איך לפעול נכון במקרה של עיקול משכורת?

המתח בין נושים לבין החייבים להם, הוא אחד המתחים שחשוב מאוד לאזן בהליכים שונים לסילוק חובות. מי שאמון על סילוק החוב, בין אם הוא הממונה של ההוצאה לפועל או בית המשפט, צריך לאזן בין הזכות של הנושים לקבל את הכסף שהלוו, לבין הצורך של החייבים להתמודד עם תשלום החובות בלי לקרוס כלכלית. אחד הכלים להחזרת חובות הוא עיקול משכורת ועליו נפרט במאמר זה. 

 

מתי מתבצע עיקול של משכורת חייב?

חשוב להבין שעיקול של משכורת הוא צעד קיצוני שננקט בדרך כלל במקרים חריגים. זאת מכיוון שעיקול שכזה עלול לגרום למפולת של דחיית החזרי חוב שונים, ובכך לגרום לחייב למצב שבו הוא לא יוכל לשלם את חובותיו וגם לא יוכל להשתקם כלכלית. עיקול של המשכורת מוטל בדרך כלל על חייבים, שרשויות האכיפה מאמינות כי לא פעלו לשם תשלום חובם.

גם במקרים של התחמקות מהתחייבות לביצוע תשלומים והחזרים במסגרת הליך של הוצאה לפועל, עלולה הדבר עלול לגרום למצב של עיקול משכורת. במידה ואתם זקוקים לעזרה בנושא של ביטול עיקול, ישמח לעמוד לשירותכם.

 

השכר המינימלי שיש להשאיר לחייב בעיקול משכורת

במסגרת החוק קיים סכום מינימלי שאסור לאף גוף או נושה לעקל כחלק מעיקול המשכורת. סכום זה משתנה בהתאם למצב הזוגי של החייב ובהתאם למספר הילדים שלו. הסכומים שיישארו אצל החייב לאחר העיקול נעים בין 2,300 ש"ח במקרה של רווק ללא ילדים, לסכום של כמעט 5000 ש"ח במקרה של הורה יחידני עם 2 ילדים ומעלה. סכומי הכסף שנשארים לאחר העיקול, לא מספיקים לקיום בכבוד, ולכן יש לנסות לבטל את העיקול בכל דרך אפשרית.

 

ביטול העיקול באמצעות פנייה אל הנושים

הדרך הפשוטה לביצוע של ביטול עיקול על משכורת, היא באמצעות פנייה אל הנושים והגעה להסדר חוב איתם. הנושים שהגישו את הבקשה לעיקול של משכורת החייב, יכולים גם לבטל את הבקשה, ולהסדיר את ענייניהם מול החייב בצורה פרטית.

 

ביטול העיקול על ידי פנייה לרשם ההוצאה לפועל

במקרים בהם אין אפשרות להגיע להסדר חוב עם הנושים של החייב, אפשר לפנות להוצאה לפועל בכדי לנסות לבטל את עיקול המשכורת או חלק ממנה. על החייב להגיש לצורך כך בקשה מסודרת להוצאה לפועל. בבקשה יינתן דגש על הפגיעה במצב של החייב בעקבות העיקול, ועל הסדרי החוב שהוא יעשה בכדי לזכות את הנושים שלו.

 

פעולות שיש לעשות במקרה של עיקול משכורת של חייב – סיכום

עיקול של משכורת לחייב הוא פעולה קיצונית, שנעשית רק במקרה של חייבים שהתעלמו מחובות שהוסדרו בהסכם של הוצאה לפועל, או במקרים בהם רשות האכיפה מאמינה כי החייב לא פועל לסילוק חוב. ניתן לבטל עיקול של משכורת באמצעות פנייה אל הנושים עצמם וביצוע הסדר חוב, או על ידי פנייה לרשם ההוצאה לפועל במקרים בהם הניסיון הראשון לא צלח.

עיטור שכר

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
חלל מעוצב
עיצוב
לארגן חדר שינה בדירה חדשה

נכנסתם לדירה חדשה. מזל טוב! הספקתם להכניס את הארגזים, יש מעין רעיון של סלון באמצעות ספה וכמה ארגזים כהדום. יש קצת אוכל במקרר שנשאר מהדירה, כמה סטים של צלחות וסכו"ם