איך להגיש בקשה לסימון אזור חניה?

אם אתם זכאים לקצבת ניידות או שיש לכם ילד בעל צרכים מיוחדים זכאי לניידות תוכלו לסמן אזור חנייה בביתכם עבור חניית נכים פרטית. איך להגיש בקשה לסימון אזור חניה – על כך במאמר הבא.

 

זכויות תחבורה וניידות לנכים ולילדים עם צרכים מיוחדים

מעבר לקצבת ניידות הניתנת באמצעות משרד הבריאות ובנוסף לקצבת הנכות של הביטוח הלאומי, משרד התחבורה מקל על משפחות שלהן ילדים עם צרכים מיוחדים. בראש ובראשונה ההורים יהיו זכאים לתו נכה על מנת לחנות בחניות נכים הפזורות ברחובות, חניות האסורות על כלל הציבור ובכניסה חינם לחניונים ציבוריים.

באופן כללי, רכב עם תו נכה יכול לחנות בכל מקום שאינו מסכן את הולכי הרגל ואינו מונע מעבר של רכבים אחרים במידה ואין חניית נכים מסודרת. בנוסף, ניתן לקבל הנחה בתשלום אגרת הרישוי ולבקש חנייה מסומנת ליד בית המגורים.

 

איך להגיש בקשה לסימון אזור חניה בבית?

פעמים רבות הנכים נתקלים בבעיות חנייה במיוחד אם הם מתגוררים בערים מרכזיות וברחובות שהחנייה בהן מוגבלת. נכים עם 60% מוגבלות שניתנה על ידי לשכת הבריאות המחוזית, זכאים לחנייה מסומנת של רכב נכה בסמוך לביתם. את הזכאות ניתן לקבל לאחר הגשת בקשה לוועדת התחבורה העירונית ברשות המקומית בעיר המגורים.

יש לצרף לבקשה את אישור אחוזי הנכות שניתן על ידי הביטוח הלאומי בגין קצבת הניידות, צילום רישיון רכב ותעודת זהות וצילום האישור של התו נכה. בנוסף, ניתן לבקש להציב תמרור חנייה בסמוך לחנייה אך הרשות המקומית לא תוכל להתחייב לכך. חשוב לדעת גם שישנן עיריות שידרשו תשלום עבור סימון החנייה.

 

מימון רכב לנכה

נכה המקבל קצבת ניידות יהיה זכאי לקבל הלוואה לרכישת רכב חדש בכל 3.5 שנים ובדומה לכך הורים לילדים עם צרכים מיוחדים זכאי ניידות. הלוואה זו מסייעת למימון המיסים והסכום שלה בגובה של 75% בהתאם לאחוז הניידות של הנכה. למשל, כדי לרכוש רכב גדול המותאם לילד עם כיסא גלגלים הוא יצטרך לעבור מבדק גודל של המרב"ד.

בנוסף, יש לצרף לבקשה את מידות הכיסא ולנמק את הסיבות בצורה ברורה. ההלוואה להתאמת הרכב הרצוי עבור ילד עם כיסא גלגלים והתקנת מעלית או אביזרים אחרים תהיה עד 95% מהעלות.

 

הזכאות לתו נכה

הזכאות לתו נכה ניתנת כאשר יש מוגבלות בגפיים התחתונות בדרגת נכות של 60%. כאמור, ילד עם צרכים מיוחדים המתנייד עם כיסא גלגלים יהיה זכאי לתו נכה או ילד עיוור בעל תעודת עיוור. כדי לקבל את תו הנכה יש לפנות למחלקת ניידות במשרד התחבורה עם כל המסמכים המעידים על אחוזי הנכות וכיוצא בזה. לסיכום, אל תוותרו על הזכויות שלכם או של ילדיכם לתו נכה ועל אחת כמה וכמה על אזור חנייה מסומן בסמוך לבית מגוריכם.

אדם נכה

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מטבח כפרי
מטבחים
מה משפיע על בחירת המטבח

לפני שאתם נוהרים אל חנות המטבחים ומתחילים בוויכוח על איזה צבע יהיה ומה יהיה גודל המקרר, כדאי ומומלץ קודם כל לעשות שיעורי בית. מומלץ קודם כל לעשות סיבוב בחנויות השונות

פלילי וחוק
גילוי מרצון – מביטים לחוק בעיניים 

עבירה על החוק תמיד נשמעת כמו משהו דרמטי. רצח, שוד או חטיפה אלו עבירות על החוק שכולם מכירים ואין ספק לגבי חוקיות הפעולה. אך מה בדבר העלמת מס? משום מה,

בטן הריונית
בריאות
מתי מומלץ להחליף נעלי צעד ראשון לתינוק

אמנם זה ממש מפתה לרכוש אותן, במיוחד כשאתם מטיילים בין חלונות הראווה של החנויות, אבל נעלי צעד ראשון רוכשים בעיתוי הנכון. והעיתוי הוא, כמשתמע מהשם של הנעליים – כשהוא או

מתנה לאישה
מתנות
בעיות עם האישה? כדאי שתקרא

כל זוג עובר משברים, ויכוחים או ריבים שנפתרים לבסוף בצורות ודרכים שונות. אחת הדרכים לפייס את האישה היא לרכוש לה מתנה קטנה וכמובן לשאת באחריות על מנת שהריב לא יתפתח