוחד לאור האקלים הישראלי. הקיץ בישראל, עם השמש היוקדת והטמפרטורות הגבוהות שלעיתים עוברות את ה-40 מעלות, יכולים להסב נזק רב לחומרים כמו פלסטיק אך להשפיע מעטות על חומרים אחרים.

 

בשורה התחתונה – מה סוג המרזב המתאים ביותר לאקלים הישראלי?

אין תשובה חד משמעית לכך, כיוון שהתשובה נעוצה בהעדפה שלכם. ככל שאתם רוצים לבנות מרזב פנימי, הוא פחות חשוף לפגעי מזג האוויר ולכן תוכלו גם לבחור בכל חומר שתרצו. אולם, חלק יעדיפו מרזב חיצוני, כדי שיוכלו לתקן ולעצב אותו ככל העולה על רוחם, ואז ייתכן שעדיף לבחור בסוג מרזב עשוי אלומיניום או נחושת, כדי שהמרזב יהיה עמיד לאורך זמן באקלים הישראלי.

 

מים זורמים

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
הכירו את פתרונות האריזה של פליינג קרגו
משלוחים והובלות
הכירו את פתרונות האריזה של פליינג קרגו

תעשיינים, מנהלי מפעלים וקמעונאים כבר יודעים, פתרונות האריזה של פליינג קרגו הם המקצועיים, היעילים והמשתלמים ביותר. צוות המומחים של מחלקת האריזה יתכננו עבור המוצר שלכם את האריזה האופטימלית ביותר מקרטון,

מצלמות
גאדג'טים
כיצד מתקינים מצלמות אבטחה בבית?

התקנת מצלמות אבטחה בבית יכולה להיות תהליך מורכב הדורש מומחיות הן במערכות חשמל והן במערכות רשת. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא כיצד מתקינים מצלמות אבטחה בבית.   התקנת מצלמות אבטחה –

פירוק שיתוף במקרקעין
נדל"ן
הגשת פירוק שיתוף במקרקעין – כיצד זה עובד?

המושג מקרקעין מתייחס לכל נכס אשר מקובע על הקרקע. נכסי המקרקעין המוכרים והפשוטים ביותר הם דירות או בתים למשל. נכסים רבים אלו נמצאים במסגרת של בעלות משותפת, בה אין בעלים