קרטוקונוס כל הטיפולים הלא פולשניים

קרטוקונוס הינה מחלה הפוגעת בכ-0.1% מהאנשים בישראל, אשר גורמת לפגיעה בצורתה של הקרנית ולשיבושים בראייה.

למחלה זו ישנם מספר טיפולים אפשריים אשר בולמים את התקדמות המחלה ומשפרים את רמת הראייה.

במאמר זה נסקור מהי מחלת הקרטוקונוס, מהם הסימפטומים שלה ואילו טיפולים לא פולשניים קיימים עבורה.

 

מהי מחלת הקרטוקונוס

המילה קרטוקונוס מקורה ביוונית והיא מורכבת משתי מילים: קרטו – קרנית, קונוס – חרוט. מחלת הקרטוקונוס גורמת לעיוות בצורתה הכדורית של הקרנית וגורמת לה לקבל צורה חרוטית מעט, ומכאן שמה. אגב, בעברית המחלה קרויה "קרנית חרוטית". גורם המחלה אינו ידוע בוודאות אולם משערים כי מדובר ברכיב גנטי.

 

סימפטומים למחלת הקרטוקונוס

כאמור לעיל מחלת הקרטוקונוס פוגעת בצורתה של הקרנית, ועל כן היא פוגעת באיכות ראייתם של הלוקים בה. אנשים הלוקים במחלה זו מתלוננים על ראייה מעוותת בשולי שדה הראייה, הילות סביב מוקדי אור, קושי בזיהוי גבולות (במיוחד בעצמים בעלי ניגודיות גבוהה), ובמקרים קשים אף ראייה כפולה וראיה תלת מימדית לקויה.

 

טיפולים לא פולשניים

הרכבת משקפיים

במקרים קלים של מחלת הקרטוקונוס ניתן להשתמש במשקפיים בעלי צילינדר (אסטיגמציה) אשר מאזנים את העיוות של העין ומאפשרים ראיה תקינה. פתרון זה אפשרי בשלבים קלים בלבד של המחלה כאשר העיוות אינו עוצמתי.

 

הרכבת עדשות מגע רכות

טיפול נוסף במחלת הקרטוקונוס הינו שימוש בעדשות מגע רכות העשויות מסיליקון. עדשות אלו הינן נוחות יותר באופן יחסי מעדשות קשות ועל כן יש המעדיפים להשתמש בהם. עדשות אלו צריכות להיות מותאמות אישית עבור עינו של המטופל ועל כן הן יקרות יותר מעדשות רגילות. השימוש בעדשות רכות אפשרי רק כאשר העיוות אינו חמור, ובמידה והמחלה מתפתחת יש לחפש טיפולים אחרים.

 

הרכבת עדשות קשות – סקלרליות.

עדשות מגע סקלרליות הינן עדשות קשות, רחבות באופן יחסי, הלוכדות מעט נוזל בין העדשה לקרנית. נוזל זה מעביר את האור בצורה חלקה יותר מהקרנית הפגועה וכך הוא משפר את ראייתו של המטופל. השימוש בעדשות אלו אפשרי גם כאשר העיוות חמור באופן יחסי, אם כי יש הטוענים כי השימוש בהן אינו נוח. גם עדשות אלו צריכות להיות מותאמות בצורה אישית על פי צורת הקרנית הייחודית של המטופל, ולעיתים נדרשים מספר ניסיונות עד שמקבלים את ההתאמה המושלמת.

 

הרכבת עדשות מסוג פיגיבק

עדשות מסוג פיגיבק הינן למעשה צירוף של שתי עדשות בכל עין – העדשה המונחת על העין הינה עדשה רכה המרפדת את האזור ועל גביה מונחת עדשה נוספת מחומר קשה המתקנת את העיוות האופטי. שימוש בעדשות אלו הינו נוח יותר מעדשות קשות, אולם הוא דורש טיפול בשני סוגים שונים של עדשות אשר לכל אחת מהן צורות טיפול ותחזוקה שונות.

 

הרכבת עדשות היברידיות

עדשות היברידיות הינן למעשה שילוב של עדשה קשה ועדשה רכה יחד – החלק הפנימי של העדשה עשוי מחומר קשה ואילו החלק החיצוני עשוי מחומר רך יותר, כך שהמגע עם העין נעשה בצורה רכה. החיסרון בעדשות אלו הינן מחירן היקר באופן יחסי, והצורך להחליפן בכל חצי שנה.

 

קופסת אחסון

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בחורה עונדת שעון
בלוג הקידום של טל
שעוני נשים מייקל קורס Michael Kors

תמיד חלמת על שעון של המעצב המוביל בעולם? ובכן,באמצעות אתר הצרכנות קרי אונליין תוכלי לבצע רכישה של שעוני מייקל קורס מבלי לצאת מהבית. כל הפרטים – במאמר הבא. מייקל קורס

מחט
צרכנות
איך לבחור את מוצרי הסריגה שלך?

סריגה היא פעולה שיש בה תרומה אומנותית למי שמבצע אותה וגם תרומה של שלווה ורוגע. מחקרים מראים שפעולות עם כפות הידיים מביאות לריפוי פנימי והרפיה, בשל היותן נדירות בעולם המודרני

מאזניים
עריכת דין
להתגרש במצב רוח טוב – יש דבר כזה?

לפעמים האהבה נגמרת. לא מעט זוגות נשואים ממצים בסופו של דבר את החיים המשותפים ופונים לדרך נפרדת. תהליך הפרידה אינו עניין פשוט, בטח ובטח כשמעורבים בסיפור ילדים ואינטרסים שונים של

כיצד בוחרים
כללי
כיצד בוחרים חזייה שתתאים למבנה הגוף?

כשמדובר ברכישת חזיות בפרט והלבשה תחתונה בכלל, מציאת חזייה שמתאימה למבנה הגוף שלך היא חיונית. לא מדובר רק למצוא סגנון שאת אוהבת ומתחברת אליי, אלא גם על לוודא שהוא מתאים