מתי אפשר ומתי אי אפשר לבצע הדברה כימית?

הדברה כימית היא אחת משיטות ההדברה הנפוצות ביותר בעולם כולו ובישראל בפרט. שיטה זאת היא גם השיטה הוותיקה ביותר לביצוע הדברות בתקופה המודרנית. ישנן שיטות שונות לביצוע הדברה כימית, ובנוסף יש מקרים בהם ניתן ולא ניתן לבצע הדברה כימית. לצורך הבהרת העניין,  כתבנו את המדריך הקצר הזה ובו תשובות לשאלות נפוצות. 

 

השיטות השונות להדברה כימית

הדברה כימית היא אחת השיטות היעילות ביותר להדברת מזיקים. יש מספר תתי שיטות להדברה הכימית, כאשר ריסוס והתזה הן השיטות המוכרות והנפוצות ביותר. בשיטות אלו מפזרים את חומר ההדברה באמצעות ריסוס או התזה שלו על משטחים שונים בשטח שאותו נרצה להדביר.

שיטה נוספת היא פיזור של קפסולות או מריחת משחות עם חומר כימי בתוכן, ואז המזיקים לוקחים את חומר ההדברה אל המאורות שלהם ושם הוא פועל את פעולתו. השיטה האחרונה להדברה כימית היא הדברה באידוי. בשיטה זאת מפזרים ברחבי המתחם גז עם חומר כימי פעיל וכך נפטרים מכל היצורים המזיקים בו. אם יש לכם צורך בהדברה, תוכלו לבצע הדברה כימית עם הדברות הסביבה.

 

הדברה כימית במרחב הביתי

הדברה כימית במרחב הפרטי צריכה להתחשב בעובדה שבבית חיים דיירים שונים, שעלולים להיפגע מהחומר הכימי. כיום החומרים המאושרים לשימוש בבתים פרטיים הם רעילים פחות מהחומרים החזקים של הדברת מזיקים, אבל גם הם יכולים לגרום לנזק לא מועט לבני אדם וחיות מחמד. לכן חשוב להקפיד על ביצוע מספר כללי בטיחות, כמו לא להשאיר מזון חשוף בעת ההדברה בדירה בה עורכים את ההדברה.

 

מתי אי אפשר לבצע הדברה כימית?

במידה ולא תוכלו לעזוב את הבית למספר שעות או למספר ימים, יתכן מצב בו לא יהיה ניתן לבצע את ההדברה הנדרשת. זאת מכיוון שהחומרים הכימיים שבהם משתמשים בכדי להדביר את המזיקים, נשארים באזור ההדברה לאחר ההדברה ועלולים לגרום לנזקים. בנוסף לכך יש לשים לב שההדברה במרחב הביתי לא פוגעת ברהיטים או בחפצים עדינים שנמצאים בדירה.

 

הדברה כימית בגינה או חצר

הדברה כימית בגינה או בחצר הן פשוטות יותר מהדברה במתחם סגור כמו הבית. אבל גם במקרים של הדברה כזאת יש להתחשב במספר גורמים ולהיזהר שלא לפגוע בהם. צמחי הגינה הם כמובן חלק מהעניין, אבל יש גם צורך לוודא שהחומרים הכימיים שמפזרים בגינה או בחצר, לא עושים את דרכם אל תוך הבית באמצעות מים או באוויר.

 

מתי ניתן ולא ניתן לעשות הדברה כימית?

הדברה כימית היא סוג ההדברה הנפוץ ביותר וכנראה שגם הוותיק ביותר בתקופה המודרנית. עם היעילות הגבוהה של הדברה מסוג זה מגיעים גם מספר סיכונים. זאת בשל העובדה שהחומרים הכימיים שאיתם מבצעים את ההדברה, עלולים להיות מסוכנים גם לבני אדם וחיות מחמד שונות. במידה ואין באפשרותכם לעזוב את הבית למספר שעות או ימים, לעיתים יהיה צורך בדחיית ההדברה.

הדברה כימית

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עובד
בעלי מקצוע
מה ההגדרה של שליחות קטנה?

מי מאתנו לא משתמש בשירותי שליחויות מפעם לפעם? מי מאתנו לא זקוק לחברת שליחויות אמינה, שתעמוד בזמנים ותביא את המשלוח ליעדו בשלום? כולנו זקוקים לאחת כזאת, כדי להיות רגועים ובטוחים.

תפילה
כללי
4 עובדות חשובות על תפילה

תפילה היא אחת הדרכים הנפוצות והמקובלות להודות לה' על מה שיש וכן לבקש בקשות אישיות, והיא מהווה למעשה את אחד הרגעים המרגשים והמקודשים ביותר בחיינו. באמצעות התפילה אנחנו יכולים להתייחד

תוספים תזונתיים
בריאות
8 תוספי תזונה שאתם חייבים להכיר!

בעולם המהיר של היום, זה יכול להיות מאתגר להשיג את כל אבות המזון החיוניים שהגוף שלנו צריך כדי לשגשג. זה המקום שבו תוספי תזונה נכנסים לתמונה. תוספי מזון אלו נועדו