האם מומלץ להשתמש בשירותים של עורך תעבורה במכון הרפואי

קיבלתם זימון לבדיקת כשרות לנהיגה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים? לא יודעים כיצד לנהוג, מה להביא לבדיקה והאם להשתמש בשירותיו של עורך דין תעבורה? על כך במאמר הבא.

 

מי עלול לקבל זימון לכשירות נהיגה?

בכל שנה מוזמנים כ-50 אלף נהגים לבדיקת כשירות נהיגה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים על מנת לערוך בדיקות רפואיות או נפשיות שבסופן משרד הרישוי יקבל המלצה באם לפסול את רישיון הנהיגה שלהם. את הזימון מקבלים נהגים שיש להם צורך ברישיונות לרכבים ציבוריים או כבדים, נהגים שמסיימים את תקופת שלילת הרישיון שלהם לאחר שעברו עבירות תנועה חמורות או צברו 72 נקודות, נהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים, נהגים שבית המשפט החליט לשלוח אותם לבדיקות, עברייני תנועה שנמצאו נוהגים בשכרות או תחת השפעת סמים, נהגים עם בעיות רפואיות, ראייה לקויה, מחלות כרוניות או נפשיות, נהגים מבוגרים שמופנים על ידי משרד הרישוי או נהגים המעוניינים לערער במרב"ד על פסילת רישיון הנהיגה שלהם.

 

כיצד לנהוג כשמקבלים זימון לבדיקות?

בראש ובראשונה יש לשכור את שירותיו של עורך דין תחבורה שילווה את הנהג בתהליך וייעץ לו אלו מסמכים חשוב שיביא. בדרך כלל ההמלצה היא להביא לבדיקות מסמכים רפואיים ועדויות המוכיחות שבריאותו תקינה, שהוא מאוזן ויכול לנהוג. כל מסמך שיהיה לטובתו יועיל בהחלטה של המכון הרפואי. בנוסף, עורך הדין יסייע לו בתהליך וינחה אותו לגבי השלבים שעליו לעבור. במידה וההמלצה של המכון הרפואי תהיה פסילת רישיון, עורך הדין יסייע לנהג לערער בכל הדרכים בין אם בוועדה רפואית נוספת ובין אם במשרד הרישוי או בבית המשפט המחוזי.

 

כמה זמן נמשך התהליך במכון הרפואי?

מכיוון שעל המרב"ד יש לחץ ועומס של נהגים תקופת ההליך והתוצאות עלולות להימשך לאורך חודשים. כאשר פונים לעורך דין תעבורה או תחבורה הוא יוכל לזרז את ההליכים, הבדיקות ובמיוחד לפקח על התהליך עצמו. למשל, בדיקות לנהגי משאיות או אוטובוסים שזקוקים לרישיון נהיגה על רכב כבד עלולים להימשך 140 יום וכאשר עורך הדין מעורב בתהליך הוא יוכל לסייע בקיצור הזמנים ובקבלת הרישיון.

 

החשיבות של שירותי עורך דין תעבורה

עורך דין תעבורה מקצועי ומנוסה יסייע לנהגים גם במקרים בהם המכון הרפואי ממליץ לשלול את רישיון הנהיגה שלהם לסוג רכב מסוים ולאשר נהיגה בסוג רכב אחר. למשל, לאור ממצאי הבדיקות לנהגי משאיות או אוטובוסים עלול להישלל הרישיון אך הם יורשו לנהוג על רכב פרטי. כאשר מגישים ערעור באמצעות עורך הדין ומוכיחים שהשלילה לא נעשתה בצדק ניתן לשנות את המלצות המרב"ד. ישנם מקרים בהם הנהגים נמצאים לא כשרים לנהיגה בשל אי התאמה אישיותית מהעבר. בעת הערעור עורך הדין יכול לטעון אחרת, לבקר את ההחלטות ולפעול על מנת שישיבו לנהגים את רישיון הנהיגה.

 

איש משפט

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
חתימה על חוזה
ביטוחים
מה החשיבות של ביצוע ביטוח לעסק שלכם

אם יש לכם עסק – זה קריטי שתרכשו עבורו ביטוח לעסקים. ככלל, אנחנו מעודדים את סביבתנו לחיות בגישה אופטימית, ולא רק לראות שחורות. אבל כשיש לכם עסק, אתם חייבים להתכונן

תפילה
כללי
4 עובדות חשובות על תפילה

תפילה היא אחת הדרכים הנפוצות והמקובלות להודות לה' על מה שיש וכן לבקש בקשות אישיות, והיא מהווה למעשה את אחד הרגעים המרגשים והמקודשים ביותר בחיינו. באמצעות התפילה אנחנו יכולים להתייחד