מהי חוות דעת רפואית בהקשר של תביעות נזקי גוף?

תביעות על נזקי גוף ונפש עקב תאונה או רשלנות מוגשות מדי יום לבתי המשפט עם או בלי חוות דעת רפואית על מנת לזכות בפיצוי עבור הנזק, הנכות, אובדן כושר עבודה, עוגמת הנפש ועוד. מהי חוות דעת רפואית והאם חייבים אותה – על כך במאמר הבא.

 

מה זו חוות דעת רפואית?

חוות דעת רפואית היא הערכה של רופא מומחה בתחום מסוים על הנזק של המטופל. למשל, אדם שנפל מגובה וצריך חוות דעת אורטופדית על מנת להעריך את הנזקים האורטופדיים, יצטרך לקבל אותה מאורטופד מומחה. לעומת זאת, אדם שנפגע נפשית כתוצאה מתאונה יצטרך חוות דעת פסיכיאטרית של מומחה. רופאים אלו יחזקו את הטענות של התובע בבית המשפט והן יהיו מלוות בנימוקים.

פעמים רבות גם עו"ד נזקי גוף המטפל בתיק התובע, ישלח אותו לקבל חוות דעת רפואית על מנת להעריך את דרגת הנכות שלו ואת מצבו הרפואי. חוות דעת זו תשמש רק את עורך הדין. במקרים אחרים, בית המשפט ימנה רופאים מומחים שיחוו את דעתם במידה והצדדים לא יגיעו להסכמה בנוגע לחוות דעת של מומחה מסוים.

 

מה החשיבות של חוות דעת רפואית?

חוות דעת רפואית חיונית בבית המשפט על מנת להוכיח שהנזק של הנפגע הוא תוצאה של המחדל שגרם לו לנכות או לפגיעה קשה. בחוות הדעת מתייחסים לעבר הרפואי של התובע והתיק הרפואי חשוף בפני המומחה על מנת שהוא יסיק את מסקנותיו.

לדוגמה, הולך רגל שנפגע בעמוד השדרה הצווארי לאחר תאונת דרכים ועבר עקב כך ניתוח, היה צריך להוכיח שהפגיעה היא תוצאה של התאונה. בתיק הרפואי היה תיעוד של ניתוחי גב שעבר המטופל בעבר. רק חוות דעת רפואית של מומחה אותו מינה בית המשפט, הוכיחה שחלק גדול מהפגיעה בעמוד השדרה הצווארי היה עקב התאונה ואחוז מסוים היה קורה גם ללא התאונה.

בית המשפט שקיבל את חוות הדעת של המומחה קבע בפסק הדין שחברת הביטוח צריכה לשלם על הנזק למרות שהם טענו אחרת. כלומר, ללא חוות דעת רפואית יהיה קשה להוכיח עמדה מסוימת ויתרה מכך, בית המשפט עלול לבטל את התביעה ללא חוות דעת כזו.

 

האם חייבים להציג חוות דעת רפואית בבית המשפט?

כאמור מדובר בחובה שמחזקת את הטענות ואף מסייעת לתביעות של גופים אחרים כמו משרד הביטחון או הביטוח הלאומי. למרות זאת, אם מדובר בנזק שאינו משמעותי או מרובה נסיבות וניתן לטעון בצורה פשוטה שהנזק נגרם כתוצאה מהמחדל, בית המשפט יפטור את התובע מחוות דעת רפואית.

מדובר על תיקים המתנהלים בבית משפט לתביעות קטנות ששם לא חייבים להראות חוות דעת רפואית. בנוסף, גם נפגעי תאונות הדרכים אינם מחויבים להראות לבית המשפט חוות דעת רפואית, אלא אם הם רוצים בהמלצת עורך הדין לקבל פיצוי גבוה יותר על נזקי הגוף.

חוות דעת רפואית בתביעות נזקי גוף

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אישה מחזיקה מדבקות לרכב
בעלי מקצוע
מדבקות לוגו לרכב – מה חשוב לבקש בהזמנה

מדבקות לרכב הן כלי פרסום שימושי במיוחד שרבים בוחרים להשתמש בו. מדובר בשיטת שיווק מאוד מוכרת ומגוונת שיכולה למשוך קהלים מסוגים שונים. מדבקות הלוגו לא רק מושכות את העין גם

מתנות
2 מתנות פיוס לבת זוגתך

כל זוג כבר יודע שאחרי כל מריבה מגיע גם "מוצאי מריבה". אחרי ששני הצדדים הוציאו קיטור, צעקו, התעצבנו והתלוננו על מה שמפריע ועל גורם המריבה ולאחר שהרוחות נרגעו הכי כיף

תוספים תזונתיים
בריאות
8 תוספי תזונה שאתם חייבים להכיר!

בעולם המהיר של היום, זה יכול להיות מאתגר להשיג את כל אבות המזון החיוניים שהגוף שלנו צריך כדי לשגשג. זה המקום שבו תוספי תזונה נכנסים לתמונה. תוספי מזון אלו נועדו