מהי משמעות החתימה על סעיף בוררות?

גופים מסוימים מוצאים את עצמם מקיימים קשרים כלכליים שונים באמצעות הסכמות שונות. במקרים רבים יכולות לצוץ מחלוקות בין שני הצדדים. סעיף בוררות הוא הסכם מקדים בין שני צדדים, הקובע כי מחלוקות יפתרו על ידי הליך בוררות. מה המשמעות של חתימה על סעיף בוררות? תשובות לפניכם.

 

הליך הבוררות

כאשר שני צדדים מצויים במחלוקת כלשהי והם אינם מעוניינים להביא אותה אל הכרעת בית המשפט, סביר להניח כי הם יפנו להליך הבוררות. בהליך זה, שני הצדדים יסכמו יחדיו על בורר ויעניקו לו את המנדט לפסיקה אותה עליהם לכבד. הבורר יקבל את ההחלטה שלו לאחר שמיעת הטענות של שני הצדדים, עיון בחומרים הרלוונטיים ושמיעת עדים מומחים. הרעיון של ההליך דומה לרעיון של ההליך המשפטי, אך היתרונות שלו הם המהירות בה ניתן לבצע אותו, כמו גם העובדה שהפוסק מוסכם על ידי כל הצדדים.

 

הסכם בוררות

הסכם בוררות, היודע גם כסעיף בוררות, הוא הסכם שיכול להיחתם בין שני צדדים המקיימים ביניהם יחסים עסקיים, משפטיים וכלכליים, בו שני הצדדים מתחייבים כי במידה והתגלו מחלוקות ביניהם, הם יסדירו אותן על ידי הליכה אל הליך בוררות.

ההסכם משמש כמעיין הסכם מנע, המונע את פתרון המחלוקות העתידיות שעלולות לצוץ בין הצדדים בבית המשפט. ההסכם מחייב את הצדדים לפנות להליך בוררות במקום לבית המשפט. ניתן לקרוא יותר על הסכם בוררות בקישור המצורף.

 

משמעות החתימה

משמעות החתימה היא ששני הצדדים מעוניינים למעשה בהליכה להליך של בוררות, במידה ויתגלו ביניהם מחלוקות בעתיד. ההסכם קובע כי לבורר תהיה סכמות לפסוק בין שני הצדדים. בעוד שקיימים הסכמי בוררות דלים יותר, בהם מסוכמת רק הנכונות ללכת להליך של בוררות במידת הצורך, ישנם הסכמים מפורטים יותר, בהם נקבע מיהו הבורר, כיצד הבוררות תתנהל והאם ניתן לערער על הבוררות, ואם כן אז באיזו צורה. הסכמים מפורטים מעניקים צוהר לערעור עתידי, במידה ויש חריגה של אחד הצדדים או של הבורר עצמו ממה שסוכם.

 

למה צריך לחתום על סעיף בוררות?

סעיף בוררות מחייב את שני הצדדים להליכה אל מוסד הבוררות על מנת לפתור את המחלוקת שלהם. חתימה על סעיף הבוררות תעניק להם את הוודאות לגבי ההליך בו יפתרו את המחלוקת שיכולה לצוץ לפתע בין שני הצדדים.

 

הסכם הכרחי בעסקאות ושותפויות

חתימה על עסקאות ושותפויות היא מרכיב חשוב בעולם העסקי, אך היא לא חזות הכל. הכל תקין כאשר כשהדברים הולכים לפי ההסכמים ושני הצדדים מרוצים, אך כאשר ישנן מחלוקות, עלולים שני הצדדים למצוא את עצמם נכנסים אל תוך הסתבכות משפטית ארוכה.

סעיף הבוררות הופך בכך להסכם הכרחי בעסקאות ושותפויות כלשהן. הוא מביא לידי כתב את ההסכמה של שני הצדדים כי במידה ותתגלה ביניהם מחלוקת עתידית הם ילכו לבוררות, ובכך עשוי להקל עליהם בעתיד.

סעיף בוררות

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
פלילי וחוק
גילוי מרצון – מביטים לחוק בעיניים 

עבירה על החוק תמיד נשמעת כמו משהו דרמטי. רצח, שוד או חטיפה אלו עבירות על החוק שכולם מכירים ואין ספק לגבי חוקיות הפעולה. אך מה בדבר העלמת מס? משום מה,

תביעת ביטוח
פיננסים
סיבות לבצע תביעה מול חברת ביטוח

תביעות מכסות דברים כמו הוצאות רפואיות ובריאות, קצבאות מוות, תאונות דרכים ותקריות הקשורות לנזק לבית. מבוטחים, אתם יכולים להגיש תביעה מול חברת הביטוח אם נגרם לכם נזק. את הביטוח כמובן

פחמים בוערים
אירועים
קייטרינג בשרי לאירועים – המנגליסטים

מפיקים אירוע קטן? על מנת שתוכלו לחסוך זמן ומאמץ, ישנה חשיבות לבחירה בקייטרינג איכותי אשר יספק לכם ולאורחים בשר מושלם וטרי. באמצעות חברת המנגליסטים – זה אפשרי. כל הפרטים החשובים