איך תדע שמגיע לך פטור ממס הכנסה

קיבלתם פעם משהו מהמדינה? כמעט כל אזרח מקבל דברים מסוימים מהמדינה בשלב כזה או אחר במהלך החיים שלו. שלא כמו עניינים גורפים, כמו מענק הקורונה שחולק לכל אזרח בתקופת הסגרים, ישנן זכאויות והטבות שונות שהמדינה מאפשרת לאנשים מסוימים. מצב משפחתי, מקום מגורים, שירות צבאי, התנדבויות, מצב סטודנטיאלי ומצב תעסוקתי, יכולים להשפיע על אותן זכאויות והטבות שניתן לקבל, בין היתר.

גם מצב בריאותי יכול להשפיע בצורה משמעותית בנושא הזה. במאמר הבא נסביר כיצד ניתן לדעת אם מגיעה לכם זכאות משמעותית – פטור ממס הכנסה.

 

לא לשלם יותר מס הכנסה בצורה חוקית

תשלום המס מתבצע מכורח החוק. האזרחים משלמים מיסים שונים, בצורות כאלו ואחרות, באמצעות מה שנקבע בחוק. לכן, באמצעות כללים מסוימים שנקבעו בחוק, ניתן גם שלא לשלם מיסוי באמצעות קבלת פטור. פטור ממס הכנסה למשל, מאפשר לכם לא לשלם את המס המדובר, לזמן קבוע או קצוב, באופן מלא או באופן חלקי.

מבחינה חוקית

התנאים המלאים

אם אתם תוהים למי מגיע פטור ממס הכנסה דעו כי התנאים מצוינים בחוק כאמור. לפי החוק, מי שזכאים לקבל פטור ממס הכנסה אלו אנשים שהמצב הרפואי שלהם חמור במיוחד. לפי החוק, אנשים שנקבעו להם אחוזי נכות שעומדים על 90% או יותר, יכולים לקבל פטור זה. כמו כן, אם הם סובלים ממספר לקויות, אחוז הנכות המשולב של לקויות אלו צריך לעמוד על 90% ומעלה.

 

תוצאות וועדה רפואית

כדי לדעת אם אתם או הקרובים שלכם זכאים לקבל פטור ממס הכנסה, בדקו את ההחלטה של הוועדה הרפואית. אם אתם או אחד הקרובים שלכם התייצב מול אחת כזו בעבר, ככל הנראה נקבעו לו אחוזי נכות שעשויים להקנות לו זכאות לפטור.

 

פגיעה בעבודה

לא משנה מהו מקום העבודה שלכם, כל עוד אתם נפגעים במהלך העבודה, אתם נחשבים לנפגעי תאונות עבודה. תאונות עבודה עשויות להיות קטלניות במיוחד, וישנם אנשים רבים שנפצעים בעבודה ומקבלים אחוזי נכות גבוהים מאוד.

פציעה

תאונת דרכים חמורה

תאונה נוספת שעשויה לגרום לאחוזי נכות גבוהים במיוחד, כלומר כאלו שמזכים בפטור ממס הכנסה, היא תאונת דרכים. תאונת דרכים יכולה להסב נזקים רבים או לייצר לקויות רבות עם אחוזי נכות שיכולים להגיע באופן משוקלל למעל ל-90% נכות.

 

החמרה במצב של מחלה

לא רק תאונות דרכים או תאונות עבודה יכולות לגרום לנכויות כאלו ואחרות. גם מחלות מסוימות ואירועים רפואיים, כמו התקף לב, דלקת כרום המוח או שבץ למשל, יכולים להתיר את הנפגע עם אחוזי נכות גבוהים להמשך חייו.

 

פציעה משמעותית

פציעות שמסיבות אחוז נכות גבוה במיוחד יכולות להיגרם גם מחוץ לתאונות עבודה או תאונות דרכים. אם התפתחה בגוף שלכם פציעה משמעותית שמגבילה אתכם, מוטב לקבוע תור לוועדה רפואית בביטוח הלאומי, לקביעת אחוזי נכות.

מַס

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בעלי מקצוע
אינסטלטור 24/7 במרכז

בעיות אינסטלציה הן בעיות יחסית שכיחות ולכן חשוב שיהיו שירותי אינסטלטור גם בשעות לא קונבנציונליות מכיוון שהצינור שמתפוצץ או הסתימה בכיור אינם מתחשבים בשעה ביום. אנחנו מכירים את המצב שבו

מנגל ירקות
כללי
גריל גז לשימוש יומיומי נוח ופשוט

שמתם לב שאחד מהבילויים המועדפים עליכם ועל המשפחה שלכם זה לעשות ברביקיו ביחד? ישראל זו מדינה שמאוד נעים בה כמעט בכל ימות השנה ולכן טבעי שרובנו רוצים לבלות בגינות הפרטיות