תכשיטי יהלומים – איך מודדים את איכות היהלום?

שוק היהלומים העולמי הוא שוק כלכלי רחב ביותר. למעשה, משחר ההיסטוריה אנו מוצאים עדויות כי האדם השתמש בחומר החזק הזה וניצל את היתרונות שלו. אבל רק בהיסטוריה המאוחרת החלו להשתמש בחומר זה כתכשיט, מאז ששמו לב ליופיו הניכר. בכדי לדעת מה שווי היהלום שלכם י שלשים לב לארבעה פרמטרים עליהם נפרט בכתבה הבאה – חיתוך, בהירות, צבע וקארט. בכל פרמטר יש דירוג שמציב כל יהלום בטווח בין יהלום איכותי ביותר לפשוט ביותר.

 

חיתוך היהלום

יש חשיבות גדולה לאופן שבו חותכים את היהלום ומלטשים אותו – ליטוש איכותי יביא ליהלום מראה מדויק יותר, בהיר יותר, ואף יהפוך אותו ליותר חזק. יש יהלומים לא איכותיים ש ניתן לראות כי החיתוך שלהם לא גמור והפינות לא מדויקות. ככל שהיהלום מלוטש טוב יותר הוא יהיה בעל ברק עז יותר – יש חמש דרגות לפרמטר הזה, כשהגבוהה מכל שייכת ליהלום עגול ששמו ברילייאנט. רוצים לדעת עוד על תכשיטי יהלומים? לחצו על הקישור.

 

בהירות היהלום

פרמטר זה מתייחס לפגמים שיש ביהלום. היהלום הטוב ביותר הוא יהלום שאין בו שום פגם, וגם כשמסתכלים עליו במיקרוסקופ לא ניתן לראות זכר לפגם. מתחת ליהלום המושלם יש יהלום שבמבט מיקרוסקופי ניתן לראות בו פגמים קטנים, כלומר חורים או שברים. מתחתיו יש יהלומים שניתן לראות בהם פגמים קטנים או בינוניים בהגדלה של פי 10 – ובעין אנושית לא רואים זאת. והיהלום הכי פחות טוב הוא יהלום שניתן לראות בו פגמים בהגדלה שפחותה מפי 10.

 

הצבע של היהלום

הצבע של היהלום מעיד גם הוא על פגמיו ועל רמת הליטוש שלו. הצבע שנחשב להכי ירוד הוא יהלום צהוב – צהבהב, והצבע שנחשב לטוב ביותר הוא שקוף ללא בצע וללא רבב. כמובן כשמדובר ביהלום בעל צבע, כחול למשל, אז המדד שונה, אבל כאן מדובר ביהלומים שקופים.

 

קארט – מה זה בכלל?

קארט זה משקל שבדרך כלל משתמשים בו בתכשיטים, גם בזהב למשל. ככל שליהלום יש יותר קארט הוא גדול יותר, וודאי שהוא יעלה יותר. יהלום בעל קארט אחד הוא בין 3.5 מ"מ ל6 מ"מ קוטר. חשוב שתבחרו גודל של יהלום שתואם לתקציב שלכם, או תואם לטעם של מי שאתם קונים לה את היהלום. חשוב לתת את הדגש גם על התכשיט הכולל – למשל השילוב של היהלום בטבעת – האם הוא מוצלח?, ולא רק על גודל היהלום.

 

לסיכום

יהלומים הם התכשיט הנכסף ביותר, שנשים מוכנות לתת הכל כדי שיהיה להם תכשיט יהלום מכובד. חשוב שתפעלו על פי הפרמטרים האלה ותבדקו מה שווי היהלום, במידה וחשוב לכם לקנות יהלום איכותי ביותר. תוכלו לשאול את המוכר על הפרמטרים האלה ועל פי התשובה שלו והמחיר לבחור מה מתאים לכם לקנות.

צמיד

 

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ילד
אופנה
האם חובה להלביש את הילד בחליפה לחתונה

חתונה הינה אירוע מרגש אליו נוהגים להתלבש בצורה אלגנטית ומכובדת. לא פעם עולה שאלת קוד הלבוש לילדים באירועים מסוג זה. האם חובה להלביש אותם בחליפות לחתונה? על כך במאמר הבא.

איור של ספר גדול בצבע חום שרק מחכה שיכתבו אותו
קידום אורגני
כתיבת תוכן – המדריך המלא

כשקיבלתי לכתוב את המאמר הזה, הרגשתי אבודה. נשמע מוזר נכון? הרי אני כותבת תוכן כל הזמן. וזה נשמע הכי טריוויאלי שאני אדע לכתוב מדריך בנושא. ואז ישבתי ובהיתי בדף הלבן