6 עובדות מפתיעות שבטוח לא ידעתם

הידעתם שהיום כל יחמור שתתקלו בו בארץ הוא צאצא ליחמורי פרס? האם סיפורי זומבים מבוססים על מקרים אמיתיים? את מי פגשה הצבה המבוגרת ביותר בעולם? מה שמר קיסר רוסיה בחדר השינה של אישתו? כיצד אנשים התעוררו בעבר ללא שעון מעורר, ומה הקשר בין לוויתן גדול סנפיר למאוורר תקרה? אם גם אתם סקרנים, הגעתם למקום הנכון.

 

היחמורים באים

אחד הסיפורים הנוגעים לימינו היום מסוג עובדות הידעת הוא סיפור היחמורים בארץ ישראל. במידה והייתם יכולים להסתובב בארץ ישראל בימי המקרא, הייתם וודאי פוגשים לא מעט בעלי חיים בשם יחמורים – זן של אייל אשר אף מוזכר בתנ"ך. אולם אם הייתם מסתובבים באמצע המאה ה-20, כבר לא הייתם מוצאים לו זכר. זאת מכיוון שבעקבות צייד מסיבי, היחמור נכחד.

במהלך אירועי המהפכה האיסלאמית באיראן שהתרחשה בשנת 1978, התבצע מבצע חשאי במהלכו השיגה ישראל מאיראן מספר נקבות יחמור, אשר הגיעו בטיסת אל על מטהרן ב-8 בדצמבר. הנקבות הללו הצטרפו למספר זכרים שהושגו קודם לכן. מהסיבה הזו, כל יחמור שבו תתקלו בארץ היום הוא למעשה צאצא של יחמורים שנולדו בפרס.

 

מגיפת הזומבים

בשנת 1494, תקופת הרנסנס, הובילו מלחים שחזרו מאמריקה להתפרצות מסיבית של עגבת אשר התפשטה בכל הצבא הצרפתי. מדובר בטרום עידן האנטיביוטיקה, לכן השפעות העגבת על הגוף היו קשות מאד – עור קורבנות המחלה נרקב, ובמקרים מסוימים השפתיים, האף או חלקי גוף אחרים אף החלו להתעוות לחלוטין ולאבד את צורתם. כמעט מיותר לציין שרוב הקורבנות למחלה זו מתו בסופו של דבר. מדובר בסיפור הכי קרוב שקיים לאפוקליפסיית זומבים.

 

המסע המופלג

הצבה המבוגרת בעולם נקראה בשם הארייט ונפטרה בשנת 2006, בעודה בת 175 שנים. היא זכתה לפגוש את צ'ארלס דרווין בכבודו ובעצמו, כאשר אסף אותה לצרכי מחקר אחרי ביקור באיי הגלאפאגוס והעביר אותה ללונדון. משם הגיעה לאוסטרליה, תחנתה האחרונה, שם בילתה את שארית חייה.

 

ראש בראש

פיוטר הגדול עלה לקיסרות רוסיה בשנת 1682, ושלט עד מותו בשנת 1725. לאחר תגליתו בדבר חוסר הנאמנות של אשתו יקטרינה, הוא דרש בתוקף לכרות את ראשו של מאהבה – וויליאם מונס. כמו כן, ביקש להניח את ראשו הכרות בצנצנת ממולאת אלכוהול בחדר השינה של אשתו, בשביל שכל חייה יהווה עבורה תזכורת מכאיבה לחוסר נאמנותה.

 

אפון הקסם

תהיתם פעם כיצד התעוררו אנשים בזמן ללא שעונים מעוררים ליד המיטה? טרם המצאת השעונים המעוררים, נשכרו אנשים על מנת להעיר אחרים באמצעות יריית אפונה יבשה לעבר חלון חדר השינה שלהם. אנשים אלו נקראו "המעירים הנוקשים" ושירותם היה מקובל בבריטניה עד סביבות 1970. באופן הזה לעיתים העירו גם אנשים אחרים בחינם, לרוע מזלם.

 

לסיכום, הסנפיר והאוויר

מעניין לציין את הקשר בין מאווררי תקרה לבין לוויתן גדול סנפיר. לאחר שחקר את הנושא גילה הביולוג ד"ר פרנק פיש שהגבשושיות על סנפירי הלוויתן גדול הסנפיר מסייעות לו לשחות ביעילות, מכיוון שעליהן שיערות אשר מתכופפות ברוח ומובילות לזרימת נוזל טובה יותר על פני השטח. בהמשך לתגלית זו מיוצרים היום מאווררים למיניהם וטורבינות עם להבים גבשושיים אשר מסחררים יותר אוויר.

חוף ים

 

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ניקוי ספות ראשית
ניקיון ואחזקה
ניקוי ספות שאלות ותשובות

ניקוי ספות מקצועי מהווה כיום את הדרך הטובה ביותר לניקוי ושיקום של ספות. כיצד התהליך מתבצע ומה חשוב לדעת? להלן שאלות ותשובות אשר יאפשרו לכם לקבל את כל המידע לקראת

בניין מגורים
כללי
איך לנהל ועד בית בצורה נכונה?

.אם אתם מנהלים את ועד הבית ולא יודעים מה לעשות, להלן מספר טיפים אשר יאפשרו לכם לנהל את ועד הבית על הצד הטוב ביותר. כל הפרטים – במאמר הבא ניהול

שיווק דיגיטלי
כללי
שיווק דיגיטלי מה זה

בעידן הדיגיטלי של היום, עסקים מחפשים כל הזמן דרכים יעילות להגיע לקהל היעד שלהם ולבנות נוכחות חזקה באינטרנט. שיווק דיגיטלי התגלה ככלי רב עוצמה המאפשר לעסקים להתחבר ללקוחות שלהם, להגביר