איך עושים טיפול שורש?

כולנו מכירים את זה, כאב חד בשן מבשר לנו כי ככל הנראה התפתח בה חור. החששות והפחדים הישנים מציפים אותנו ואנו תוהים מה יצפה לנו אצל רופא השיניים. למרות המכשור המודרני, תרופות האלחוש והמרפאות המצויידות בכל טוב עדיין אנשים רבים חוששים לפנות אל רופא השיניים וזאת בעיקר בשל הכאב ואי הנוחות אותם הם חשים במהלך הטיפול. במיוחד בשבילכם הקמתי את אתר רוטקאנל המספק מידע מהימן בשפה בהירה וברורה כדי לעזור לכם להתגבר על הפחד ועל החששות טרם הפניה אל רופא השיניים.

אתר רוטקאנל

בעולם שבו נגישות למידע הפכה קלה כל כך בזכות רשת האינטרנט התפלאתי לגלות כמהמעט מידע קיים בנושא טיפול שורש, הסיכונים וההחלמה ממנו ומציאת רופאים טובים המתמחים בטיפולי שורש.

מסיבה זו החלטתי להקים את האתר המכיל כתבות מהימנות ומבוססות על ידע מקצועי המקיפות את כל תחום טיפולי השורש על כל היבטיו הרפואיים. אני מקווה שבדרך זו אוכל להפחית את חששותיכם והתלבטויותכם לפני פנייה לקבלת פרוצדורה רפואית ולהבין טוב יותר כיצד מתבצע טיפול השורש ובמה הוא כרוך.

איך עושים טיפול שורש?

איך עושים טיפול שורש?

טיפול שורש יתבצע לאחר שרופא השיניים מאבחן עששת בשכבה העמוקה ביותר של השן הנקראת המוך. המוך מכיל עצבים וכלי דם זעירים ופגיעת עששת בו דורשת טיפול מהיר ובהקדם האפשרי גם בשל הכאב הרב שהיא מסבה לסובל ממנה וגם בשל החשש שהעששת תתפשט לשיניים הסמוכות ותגרום להתפרצות דלקת.

האבחון מתבצע באמצעות בדיקת C.T. או צילום פנורמי אותם יתבקש המטופל לבצע. לעיתים יבקש הרופא כי תתחילו ליטול אנטיביוטיקה טרם מועד הטיפול על מנת להפחית את הדלקת שהתפתחה סביב השן. להלן שלבי טיפול השורש לאחר אבחון:

  1. פתיחת השן וסילוק העששת הרופא יפתח את השן על מנת לנקותה באופן יסודי מן העששת. בשלב הזה יסיר הרופא גם את שכבת המוך המזוהמת ולמעשה השן מתנתקת מן העצב שלה ומאספקת הדם והופכת לחסרת חיים.
  2. מילוי השן בחומר מיוחד לאחר שחלל השן מנוקה ומחוטא היטב, ניתן להתחיל למלא אותו בחומר מיוחד שישמור על שלמות השן.
  3. התקנת כתר על השן המטופלת תפקידו של הכתר ליצור צורה חיצונית של שן בריאה על מנת לאפשר לכם ללעוס בנוחות ולמנוע שינוי במנח השיניים בפה. הכתר גם מגן על קירות השן התמוטטות ומפני חיידקים שינסו לעורר את העששת מחדש.

 

לסיכום

טיפול שורש מתבצע כאשר הרופא מזהה חור עמוק בשן. לרובנו ידע מועט ביותר על תהליכי טיפול השורש, הסיכונים וההחלמה ממנו. במיוחד בשבילכם הקמתי את אתר רוטקאנל. באתר רוטקאנל תוכלו לקבל את כל המידע הדרוש לכם לפני פרוצדורה של טיפול שורש כדי שגם אתם תוכלו להגיע מוכנים יותר אל חדר הטיפולים ובלב יותר שקט.

טיפול שורש

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בעלי חיים
אוכל לכלבים לפי משקל, שלב התפתחותי וגזע

כשאתם בוחרים אוכל לכלב שלכם, אתם צריכים לשאול את עצמכם שלוש שאלות חשובות: מהו המשקל של הכלב? מהו השלב ההתפתחותי שלו ואיזה גזע הוא? שכן, שלושת השאלות הללו יאפשרו לכם

סוגי משלוחים
כללי
5 סוגי משלוחים שצריך להכיר

כחלק משרשרת האספקה והלוגיסטיקה של כל מוצר או שירות שקיים במשק, בעלי המוצר חייבים להשקיע משאבים רבים, כמו גם מאמצים רבים, על מנת להעביר את המוצרים שלכם לידיים של הלקוח