5 גורמים עיקריים ללחץ דם

לחץ הדם יכול לעלות מסיבות שונות ומגוונות והוא מהווה את גורם הסיכון העיקרי למחלות כלי דם ולב.

הערכים הרצויים של לחץ הדם נקבעו בשנת 2013 על ידי ההסתדרות הרפואית בישראל והם עומדים על: פחות מ 120 ממ"כ (מילימיטר כספית) עבור לחץ דם סיסטולי (שריר הלב מכווץ)

ופחות מ 80 ממ"כ עבור לחץ דם דיאסטולי (שריר הלב מורפה).

ערכים גבוהים מ 140 סיסטולי ו 90 דיאסטולי מעידים על לחץ דם גבוה.

הגורמים לעלייה נחלקים לגורמים קבועים שלא ניתן לשנותם או גורמים הקשורים לאורח החיים.

 

גורמים ללחץ דם גבוה שלא ניתן לשנותם

גורמים פירוט
גיל ומין 80% מהאנשים מעל לגיל 45 יחוו לחץ דם גבוה. בנוסף, אצל גברים, הסיכוי עולה עד לגיל 64 ואצל נשים מעל גיל 65.
קבוצה אתנית לפי מחקרים, מי שממוצא אפרו אמריקאי יש סיכוי גבוה יותר לסבול מלחץ דם גבוה בגיל צעיר יותר וזאת בהשוואה לאנשים ממוצא היספאני או אמריקאים לבנים.
גנטיקה שינויים בגנטיקה יכולים להוביל לעלייה בלחץ דם כמו גם נטייה גנטית של רגישות לנתרן יכולה להיות סיבה לעלייה.

גורמים ללחץ דם גבוה שקשורים לאורח החיים

גורמים פירוט
עודף משקל  עלייה במשקל של בין 5 ל 10 ק"ג מגדילה את הסיכוי ב 74% לפתח עלייה בלחץ דם ועלייה במשקל של יותר מ 25 ק"ג מגדילה את הסיכוי פי 5.21.
צריכה יתרה של נתרן (מלח) גופנו עובד כך שהכליות משתמשות באשלגן ונתרן כדי להוציא נוזלים מהגוף באמצעות הטלת שתן וכאשר צורכים הרבה מלח באוכל כלי הדם אוגרים את הנוזלים העודפים ולחץ הדם עולה.
עישון עישון מביא לפגיעה בדופן כלי הדם ולנוקשותם, דלקות, טרשת עורקים וקרישיות יתר. כל אלו מעלים את הסיכוי לפתח לחץ דם גבוה. אצל נשים, עישון של יותר מ 15 סיגריות ביום מגדיל את הסיכוי ב 10% ואילו יותר מ 25 סיגריות ביום,       ב 21%. עבור גברים, מי שמעשן יותר מ 10 שנים מגדיל את הסיכוי ב 15%.
חוסר פעילות גופנית פעילות ספורטיבית  מינימלית של 4 שבועות למשך כמה ימים בשבוע מפחיתה באופן ממוצע של 3.2 ממ"כ בסיסטולי ו 2.7 ממ"כ בדיאסטולי.
צריכת יתר של אלכוהול אצל גברים שצורכים אלכוהול במתינות, הסיכוי גבוה ב 69% ללחץ דם גבוה מאשר גברים שלא שותים כלל  ועלייה פי 2.7 אצל גברים שמפריזים בשתייה. אצל נשים, שתייה מתונה מעלה את הסיכוי ב 70% (עד 3 כוסות משקה חריף בחודש) ושתייה מופרזת פי 2.86.
מצב נפשי ירוד מחקרים שכוללים גם את ישראל מצביעים על 40% עלייה בסיכוי ללחץ דם גבוה למי שסובל מחרדה או הפרעה דו קוטבית, עלייה ב 50% למי שסובל מפוביה כלשהי ועלייה של 40% למי שסובל מפוסט טראומה.

למידע עבור שמירה על לחץ דם תקין באמצעות תוספי תזונה היכנסו ל https://the123licorich.co.il

 

מודד דם

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מה צריך כדי לפתוח תיק גירושין
עריכת דין
מה צריך כדי לפתוח תיק גירושין?

חווית הגירושין היא מטלטלת ומורכבת, ההחלטה לפתוח בתיק גירושין היא בחירה דיי סופית ומשנה חיים אליה מגיעים זוגות רבים בשלבים שונים של הזוגיות שלהם. החלטת הגירושין היא כזו שדורשת מזוגות

גלל המזל
למבוגרים
3 משחקים ממכרים ברשת

כמה פעמים מצאתם את עצמכם משתעממים בתור בסופר, בנסיעה בתחבורה ציבורית ובעוד מקומות רבים אשר אתם נדרשים להיות בהם. אנחנו כאן בדיוק בשביל זה! חיפשנו מה הם המשחקים הכי ממכרים

הובלות קטנות במרכז
עיצוב
הובלות קטנות במרכז

גם אם לא מדובר בהובלות של מפעלי ענק, ואתם סך הכול צריכים להוביל מזנון או מקרר בינוני, עדיין כדאי להסתייע בשירותי הובלות מקצועיים. הובלות מקצועיות הן הובלות שנעשות על ידי