האם כדאי לשים כיריים על האי?

אי במטבח קרוי על שם האיים שבים, משום שהוא יחידה עצמאית שממוקמת במרכז המטבח. לאי במטבח יש שפע תפקידים אפשריים: הוא יכול להיות משטח עבודה נוסף, הוא יכול לשמש כחלל לאחסון, הוא יכול להוסיף למטבח מקום לשבת ולאכול, ובמקרים רבים עיצוב האי הוא אלמנט בעיצוב הכללי של המטבח. אבל מה לגבי בישול על האי עצמו? האם כדאי למקם עליו כיריים?

 

למה שתרצו כיריים על האי?

יש סיבות טובות לשקול להתקין כיריים על גבי אי במטבח. בין השאר, כיריים על האי במטבח יכולות לייצר משולש עבודה נוח בין הכיור, הכיריים והמקרר. בנוסף, מיקום הכיריים על האי מאפשר למי שעובד במטבח להיות עם הפנים אל היושבים באי או בקרבת המטבח, ולהיות מעורב בנעשה בבית. יש שטוענים שמיקום כיריים על האי דורש קולט אדים שאינו צמוד קיר והוא יכול לתרום לאוורור המטבח.

 

אי עם כיריים

חשוב לזכור שההחלטה לגבי התקנת מיקום הכיריים היא החלטה שחשוב לקבל בשלבים מוקדמים של תכנון המטבח. לבחירה של כיריים על האי יש דרישות שקשורות לתכנון המטבח. בין השאר חשוב לזכור לעמוד במסגרת הנדרש מבחינת מידות המטבח, להקפיד על התקנת קולט אדים מתאים בגודלו ובמיקומו, וכן לדאוג לנקודות חשמל וגז כנדרש, בדיוק כמו שכאשר בוחרים אי למטבח עם כיור חשוב לדאוג למיקום נוח של צנרת המים.

עיצוב המטבח

יתרונות שכדאי לשקול

אי גדול מספיק יכול להכיל גם כיריים וגם מקומות ישיבה וזה יכול להיות אי רב שימושים. מאידך, אם גודל השטח לא מאפשר מרחק סביר בין מקומות הישיבה לבין האש בכיריים, כדאי לבחור באחד השימושים או לוותר על מקומות ישיבה לטובת כיריים, או להעביר את הכיריים למקום אחר. חשוב לזכור שחלק גדול מהבישול במטבח רגיל מתרחש כאשר המבשל הוא עם גבו אל שאר בני הבית. השינוי הזה בכיוון העבודה משנה מאוד את האווירה המשפחתית.

 

חסרונות שכדאי לבדוק

מלבד הצורך הברור במיקום מספק עבור אי שיתאים לכיריים, חשוב לזכור שבחירה כזו מרחיבה גם את השטח שבו מתפשטים ריחות הבישול. כמו כן, כיריים על האי דורשים רמה מסוימת של ניקיון משום שהכיריים אינם חבויים אלא ממוקמים במרכז המטבח. חשוב לזכור גם שבמידה שיש ילדים קטנים בבית, מיקום כזה של הכיריים עלול להיות מסוכן עבורם, וכן יש להבין שישנה תוספת בעלות ההתקנה הייחודית של הכיריים.

 

המלצות וטיפים למטבח עם כיריים על האי

  • היעזרו באנשי מקצוע לתכנון ולהקמת המטבח שלכם. מעצבי מטבחים מנוסים יוכלו לעזור לכם להגשים חלומות למרות מגבלות המציאות.
  • אם אתם לא מוכרחים כיריים של גז, כיריים חשמליות או אינדוקציה יכולות להתאים להתקנה על אי, מבחינת הבטיחות.
  • הקפידו לתכנן גם משטח עבודה גדול דיו לצד הכיריים. יש כאלה שמתקינים גם ברז למילוי מהיר וקל של סירים.

 

לסיכום

היתרונות הברורים של כיריים על אי במטבח הם רבים, וכדאי לנסות לתכנן את המטבח גם כך, ולשקול האם זה מתאים לאי במטבח החדש שלכם.

בישול על האי

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ילד
בריאות
3 יתרונות בביצוע השתלת שיער בטורקיה

בימים האחרונים אנו מקבלים פניות רבות מצד מכרים שלנו שרוצים לדעת את כל הפרטים על השתלת השיער שעברנו בטורקיה. מדובר בשאלות בלתי פוסקות שעייפו אותנו. הרי בשלב מסוים כבר נהיה