מה צריך כדי לפתוח תיק גירושין?

חווית הגירושין היא מטלטלת ומורכבת, ההחלטה לפתוח בתיק גירושין היא בחירה דיי סופית ומשנה חיים אליה מגיעים זוגות רבים בשלבים שונים של הזוגיות שלהם. החלטת הגירושין היא כזו שדורשת מזוגות נשואים, לחשוב ולשקול את האופציה בכובד ראש. גירושין, פירוק בנישואין בהליך משפטי, הוא תהליך מורכב הכולל אינספור שיקולים רגשיים, כלכליים ומשפטיים. אמנם כל זוגיות ונישואים הינם ייחודיים, אך גורמים משותפים מסוימים עשויים להוביל לפתיחת תיק גירושין. מה הן הסיבות והשיקולים העיקריים עבור פתיחת תיק גירושין, ומהיכן מתחילים?

 

פערים שלא ניתנים לגישור

אחת הסיבות העיקריות לכך שאנשים רוצים להתגרש מבני או בנות זוגם, היא ההתמודדות עם פערים בלתי ניתנים לגישור בתוך הנישואין. עם הזמן, בני זוג עשויים לגלות שהערכים, היעדים, השאיפות והציפיות שלהם מהזוגיות משתנים, מה שמייצר עבורם קושי משמעותי, ואתגר של ממש  בכדי קיים מערכת יחסים בריאה ומספקת. כשלים בתקשורת הבין אישית, ציפיות אחד מהשני שלא נענו כראוי, וחילוקי דעות בסיסיים לעיתים עשויים לתרום לקרע בלתי הפיך בין בני זוג, ולגרום להם לשקול פיתחת תיק גירושין, ובכך להיפרד ולסיים את מערכת היחסים.

 

אלימות במשפחה

נישואין שבהם ישנה נוכחות של התעללות, בין אם פיזית, רגשית, כלכלית או מילולית, היא סיבה רצינית ומוצדקת לפתיחת תיק גירושין. אלימות במשפחה יוצרת סביבה לא בטוחה ורעילה, מערכת יחסים בעלת אמון מעורער, ולעיתים אף מהווה סכנה ממשית לאחד או אחת מבני הזוג.

פתיחת תיק גירושין בנסיבות כאלה היא חשובה וחיונית להבטחת בטיחותם של בן או בת הזוג הנפגעים, ובייחוד אם ישנם ילדים בתמונה. פתיחת תיק גירושין על רקע אלימות במשפחה הופכת לשכיחה יותר לאורך השנים. אך עם זאת, צריך לנקוט באמצעי זהירות ולהיעזר באנשי מקצוע המוסמכים ללוות זוגות בעת פתיחת תיק גירושין בנסיבות אלו.

 

איך פותחים תיק גירושין?

כדי לפתוח תיק גירושין ברבנות, יש להגיע לבית הדין הרבני באזור בו מתגוררים בני הזוג ולהגיש בקשה או תביעה לגירושין. על הבקשה או התביעה לכלול פרטים מקיפים על בני הזוג, ואם מיוצגים על ידי עורכי דין, יש לספק את פרטי ההתקשרות עם הנציגים המשפטיים.

בנוסף, הבקשה צריכה לפרט את הסיבות לבקשת הגירושין, ואם לבני הזוג יש ילדים משותפים, יש לציין מידע זה ובפירוט המתבקש. בהתאם להלכה היהודית, הליך הגירושין לא יכול להתנהל ללא סיבה הנחשבת למוצדקת. לפיכך, בית כוללות בין היתר במקרים של אלימות במשפחה, מצבים של התמכרויות של אחד מבני הזוג, בגידות ועוד סיבות תקפות אחרות.

 

לסיכום

פתיחת תיק גירושין הוא אינו הליך קל, הן בפן הבירוקרטי והן בפן הריגשי. זוגות נשואים עשויים להחליט לפרק את החבילה, בשלבים שונים של הזוגיות וממגוון סיבות שונות. החל מחוסר התאמה בשאיפות לגבי העתיד המשותף, ועד מקרים חמורים של אלימות, התמכרויות ועוד. באם הינכם מוצאים את עצמכם, מסיבה כזו או אחרת, מעוניינים לפתוח תיק גירושין, כדאי לקבוע פגישת ייעוץ עם עורכי דין מומחים בתחום. על מנת לקבל סיוע ראוי וייצוג מקצועי במידת הצורך.

ענייני גירושין

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מזוודה עם כסף
כללי
הר הביטוח

תארו לעצמכם קניון ענק ובו חנות אחת בלבד. באותה החנות מתרכזים כל מותגי הביגוד, ולכל מותג יש איזור משלו. במקום להיכנס ולצאת מהחנויות, נמצא את עצמנו מסתובבים בחנות אחת, ועוברים

קידום הוא חשוב ראשית
עוד באתר זה
קידום אתרים – האם הוא באמת כ"כ חשוב?

.בעידן כיום מי שלא נמצא ברשת האינטרנט – בגדר לא קיים. אז מדוע קידום אתרים הוא חשוב? כל הפרטים המהפכה הגדולה של המאה ה 21 העידן האינטרנטי הביא עמו מהפכה