אוכל טבעי לכלבים – חוות דעת

בשנים האחרונות פוקד את עולם גידול הכלבים טרנד מעניין המבקש להחזיר את המזון של הכלב למזון טבעי המבוסס בשר וירקות שונים כפי שמקובל לחשוב שנהגו לצרוך כלבים בעבר. הטרנד תופס תאוצה ונראה שחוות הדעת של המומחים תומכת ביתרונות שהוא מספק.

  

אוכל טבעי לכלב, מה הכוונה?

המונח אוכל טבעי בהקשר של מזון כלבים הוא למעשה חלק מטרנד גדול הסוחף את עולם מזון הכלבים בשנים האחרונות. הרעיון העומד מאחורי הטרד הנ"ל בא לבחון את סוגי המזון הטבעי לכלבים שיש ביחס להתאמה שלו למבנה הגנטי של הכלב ולאופן שבו כלבים היו רגילים לצרוך מזון בעבר. המחשבה המתבקשת היא שהכלבים, עוד בטרם בויתו והפכו לחיות בית, היו מעין חית בר שהיו משוחררות בטבע והתזונה שלהם הייתה מבוססת על סוג מזון שונה לגמרי מהמזון היבש אותו צורכים רוב הכלבים כיום.

התזונה של כלבי הבר הייתה מבוססת על בשר טרי ולא מעובד ומגוון של ירקות, פירות וצמחים שהיו נגישים לאותם זני כלבים. לכן המחשבה גורסת כי לכלב יהיה זה נכון יותר להנות ממזון המבוסס על בשר טרי, עצמות ומגוון של מאכלים מן הצומח על מנת לאפשר לו את התזונה המתאימה במיוחד עבורו. חברות שונות מובילות את הטרנד הנכחי ומאפשרות מוצרים המכילים מזון טרי וטבעי לכלב, מזון שבמקרים מסוימים אף ראוי למאכל אדם

אוכל לכלבים

 

היתרונות של התזונה הטבעית

היתרונות של המזון הטבעי אותם אפשר למצא בחנויות מובחרות כמו בחולון הם נגזרת של סוג המזון ואופן הכנתו, הנה כמה מהיתרונות החשובים של מזון טבעי.

  • עבור כלבים החלבון הוא בעל חשיבות גדולה, נמצא כי במזון טבעי יש כמות גדולה בהרבה של חלבון איכותי לעומת המזון היבש.
  • המזון הטרי מסייע בצורה טובה יותר לשמור על משקלו של הכלב.
  • בעזרת המזון הטרי, יש אפשרות טובה בהרבה לשלוט על המוצרים והמזון שהכלב שלכם אוכל. כמו כן ניתן לשלוט בכמויות והמרכיבים מהם המזון מורכב, בעיקר אם אתם מכינים אותו בעצמכם.
  • מזונות יבשים רבים מכילים כמות גבוהה של דגנים, תירס או סויה כבסיס של המזון, זהו מזון שאיננו בריא לכלב ועלול לפגוע בו לאורך זמן.
  • מזון יבש מיוצר בתהליך של חימום בטמפרטורה גבוהה על מנת לאפשר שימור שלו לאורך זמן, פעולה זאת פוגעת בערך התזונתי של המזון.

 

חוות הדעת של המומחים לגבי אוכל טבעי

כאשר אנו מבקשים לבחון את סוגי המזון הטבעי לכלבים שיש ולגבש כלפיהם חוות דעת חשוב שנבין כי לכל אחד יש את הטענות והתובנות שלו בנושא. מחקרים מאוחרים הבאים לבדוק את השפעתו של הטרנד החדש והמעניין של אוכל טבעי לכלבים מראים שיש שיפור מסויים בבריאות של הכלבים וירידה מסוימת במחלות שהיו קשורות לתזונה, אך עדיין אין וודאות גורפת בנושא. בנוסף לכך יש כאלו עדיין המאמינים בנוסחה של המזון היבש ההופך מתאים יותר לכלבים שכבר עברו מעין אבולוציה והתאמה למזונות הללו. בנוסף אפשר גם לציין שהמזון הטבעי הקיים כיום, שונה מהותית מהמזון הטבעי שהיה קיים בעולם כאשר הכלבים היו חיות בר.

על בסיס מזון טבעי

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אישה מחזיקה מדבקות לרכב
בעלי מקצוע
מדבקות לוגו לרכב – מה חשוב לבקש בהזמנה

מדבקות לרכב הן כלי פרסום שימושי במיוחד שרבים בוחרים להשתמש בו. מדובר בשיטת שיווק מאוד מוכרת ומגוונת שיכולה למשוך קהלים מסוגים שונים. מדבקות הלוגו לא רק מושכות את העין גם

גריל מקצועי
טיפים שימושיים
גריל גז לשימוש יומיומי נוח ופשוט

שמתם לב שאחד מהבילויים המועדפים עליכם ועל המשפחה שלכם זה לעשות ברביקיו ביחד? ישראל זו מדינה שמאוד נעים בה כמעט בכל ימות השנה ולכן טבעי שרובנו רוצים לבלות בגינות הפרטיות