מס הכנסה אמריקאי לעומת הישראלי – 4 הבדלים עיקריים

ישנם לא מעט הבדלים בין מערכת המיסוי האמריקאית והישראלית. מלבד ההבדלים, ישנה אמנת מס בין ארצות הברית לבין ישראל על מנת למנוע תשלום כפל מס, ולפי דיני המיסוי האמריקאים, ישראלים שגרים בישראל ויש להם גרין קארד או דרכון אמריקאי מחויבים להגיש דו״ח לרשויות האמריקה. הם למשל גם נדרשים לשלם מס גם בארה״ב וגם בישראל. איך מה ההבדלים העיקריים בין מיסוי ישראלי ואמריקאי?

 

משיכת כספים של דמי השתלמות, קופות גמל או פנסיה

בישראל – לפי החוק משיכה של דמי השתלמות, קופות גמל או פנסיה פטורים ממס, או פטורים ממס באופן חלקי. ישנם מרכיבים שונים על הפטור, בין אם הוא מתקבל או לא.

בארה״ב – בארצות הברית לעומת ישראל, כל ההכנסות הללו יהיו הכנסה לכל דבר והיא תהיה מחויבת במס.

 

הכנסה משכר דירה

בישראל – גם בארה״ב וגם בישראל יש אנשים המרווחים את כספם משכר דירה. בישראל ישנה מדרגת מס העומדת כרגע על סך 5,070 ש״ח, עד סכום זה יש פטור ממס. כל סכום שהוא מעבר לסכום זה, מחויב במס לפי חוק. לפי חוק זה, ישנם אנשים רבים שאינם רוצים לשכור דירה במחיר גבוהה יותר, מכיוון שאינם רוצים לשלם יותר בגלל המס.

בארצות הברית – בארצות הברית אין מדרגה כזו. כל דולר שנכנס משכר הדירה יחויב בתשלום מס. החוק חל על כל מי שרוצה להשקיע בנדל״ן או רוצה להשכיר את דירתו.

 

הכנסה גבוהה

בישראל – לאנשים שיש להם הכנסה גבוהה, אינו צריך לדווח על הכנסות מקרן השלמות וקרנות גמל, מעבר להפקדות של המעסיק שלו.

בארצות הברית – מי שמרוויח מעל 120,000$ בשנה יהיה חייב לדווח על הכנסות אלה, גם מקרנות גמל וגם דמי השתלמות.

 

הכנסה מעסק עצמאי

בישראל – עצמאיים משלמים לביטוח לאומי, מס הכנה וגם מע״מ.

בארה״ב – מלבד אלה, יש מס נוסף, שהוא נקרא מס מעסיק. מס זה הוא מס שמשולם לביטוח לאומי והוא שיעור של 15% מהרווח נטו. גם אם שולמו מיסים בישראל, לא ניתן לראות בהם כקיזוז בארה״ב, הם מיסים שמשולמים בנוסף לכך.

המיסים בין ישראל לארה״ב יכולים להיות שונים מאוד, ותשלום המיסים יכול להיות כפול למי שגר בישראל אך מחזיק דרכון אמריקאי או גרין קארד. בכדי להימנע מצבירת חובות ולדעת בדיוק על המיסוי ועל מה שעליכם לשלם רשויות. מומלץ לבדוק ולקרוא על מיסוי עסקאות וההבדלים בין ישראל לארה״ב. לעוד על מיסוי עסקאות תאגידים בארה"ב, בקרו באתר מס אמריקה, והם ישמחו לעזור לכם בכל שאלה.

 

לסיכום

חוקי המיסים בין ארה״ב לישראל הם שונים. אם אתם אזרחי ישראל, יתכן במידה ויש לכם דרכון אמריקאי או גרין קארד, שתאלצו לשלם גם לרשויות המיסים בארה״ב. בכדי להימנע מחובות, מומלץ לדעת היטב על מה שתצטרכו לשלם, ומה מומלץ ויש לכם אפשרות להימנע.

אישה יושבת על הרצפה וסופרת שטרות
אישה יושבת על הרצפה וסופרת שטרות
תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תרסיס
הדברה
הדברת תיקנים – מדריך מקוצר

ניגשתם למטבח לשתות כוס מים באמצע הלילה, ולפתע הבחנתם בתיקן אחד שמונח על השיש ועוד אחד בצמוד לתמי 4. מה עושים במקרה כזה? לאחר התאוששות קצרה מהבהלה ומהבעתה, יש לקרוא

טיפים למטייל
טיפים לקראת הטיול יפן למטייל

מתכננים כעת את הטיול שלכם ליפן? המומחים של חברת יפן טוריי, האתר הגדול ביותר בישראל לתיירים ביפן מציג לכם את הטיפים החשובים ביותר לקראת הביקור שלכם במדינת השמש העולה. טיפים