חדר שינה יהודי מומלץ

לאנשים שהם שומרי תורה ומצוות חדר השינה נדרש גם הוא לעמוד בדרישות ההלכתיות עליהם מקפידים בעלי הבית. כלומר, היהדות היא מתחילה קודם כל בבית, ובפרט בחדר השינה. על האישה חלות הלכות נידה, אשר בהתאם להן על הבעל והאישה לנהל את חיי האישות שלהם. על מנת שהם יוכלו לעמוד בדרישות ההלכתיות, ישנם חדרי שינה הבנויים בדיוק כדי לסייע להם. 

 

הדרישה הבסיסית – מיטה יהודית

הרכיב הראשון, המרכזי והחשוב ביותר בבחירת חדר שינה יהודית היא בחירת מיטה יהודית. מיטה יהודית היא למעשה מיטה זוגית המורכבת משתי מיטות יחיד נפרדות, בעלות אפשרות להצמדה למיטה זוגית אחת שלמה, ולהפרדה בעת הצורך, וזאת בהתאם להלכות הנידה ולמועדי החודש.

כלומר, המיטה היהודית היא מיטה לכל דבר ועליה להיות מותאמת לצרכים הנורמליים של כל אדם. על המיטה להיות נוחה, איכותית, בעלת תמיכה נוחה לגב ואסתטית. מעבר לכך, על המיטה להיות בעלת מנגנון פשוט להצמדה והפרדה, וזאת מפני שמדובר בפעולות המתבצעות אחת לחודש.

 

המרכיבים האחרים

מעבר למיטה היהודית, חדר השינה צריך לכלול אלמנטים פונקציונליים מסוימים שיספקו את הבסיס לחדר שינה נוח לזוג שומר המצוות. על מנת שזה יהיה על חדר השינה לכלול שידות לילה בסמוך לכל אחד מצדי המיטה, כונניות אחסון נוחות, ארון בגדים לכל אחד מבני הזוג וכן וילונות אטומים. הצורך במרכיבים אלה הוא משותף לכל חדר שינה, לאו דווקא יהודי, אך בחדר שינה יהודי יש בו צורך גדול אף יותר לאור שמירת המצוות של בני הזוג.

 

העיצוב

מעבר לכך, על חדר השינה היהודי להיות מעוצב בסגנון המותאם לקהל היעד. קהל היעד הוא כאמור אנשים שומרי מצוות, אשר בדרך כלל אינם מתאפיינים ברצון לפריצת גבולות עיצוביים או רעיוניים. לפיכך, על חדר השינה להיות מעוצב בצבעים שהם אינם מהווים סמלים לסתירת ההלכה, להיות בעל מבנה שמרני ושאינו פורץ גבולות.

 

ארגז המצעים

כידוע, השטח המצוי מתחת למזרון הוא בדרך כלל שטח מת שאינו מנוצל כלל אלא להגבהת המזרון מן הקרקע. עם זאת, בבית בו בני הזוג הם שומרי מצוות, סביר להניח כי ישנם ילדים רבים. כתוצאה מכך, הצורך במקומות אחסון עולה. לכן, הצורך של בני זוג דתיים במיטה בעלת ארגז אחסון מתחת למזרון הוא משמעותית גדול יותר מאחרים.

 

הרמוניה עיצובית ונפשית

ידוע שלאמונה באלוקים ולשמירת המצוות יש תכליות רוחניות משמעותיות. הדרך לחזק את התכליות הללו לא עוברת רק בעולם הרוח אלא גם בעולם הגשמי. היכולת ליצור חדר שינה יהודי נעים לעין, אשר הולם את הלך הרוח של בעלי הבית, שמתאים לכל הדרישות הפונקציונליות שלהם, וכן מתאים לדרישות התקציביות של הזוג, היא איננה משימה פשוטה. עם זאת, היכול לעשות זאת בהצלחה עשויה להוביל ליצירת הרמוניה עיצובית, אשר תתרום גם להרמוניה הנפשית.

חדר שינה

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תנור על האי
כללי
האם כדאי לשים כיריים על האי?

אי במטבח קרוי על שם האיים שבים, משום שהוא יחידה עצמאית שממוקמת במרכז המטבח. לאי במטבח יש שפע תפקידים אפשריים: הוא יכול להיות משטח עבודה נוסף, הוא יכול לשמש כחלל