רשלנות רפואית אי אבחון אוטם שריר הלב – מתי ניתן לתבוע

אוטם שריר הלב או בשמו המוכר התקף לב הוא סיטואציה מסוכנת שעלולה לגרום למוות ולנזקים בלתי הפיכים אחרים במידה ואינו מטופל בזמן. המאמר יסביר מתי ניתן לתבוע רשלנות רפואית בגין אי אבחון של אוטם שריר הלב.

 

מהי מחלת אוטם שריר הלב?

במקרים בהם שריר הלב ניזוק ואין אספקת דם תקינה לעורקים נוצר נמק בתאי השריר. למשל, חסימת עורקים או טרשת עורקים יכולה לגרום לאוטם שריר הלב כתוצאה מהצטברות של פלאק עם משקעים שומניים. לכ-95% מהלוקים בהתקפי לב היה קריש דם שחסם את העורק הכלילי כתוצאה מטרשת עורקים.

בנוסף, לאחוז מסוים מהלוקים בהתקפי לב העורקים התכווצו. כאשר אדם לוקה באוטם שריר הלב הוא נוטה לכאבים בחזה המקרינים גם לאזור הכתף, היד, הצוואר, הגב, הבטן ואף ללסת. הכאב יכול להיות מלווה בקוצר נשימה, בחילות, הקאות, סחרחורות ואף איבוד הכרה בין אם נמצאים בפעילות ובין אם לא.

 

כיצד מאבחנים אוטם בשריר הלב?

האבחון של אוטם שריר הלב מתבסס על התלונות של המטופל, בדיקת א.ק.ג, בדיקות דם ובדיקות הדמיה כמו מיפוי לב ואקוקרדיוגרפיה. במידה ולא שולחים את המטופל לאבחון, מאבחנים אותו מאוחר מדי או מפענחים את האבחון בצורה שגויה, מדובר על רשלנות רפואית מכיוון שהנזק לא יאחר מלהגיע ולגרום למות המטופל.

שליחה לאבחון צריכה להיות מיידית בעיקר באוכלוסיות כמו אנשים מבוגרים, אנשים עם נטייה למחלות לב, מעשנים, אנשים עם השמנת יתר, חולי סוכרת, אנשים עם לחץ דם גבוה וגנטיקה של מחלות לב במשפחה.

 

אבחון של אוטם שריר הלב ללא תסמינים

ישנם מצבים בהם המטופלים אינם חשים בתסמינים שצוינו ולא יודעים כלל שהם חולים באוטם שריר הלב. למרות זאת, עקב עברם הרפואי או המשפחתי יכולים להיות תסמינים שאינם ידועים למטופל העשויים להצביע על המחלה. במידה ורופא המשפחה או הרופא המומחה מתעלמים מסימנים אלו, המכונים תסמינים שקטים, הם לא יאבחנו את החולה במחלה זו ויגרמו לנזק בלתי הפיך. מצבים כאלו אופייניים בדרך כלל לנשים, מבוגרים וחולי סוכרת. על מנת לזהות את הסימנים למחלה יש צורך באשפוז ובבדיקות נרחבות.

 

הסיבוכים של אוטם שריר הלב בחוסר אבחון

מכיוון שמדובר בנזק של שריר הלב עלולים להיות סיבוכים הקשורים לחסמים חשמליים בגוף, הפרעות בתפקוד הלב כמו אי ספיקה, קרע של רקמת השריר בלב, דלקת במעטפת ובעיות מכניות אחרות. בנוסף, קרישי דם החוסמים את העורקים. זו הסיבה שהאבחון של המחלה הוא קריטי.

החולה צריך להיות תחת השגחה רפואית, לנוח, לקבל חמצן ותרופות שימנעו את קרישי הדם ובמקרים מסוימים לעבור צנתור או ניתוח מעקפים וכמובן שיקום לאחר מכן. כאשר נעשית רשלנות רפואית הן באבחון והן בטיפול, חשוב להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית. למידע נוסף כנסו לאתר www.df-law.co.il.

שיח בצורת לב
שיח בצורת לב
תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
6  סיבות להשתמש בתקרת אקומט
לבית ולגינה
6 סיבות להשתמש בתקרת אקומט

תקרות אקוסטיות מצליחות לאטום את החדר מפני רעשים. לאחרונה המודעות לשימוש בתקרות אלו  הפכה לפופולרית בחללי מגורים ומסחר. תקרות אקומט מציעות מגוון יתרונות מעבר לתפקידן העיקרי של הפחתת רעש. במאמר

מתנות בגדלים שונים
טיפים שימושיים
מתנות מומלצות לכבוד יום האישה

גברים רבים מכירים את הדילמה שמגיעה תמיד עם יום האישה: מה באמת כדאי לקנות לאישה שאנחנו אוהבים? אם גם אתם מתלבטים לגבי העניין הזה, אספנו עבורכם מספר רעיונות שיוכלו לבוא