פרילנסר? המדריך להתנהלות פיננסית נכונה

אוהב את החופש שלך, ומעדיף לא לעבוד כשכיר?

עבודה כפרילנסר היא בחירה מצוינת. אך בחירה זו היא לא קלה, ודורשת המון כוח רצון ומשמעת עצמי, כמו גם עם דרישה לאחריות כלכלית יותר גבוהה.

עליכם לוודא שאתם שומרים על מצב כלכלי יציב, ומתנהלים בצורה טובה.

נפרט כאן כמה טיפים שיעזרו לכם להתנהל בצורה נכונה, ולהמשיך את דרככם העצמאית.

 

חשבו כראוי את התעריף שלכם

התעריף השעתי הבסיסי = (המשכורת השנתית + ההוצאות השנתיות + הרווח השנתי) \ מספר השעות השנתיות. אך לפני שאתם קובעים את התעריף שלכם לפי החישוב הזה, עליכם לבדוק האם זה אכן החישוב המתאים ביותר עבור העסק שלכם. צריך לחקור את היתרונות והחסרונות של קבלת תשלום שעתי, לעומת תשלום עבור פרויקט, עבור יום עבודה או חבילות תשלום שונות.

 

תמיד עבדו עם חוזה

חוזה מבטיח לפרילנסרים מספר דברים: את התעריף שסוכם בינך לבין הלקוח, את הקריטריונים והיקף הפרויקט, דדליין לסיום הפרויקט, שינויים או ביטולים בפרויקט ופיצויים. חוזים גם מסייעים בהגנה מבעיות משפטיות שונות, חוסר הסכמה בינך לבין הלקוח וגם עוזרים להבטיח שתקבל את השכר הראוי עבור עבודתך. ניתן למצוא באינטרנט חוזים לדוגמה, שתוכלו לבסס עליהם את החוזה שלכם לעבודתכם הבאה.

 

קבלת פיקדון מראש

זה לא קל להיות לבד, ללא "גב", כמו שאתם מקבלים בעבודה שכירה. אז עליכם לוודא כי אתם אכן מקבלים שכר על עבודתכם הקשה. לפני שאתם מתחילים עבודה עם הלקוח, קבלו ממנו פיקדון. ניתן לעשות זאת בכמה דרכים: קבלת שליש מהשכר מראש, שליש באמצע הפרויקט ושליש בסיומו, או לחילופין לבקש סכום בסיסי, או לבחור אחוז אחר מהתשלום שמתאים ביותר לעסק שלכם.

 

כללו את המיסים בתעריף

מחויבויות המס שלכם בתור פרילנסרים חייבות להיות חלק מקביעת המחירים שאתם דורשים עבור עבודתכם. זכרו שעליכם לכלול בתמחור ביטוח בריאות, ביטוח לאומי ותנאים סוציאליים אחרים שונים. יש לזכור גם להפריש כספים לפנסיה, ומומלץ לדעת גם מראש איפה כל כספי הפנסיה שלכם נמצאים. ניתן להשתמש עבור כך בכלים אינטרנטיים כמו הר הכסף.

 

שמרו על לוח זמנים מסודר

זה נשמע דבר פשוט, אבל פרילנסרים רבים יודעים שזה לא פשוט כמו שזה נשמע. לכן חשוב מאוד לתכנן את לוח הזמנים שלכם ולדבוק בו. עבודה מהבית יכולה לכלול גם הסחות דעת רבות, ניתן למצוא מקום שבו יותר נוח לכם לשבת ולעבוד, ואף לקיים בו פגישות. יש מתחמי עבודה שיתופיים שונים ברחבי הארץ שיכולים להוות פתרון לבעיה זו. קביעת לוח זמנים מסודרת יכול לאפשר לכם להספיק את הדדליינים שלכם, לתת לכל לקוח את הזמן ותשומת הלב הנדרשת, ואיזון נכון בין החיים הפרטיים לעבודה.

 

להיות מומחים בתחום שלכם ולמצוא לקוחות נוספים

תוהים איך להשיג לקוחות חדשים? עליכם ליצור לעצמכם תדמית של מומחה בתחום בו אתם מתעסקים, ולחלוק את הידע שלכם עם כל מי שמוכן להקשיב. יש מספר דרכים באמצעותם תוכלו לשווק את עצמכם ואת כישוריכם המיוחדים, עם עלות קטנה או ללא עלות כלל:

  1. נטוורקינג אישי – לגרום ללקוחות שלכם להעביר את המידע עליכם לקולגות או לחברים.
  2. יצירת בלוג – בו תחלקו את הרעיונות שלכם, ותציגו פרויקטים שונים ומרשימים שביצעתם.
  3. תחזוקת רשתות חברתיות – חשוב לעדכן אותן באופן תדיר ולשמור על נוכחות פעילה ברשת.
  4. השתתפות באירועים בתחום – חשוב להגיע לכנסים בנושא בו אתם עוסקים, ואף לפעול על מנת לנאום בהם.

אנו מקווים שהטיפים האלו יעזרו לכם בהתנהלות העתידית כפרילנסרים.

 

חתימה על חוזה

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
הדפסה על PVC
כללי
מה ההבדל בין הדפסת PVC להדפסה רגילה?

לא כולם יודעים אבל בין הדפסת PVC לבין הדפסה רגילה קיים הבדל משמעותי וגדול- סוג חומר ההדפסה. אפשרויות ההדפסה הן שונות מאוד ולכן לפני שתלכו להדפיס את חומר הפרסום הבא

חישוב כספי
החזרי מס
החזרי מס עבור הפקדות לביטוח חיים וקופת גמל

ישנן פעולות מסוימות שאותן המדינה מעודדת אותנו לבצע, כמו למשל הפקדות לביטוחי חיים והפקדות בקופות גמל. אבל ידעתם שאם רכשתם ביטוח חיים או הפקדתם בקופת גמל, אתם זכאים להטבות במס