מה הן מערכות אוטומציה ובקרה תעשייתיות​?

מערכות אוטומציה ובקרה תעשייתיות הפכו בשנים האחרונות לשם דבר. מי שמבין דבר או שניים בנושא, יודע שמדובר במערכות שנעשה בהן שימוש בחברות גדולות שעוסקות בתחום הייצור. אך המערכות הללו לא מסתיימות בהגדרה קלה זו, יש בהן הרבה מעבר. הישארו אתנו ותגלו בשורות הבאות מה הן המערכות הללו ולמה חשוב להכיר אותן מקרוב.

 

מהן מערכות אוטומציה ובקרה תעשייתית?

לא נלאה אתכם בפרטים מיותרים ונציין מיד את ההגדרה של מערכות אלה. מדובר בעצם במערכות שכוללות שילוב של שני הדברים הבאים:

  • מחשוב
  • רובוטיקה

כאמור, שילוב זה בא לידי ביטוי בתחום התעשייה ובקווי הייצור בפרט. אנחנו יכולים לומר שלאחר שהעמקנו בתחום והכרנו את ההיסטוריה של קווי הייצור, התגלה לנו כי רבים לא יכולים לדמיין את עולם הייצור המודרני ללא טכניקה זו.

נציין כי מערכות מסוג זה הן מונח כללי שנוגע לסוגים של מערכות בקרה שמשמשות לפיקוח, השגה של מידע ועוד. האוטומציה הובילה בבת אחת לכל מיני אפשרויות וגרמה לרבים בתחום התעשייה להשתמש בה, בגלל שהיא כוללת יתרונות רבים.

אוטומציה תעשייתית

היתרון ה – 1 של מערכות אוטומציה ובקרה: חיסכון והתייעלות

היתרון המשמעותי שהביא לשימוש במערכות אלו נוגע לחיסכון כלכלי ולהתייעלות שמאפשרת למכונות לעבוד כ – 24 שעות ביממה מבלי להתעייף (וזאת בניגוד לעבודה של בני אדם). בימים אלו אפשר לומר בריש גלי כי כל עסק זקוק לאוטומציה.

מי שבחרו מסיבה כלשהי שלא להשתמש במערכות אלו, נותרו מאחור, בעוד אחרים הרוויחו ובגדול. היכנסו אל האתר הבא ותגלו מקרוב את כל האינפורמציה החיונית אודות מערכות אלו: https://www.arpil-tech.com.

 

היתרון ה – 2 של מערכות אוטומציה ובקרה: מהירות

מערכות אוטומציה ובקרה תעשייתיות מאפשרות להביא למהירות גבוהה של העבודה. דבר זה מוביל להתייעלות משמעותית של קווי הייצור.

נציין כי יש לא מעט מערכות אוטומטיות שיכולות לייצר כל מיני דברים בקצב גבוה הרבה יותר מהקצב שיכול להתבצע על ידי עובד אנושי. הן אף מסוגלות להגיב מהר יותר גם במצבים שבהן יש כשלים, כך שניתן לצמצם באמצעותן נזקים שונים במהירות.

אוטומציה תעשייתית

היתרון ה – 3 של מערכות אוטומציה ובקרה: עקביות

כל אחד מכיר את האמרה:  "זה בסדר, קורה שטועים". אז תשכחו מהאמרה הזו, כי העולם הולך להשתנות. יש מסביב הרבה מערכות חכמות שמבצעות הליכים עקביים, מתוכננים ומדויקים. כך שהסיכוי להיתקל בטעות יורד באופן משמעותי.

 

לסיום

מדריך זה הציג בפניכם את מערכות האוטומציה והבקרה והיתרונות הבולטים שלהן. בשלב זה יש בידיכם את כל האינפורמציה הדרושה, כך שנותר לכם רק להעביר אותה הלאה לכל דורש. אם תשמעו על מישהו שמבקש לדעת מה הן המערכות הללו, תפנו אותו אל המדריך הנוכחי. נאחל לכם בהזדמנות זו שתמשיכו להחכים ולחפש מידע חיוני בנושאים טכנולוגיים מתקדמים.

אוטומציה תעשייתית

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כלי עבודה לדיגיטל
עסקים
כמה עולה Office 365 לעסק?

תוכנת אופיס הולכת ומשדרגת את עצמה מדי שנה. אחד השירותים המשמעותיים שתוכנת אופיס 365 מעניקה הוא שירות לעסקים הכולל מספר חבילות המתאימות לכל עסק או ארגון בהתאם לאופיו. אופיס 365

ניקוי ריפודי רכב
ניקיון ואחזקה
מה החשיבות של ניקוי ריפודי הרכב

חכם סיני אמר פעם שהאנשים בעולם מתחלקים ל – 2. אלו שמבינים את החשיבות של ניקוי ריפודי הרכב ואלו שעדיין לא נחשפו לחשיבות הזו. לאחר שנחשפנו לכמה מכרים שטרם נחשפו

חשמלאי מוסמך
בעלי מקצוע
חשמלאי מוסמך בירושלים

שימוש בחשמל מהווה צורך בסיסי בחיים המודרניים. למעשה, חשמל מניע את הבתים, העסקים, המכשירים ובעצם את כל החיים שלנו. עם זאת, חשמל הוא גם אחד הדברים המסוכנים ביותר שאפשר להעלות