מלגזות חשמליות לעומת דיזל – מה ההבדל?

מלגזה היא אחד הכלים החשובים ביותר בניהול הלוגיסטי של העסק. במשך שנים ארוכות לא היו חלופות למלגזת הדיזל המסורתית, אבל עם הזמן נכנסו מותגים וחברות חדשות שמייצרות מלגזות חשמליות. אנחנו כאן כדי לעמוד על ההבדלים, היתרונות והחסרונות של מלגזות דיזל לעומת מלגזות חשמליות.

 

ההנעה של מלגזות – דיזל או חשמל?

בשנים האחרונות קורה שינוי משמעותי בעולם הרכב, כאשר רכבים רבים עוברים להנעה חשמלית, שמחליפה את מנוע הבעירה הפנימית המוכר שעובד על סולר. כך גם בעולם המלגזות – מלגזות חשמליות מוצעות כעת לעסקים רבים בעולם.

ישנם הבדלים רבים בין המנועים של מלגזת דיזל לעומת מלגזה חשמלית. במלגזת דיזל שיטת ההנעה במנוע הבעירה הפנימית היא בעזרת בוכנות שמייצרות תנועה אנכית שמומרת לתנועה סיבובית. במנוע החשמלי מדובר על שני מגנטי שנטענים בכוח חשמלי וכך מייצרים תנועה סיבובית.

לשתי שיטות ההנעה יש יתרונות וחסרונות – ההנעה החשמלית היא שקטה וללא פליטות, ולכן מתאימה מאוד לעבודה בחללים סגורים כמו האנגרים ומחסנים. השיטה המסורתית לעומת זאת לא דורשת זמן טעינה וניתן פשוט למלא דלק ולעבוד. ויש עוד הבדלים…

כלים חשובים

 

עלויות דלק וטעינה

נושא העלויות בתחזוקת מלגזות חשמליות לעומת מלגזות דיזל מהווה שיקול מרכזי במגוון תעשיות. בממוצע, כל שעת שימוש במלגזה חשמלית צורכת 4 קילוואט של חשמל. בהתבסס על עלות החשמל של 10 סנטים לקילוואט ושימוש של 120 שעות בחודש, עלות טעינת הסוללה תהיה כ-180 ₪ בחודש. מלגזת הדיזל משתמשת בכ-2.6 ליטרים בממוצע בשעת עבודה. במחיר של סולר שנע סביב ה-7-8 ₪ לליטר, העלות יכולה להיות גוהה יותר מהעלות של טעינת הסוללה במלגזה חשמלית.

 

זמינות ואופי העבודה

חשוב לציין את הפרמטרים של יעילות וזמינות העבודה של המלגזות, בעיקר בענייני הובלה ושינוע בזמנים קצרים. מלגזות הדיזל נחשבות למלגזות חזקות וידידותיות יותר לתנאי עבודה קשים ולהעברת משקלים גדולים בשעות עבודה ממושכות. כמו כן, הן אינן זקוקות לטעינה כמו המלגזות החשמליות, שדורשות תכנון מוקדם וסנכרון מדויק של זמני הטעינה. לעומת זאת, המלגזות החשמליות נהנות מיתרון הקומפקטיות –  מה שיכול להפוך אותן לבחירה מועדפת בסביבות  עבודה עם חללים צרים.

נסיעה חשמלית

 

עבודה בחללים סגורים

מרכזים לוגיסטיים גדולים משלבים לרוב חללים פתוחים וסגורים. מלגזות דיזל הן בעלות מנוע בעירה פנימית שיש לו פליטות של עשן דיזל. בחללים סגורים פליטות של עשן דיזל יכולות ליצור קשיי נשימה ולהסב פגיעה בריאותית.  לעומת זאת, פעולתן של מלגזות חשמליות היא נטולת פליטות והעבודה איתן בחללים סגורים אינה מסכנת את הבריאות.

 

סיכום

מלגזות דיזל מבוססות על הטכנולוגיה הישנה והמוכרת, והיתרונות שלהן הן קלות התפעול וחוזק הכלי למשאות כבדים. היתרונות של המלגזה החשמלית ניכרים בתחום העלות הכלכלית, העבודה בחללים קטנים והעדר פליטת עשן. בסופו של יום, הבחירה בין מלגזות חשמליות למלגזות דיזל מושפעת מהדרישות הספציפיות של כל תעשיה ומגורמים טכניים ופיננסיים נוספים.

עבודה במקומות סגורים

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כיור
מטבחים
כמה כדאי להשקיע במטבח חדש

החדר בו משקיעים הכי הרבה כסף הוא המטבח מכיוון שמדובר בעיצוב שיוותר איתנו לאורך שנים או עד שיש חשק לטרנד חדשני יותר. מדובר בהשקעה בחלל שישרת את בני הבית ולכן

ועדה רפואית
עריכת דין
ייצוג משפטי בוועדה רפואית בצבא – מורה נבוכים

צה"ל הוא אחד הגופים הגדולים והחשובים במדינת ישראל. כגוף כה גדול, הצבא מחזיק במספר זרועות משמעותיות, ביניהן האגף הרפואי. כמו כן, כחלק מהאגף הרפואי, קיימת ועדה רפואית האחראית להליכים רבים,