מה עדיף להיות – שכיר או עצמאי? והאם יש פתרון ביניים

עובדים מקבלים הכנסה והטבות יציבות

מרבית הטיעונים בעד להיות עובד שכיר מתמקדים במשכורות הקבועות וההטבות הנוספות, כגון ביטוח בריאות וחופשות בתשלום. אלה דברים שעצמאים צריכים לשלם בעצמם, ולחשב את התעריפים שלהם אם הם רוצים להיות שווים בהכנסתם לעובדים השכירים שעושים את אותה העבודה. אך לעובדים לעומת זאת, יש אנשים שמטפלים בשבילכם בפרטים ובהוצאות אלו.

 

לעצמאיים יש יותר פוטנציאל להכנסה

כשאתה עצמאי, אתה יכול לעבוד כמה שאתה רוצה. אתה קובע שיעורי שכר שעתיים משלך, ואין לך שום מגבלות הכנסה. אם אתה מצליח למצוא לקוחות טובים, השכר יכול להיות הרבה יותר טוב ממה שאתה מרוויח כשכיר באותו תחום.

 

מיסים הם חפירה עבור עצמאיים, אך לפחות הם יכולים לקזז את ההוצאות העסקיות

זה טוב שלעצמאיים יש פוטנציאל להרוויח יותר, כי יש להם יותר הוצאות והם נאלצים להתמודד גם עם מיסים גבוהים יותר. לאמוד ולשלם את המסים שלך במשך השנה זה עבודה הרבה יותר קשה מאשר שינכו לך אותם עבור כל משכורת.

 

עובדים יכולים לטפס בסולם הדרגות

כאשר חברות נותנות קידום או משקיעות בפיתוח המקצועי של הצוותים שלהן, הן בדרך כלל לא מתחשבות בעצמאים. לעובדים במשרה מלאה יש מסלול קריירה ברור יותר בחברות שלהם. הם יכולים לעבור לתפקידים בכירים יותר, ויש להם מנהלים שדואגים לפיתוח הקריירה שלהם.

הפיתוח המקצועי הוא יתרון משמעותי. כן, כעצמאי אתה יכול לעשות זאת בעצמך, אבל אם אתה עובד שכיר, המעסיק שלך ישלם עבור כך, בעוד שעצמאי תאלץ לשלם בעצמך על סמינרים של אלפי שקלים.

מצד שני, ניתן להניח שאם אתה עצמאי, אתה כבר בראש סולם הדרגות של עצמך?

 

לעצמאים יש יותר הזדמנויות בעבודה

חלק ההתלבטות במעבר לעבוד כעצמאי זה ההזדמנות להחליט על מה לעבוד, וגם לקבל מגוון רחב יותר של אפשרויות לפרויקטים בהשוואה לעבודה בחברה אחת בלבד.

 

לעובדים יש יותר תמיכה ואינטראקציה חברתית

דבר אחד שיש לעובדים במשרד שלעצמאיים אין: קבוצה קבועה של אנשים שאתה רואה (באופן אישי!) ועלול להתיידד איתם.

 

לעצמאים יש יותר גמישות באורח החיים ואינם צריכים להתמודד עם פוליטיקה במשרד

רוב העצמאים יכולים לבחור היכן ומתי הם עובדים. זו ברכה גדולה אם יש לך ילדים או בעיות רפואיות. בעוד שמעסיקים רבים מציעים סידורי עבודה גמישים, לא כולם עושים זאת, וזה טובת הנאה עבור אנשים רבים.

כמו כן, כשאתה פרילנסר, אינך צריך להתמודד עם פוליטיקה משרדית ודרמה מיותרת.

 

פתרון הביניים

ישנן חברות אשר מעניקות לאנשים שמעוניינים בכך שירות של להיות "עצמאי שכיר". כלומר להיות מסוגלת להוציא חשבוניות על ידי חברת מתווכת, ולא להיאלץ להתמודד עם הפרוצדורה הביורוקרטית והדיווח על כך למדינה. זה יכול להיות פתרון ביניים נוח, ולספק בית לעצמאי.

 

נתונים פיננסים

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מסך
דיגיטל
3 טיפים לקידום אורגני ברשתות החברתיות

כשזה מגיע לרשתות החברתיות זה עשוי להיות לפעמים אתגר לא פשוט לקדם את התוכן או העמוד שלכם. בין אם מדובר בטוויטר, לינקדין וכמובן אינסטגרם ופייסבוק. מאיפה מתחילים? איך אני גורם

מחשב נייד
לימודים
כתיבת סמינריון – למה זה חשוב להתפתחות האקדמית

עבודת סמינריון מהווה את המטלה האקדמית הגדולה ביותר שסטודנט נדרש להכין במסגרת לימודיי התואר הראשון. כתיבת העבודה הסמינריונית נדרשת להתבצע בהתאם לכללים מסוימים ועפ"י רמה מסוימת ובנוסף, על כותב העבודה

שיווק דיגיטלי
כללי
שיווק דיגיטלי מה זה

בעידן הדיגיטלי של היום, עסקים מחפשים כל הזמן דרכים יעילות להגיע לקהל היעד שלהם ולבנות נוכחות חזקה באינטרנט. שיווק דיגיטלי התגלה ככלי רב עוצמה המאפשר לעסקים להתחבר ללקוחות שלהם, להגביר