אטרקציות מעניינות בעולם

חופשה בחו"ל היא ללא ספק תרופה לכל מיני בעיות ומכאובים שמעסיקים אותנו ובעיקר הזדמנות לברוח משגרת היום-יום ולצבור כוחות להמשך. אבל שום חופשה לא תהיה שלמה בלי כמה חוויות מיוחדות שנוכל להיזכר בהן אחר כך ולחייך. אז לפני שאתם אורזים מזוודה ומשריינים מלון, ריכזנו לפניכם כמה אטרקציות מעניינות ברחבי העולם. מה אתם אומרים, מוכנים לחופשה בלתי נשכחת?

 

כיכר סוהו, סיני

לא סתם בחרנו בסיני כיעד הראשון עליו נדבר – מדובר בחופשה סופר זולה במרחק של לכל היותר שעות נסיעה ספורות, אז גם אם יש לכם רתיעה ממטוסים או שלא עומד לרשותכם זמן רב, אין תירוץ או סיבה למה לא לצאת לנופש.

בין המקומות הכי מעניינים בסיני תמצאו את כיכר סוהו שארם – אמנם יש מיוחדות ממנה אך בחרנו בה דווקא בגלל הניגודיות המוחלטת שהיא מביאה למה שמצופה מחופשת צ'יל בסיני והוכחה לכך שאפשר ליהנות מחופשה "אירופית" בלי להרחיק.

מה בכיכר? מתחם בילוי וקניות עצום מימדים בו חנויות מעולות, מסעדות ברמה גבוהה, מקומות בילוי, מתקני לונה פארק, משחקיה ואפילו מזרקה מוזיקלית ממש כמו של וגאס.

אטרקציות מעניינות

טיול על הר הו-שן, סין

אם אתם בקטע של אטרקציות נוטפות אדרנלין, טיול על הר הו-שן בסין תפור עליכם. המסלול לפסגת ההר זכה כמה פעמים בתואר "השביל המסוכן בעולם" ואם אתם ספקטיים, מדובר בשביל ארוך וצר הנושק לצלע ההר – כך שדי במבט חטוף כדי להתחיל לשקשק.

אז למה בכל זאת? קודם כל בשביל הריגוש ותחושת המסוגלות, אבל אם הצלתם להתעלות מעל זה ואשכרה לנשום, תוכלו לפקוח עיניים ולראות את מה שנחשבים לנופים היפים ביותר בעולם. העיקר, אל תשכח שדי במעידה אחת קלה כדי ליפול… ומדובר בדרך ארוכה למטה.

חשוב לדעת: אם אתם מתכוונים ללכת על זה, תרתי משמע, דעו כי כבר קרו במקום לא מעט מקרי מוות ולכן הותקן לאחרונה מסלול חלופי, מסוכן פחות ואף רכבל. לא השתכנעתם? עשו לעצמכם טובה והשתמשו ברתמת בטיחות.

 

המדרגות הספרדיות, איטליה

למרות שמן המדרגות הספרדיות נמצאות דווקא ברומא, בסמוך לשגרירות הספרדית, ונחשבות לאחד ממוקדי העניין הכי פופולריים בעיר, נקודת מפגש מפורסמת ולוקיישן טוב להגיע ממנו לשלל אטרקציות נוספות, בתי קפה ומסעדות.

מראש גרם המדרגות (טיפוס של 130 מדרגות בסך הכל) נשקף נוף יפהפה, מה שמהווה אטרקציה שלא כדאי להחמיץ ואם חיפשתם מקום לעצור בו לקפה או ג'לטו – תופתעו לטובה. מה עוד? זוהי נקודה נהדרת לעצור בה ולהביט על המקומיים המתרוצצים הנה והנה במהלך שגרת היום-יום שלהם או לצפות באמנים המקומיים עושים ניסים ונפלאות.

לבסוף, תוכלו לרדת למטה להגיע לפיאצה די ספניה וכנסיית טריניטה דיי מונטי ואפילו להמשיך לסיור בגני וילה בורגוזה, רק אל תשכחו להסתכל בדרך לצדדים, כי את המדרגות סובבים מבנים מרשימים מתקופות שונות בהיסטוריה האיטלקית.

 

אורות הצפון, שוודיה

אורות הצפון נחשבים לאחת מתופעות הטבע המסקרנות ביותר וכדאי לראות אותם לפחות פעם אחת בחיים – האמינו לנו, מדובר במראה בלתי נשכח שעוד תיזכרו בו בערגה. האורות אשר ידועים גם כ"זוהר הקוטב" נראים בשמים הצפוניים כמופע צבעים פסיכודלי (בקטע טוב) שאי אפשר שלא לשפשף עיניים בפליאה ולתהות האם זה אמיתי או רק חלום.

למרבה השמחה, לא צריך להרחיק עד לקוטב הצפוני כדי ליהנות מהמופע המדהים, אלא ניתן לטוס כמה שעות בלבד לאחת המדינות הנורדיות כמו שוודיה או פינלנד. העיקר, תארזו חם כי קפוא זה אנדרסטייטמנט.

 

נסיעה ברכבת הקרחונים של אירופה

אין כמו טיול רכבות אבל הרכבת הזאת הולכת להעיף לכם את הסכך כי אם חשבתם שמדובר בנסיעה רגילה – תחשבו שוב. רכבת הקרחונים המפורסמת Glacier Express עוברת בין האלפים השוויצריים, חולפת על פני מאות גשרים ומנהרות ומציעה לנוסעיה חוויה מדהימה לאורך של כ-8 שעות.

במהלך הנסיעה הרכבת מטפסת לגובה של 2,033 מטרים מעל פני הים ואם תציצו מהחלון תוכלו ליהנות מנופים עוצרי נשימה של הרים פראיים, פסגות מושלגות, יערות מוריקים, נהרות שוצפים וכפרים ציוריים, ממש כמו בסרטים. בסוף, תגיעו לעיירת הנופש צרמט או לסנט מוריץ (תלוי בכיוון הנסיעה), שם תוכלו לנוח, לטייל וליהנות משוויץ.

 

רכבת העננים, ארגנטינה

אם ברכבות עסקינן, רכבת נוספת ששווה להכיר כי רכבת העננים אשר מגיעה לגבהים מטורפים, שמשאירים לרכבת הקרחונים (כבודה במקומו מונח) אבק מטאורים. הרכבת התחילה את דרכה כרכבת לשינוע סחורות בין צ'ילה לארגנטינה, אך התכנון הקפדני והמסלול האדיר בו היא עוברת, הפך אותה תוך כמה עשורים לאטרקציה תיירותית נחשקת במיוחד.

הרכבת מונה 10 קרונות אשר בכל אחד מהם יכולים לנסוע כ-65 נוסעים ומסלולה עובר לאורכם של הרי האנדים וכולל חציית גשרים, מנהרות, ספירלות, זיגזגים וכמובן – נוף עוצר נשימה. כל זה לוקח כ-7.5 שעות לכל כיוון.

ומה לגבי עננים? אמנם הרכבת עוברת בשיא בגובה של למעלה מ-4,000 מטרים מעל פני הים אך כינויה של הרכבת ניתן לה לאחר שכיכבה בסרט בשנות ה-60 במהלכו שיחררה קיטור שיצר אשליית עננים בגלל מזג האוויר הקר שמנע מאדי המים להתפזר.

רכבת העננים, ארגנטינה

"זורבינג", ניו-זילנד

אחת האטרקציות המהנות וההזויות ביותר בעולם נמצאת באופן לא מפתיע דווקא ברוטורואה שבניו זילנד והיא נקראת "זורבינג". השם המקורי מתאים בול לאטרקציה שהיא לא פחות מגאונית, במיוחד אם יש לכם הומור עצמי וכוללת גלגול במורד גבעה כשאתם נמצאים בתוך כדור מתנפח עצום.

אם אתם לא מסוג האנשים שסובלים מבחילה, כדאי לצרף אליכם לחוויה חברים טובים ואם אתם אמיצים במיוחד תוכלו לבקש שיכניסו פנימה מים. אז מה אתם אומרים, מי יהיה האחרון שישאר לעמוד?

 

"טיובינג", לאוס

אחרי שדיברנו על הזורבינג של ניו זילנד, זה לא פייר אם לא נזכיר את הטיובינג של ואנג ויאנג בלאוס – שייט אבובים מסורתי לאורכו של נהר אשר בגדותיו נמצאים פאבים ומקומות בילוי כך שהשייט נעשה (על פי המסורת בכל אופן) בגילופין, מה שמוסיף לו מימד של סכנה והמון הומור.

מה עוד בשייט? כל מה שאתם יכולים לצפות משייט בנהר – חבלי טרזל, מגלשות מאולתרות, מוזיקה ועוד הפתעות. העיקר, תשמרו על עצמכם ומנו נהג תורן.

 

צלילה בשונית המחסום הגדולה, אוסטרליה

דיברנו על טאצ' בעננים וגלגול במורד גבעות, אז הגיע הזמן לאטרקציה שונה בתכלית והפעם – בעולם הסודי של מצולות הים. שונית המחסום הגדולה באוסטרליה משתרעת על פני שטח עצום של כ-350,000 קמ"ר ומהווה למעשה אוסף אדיר של שוניות ואיים שביחד גדולים יותר מאנגליה כולה.

השונית ידועה בזכות מבנה ייחודי שאין רבים כמותו בעולם ומתגוררים בה המון יצורים ימיים מרהיבים ביופיים לצד צמחיה ימית ונופים תת ימיים שאף אחד לא ישאר אדיש מולם.

איך נהנים מכל הטוב הזה? הדרך המומלצת ביותר היא צלילה, אך ניתן גם לשנרקל או ליהנות משייט לאורך השונית. צבי ים, דולפינים ואלמוגים צבעוניים הם חלק קטן ממה שמחכה לכם ואם תוציאו את הראש מהמים תיהנו ממראה מרהיב של ציפורים נודדות.

 

ספארי חיות בר, טנזניה

ואם כבר אטרקציה המשלבת צפייה בחיות בר בסביבתן הטבעית – לא חייבים להיות מתחת למים כדי לעשות את זה – ספארי חיות בר בטנזניה הוא אחת החוויות הכי עוצמתית שיש ואם תמיד חלמתם למצוא את עצמכם בסוואנה אפריקאית כשאתם מוקפים בחיות מרשימות, הנה הזדמנות.

מה בספארי? יותר קל להגיע מה אין – כלובים. הספארי הוא כולו נסיעה מאורגנת ברכבי שטח בשמורה ענקית שמשתרעת על פני -60,000 קמ"ר בה אריות, פילים, נמרים, זברות, ג'ירפות והמון טבע פראי. אל תשכחו לקחת מצלמה, אחרת לא יאמינו לכם.

לסיכומו של דבר, אם חשבתם שאטרקציות בחו"ל מסכמות ב- sightseeing, זה ממש לא המצב. ברחבי העולם של אטרקציות מדהימות, מקוריות ובעיקר מפתיעות שאם הן נקרות בדרככם – כדאי לפחות לשקול לקחת בהן חלק. האמינו לנו, מדובר בחוויה לכל החיים. תהנו!

אטרקציות מעניינות

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בעלי מקצוע
מה לעשות לאחר תאונת דרכים – המדריך המלא

מידי יום מתרחשות בישראל תאונות דרכים בהם נפגעים אנשים בגוף ובנפש. אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, אתם וודאי יודעים שמדובר במצב טראומתי שעלול לגרום לאי יכולת לתפקד במהלך האירוע. זו

להלוות מחשבון
כללי
אילו מסקנות ניתן להסיק ממחשבון הלוואה

נמצאים לפני הוצאה גדולה כגון ארגון אירוע או טיסה משפחתית לחו"ל? לא תמיד הכסף נמצא אצלנו זמין באופן מידי ולכן אפשר לחשוב על אפשרות לקחת הלוואה בצורה יעילה ומהירה בצורה

תבעת זהב
טיפים שימושיים
מה היתרונות והחסרונות ברכישת תכשיטים אונליין

אחת התופעות המעניינות בעידן המודרני, היא השינויים הגדולים בדרך שבה מתבצעות הקניות, הן קניות הכרחיות לבית והן קניות כדוגמת פריטי לבוש, או תכשיטים. עד לא מכבר, עריכת קניות נחשבה לסוג

מתנות
2 מתנות פיוס לבת זוגתך

כל זוג כבר יודע שאחרי כל מריבה מגיע גם "מוצאי מריבה". אחרי ששני הצדדים הוציאו קיטור, צעקו, התעצבנו והתלוננו על מה שמפריע ועל גורם המריבה ולאחר שהרוחות נרגעו הכי כיף