שלושה סימנים שיש לכם פשפשי מיטה

פשפשי המיטה הינם טפילים זעירים הניזונים מדמם של בני אדם ובעלי חיים. מזיקים לא רצויים אלה עלולים לתקוף את הבית שלך מבלי שתדע ולגרום לאי נוחות ותסכול רבים. זיהוי מוקדם של פשפש המיטה הוא חיוני לטיפול מהיר ויעיל. במאמר זה נציג בפניכם שלושה סימנים שיש לכם פשפשי מיטה, נחקור מהם פשפשי המיטה ונסביר לכם כיצד להפטר מהם. 

 

מה הוא פשפש המיטה?

פשפשי המיטה הם חרקים שטוחים בצורת אליפסה שצבעם חום-אדמדם. הם בערך בגודל של זרעון שומשום ( ארבעה עד חמישה מ"מ ) ופעילים בעיקר בלילה. למרות שהם נקראים פשפשי מיטה הם יכולים לתקוף מקומות שונים בבית כולל מזרונים, רהיטים וריפודים שונים, ולהתחבא במשך היום בתוך סדקים בקירות ואפילו בשקעי חשמל.

פשפשי המיטה הם טרמפיסטים מצוינים ויכולים לנוע בקלות ממקום למקום על ידי גופם החם של בעלי חיים וטקסטיל משומש ולא נקי, ולעתים קרובות שורצים מזוודות, בגדים או רהיטים משומשים. אם אתם חושדים כי יש לכם בבית  פשפש המיטה זיהוי מהיר של התופעה יעזור לכם לחסל אותה כליל ולמנוע את חזרתה.

פשפש המיטה זיהוי

שלושה סימנים שיש לכם פשפשי מיטה

 

  • עקיצות ותגובות עור:

אחד הסימנים הנפוצים ביותר להמצאותו של פשפש המיטה הוא התעוררות בבוקר עם עקיצות מרובות, מגרדות ואדומות על העור. עקיצות פשפש המיטה מסודרות לרוב בשורה או במקבץ, והן עשויות להופיע באזורים של עור חשוף כגון הפנים, הצוואר, הידיים או הרגליים. עם זאת, חשוב לציין שלא כולם מגיבים לעקיצות פשפש המיטה, כך שהיעדר עקיצות גלויות לא אומר בהכרח שאתם נקיים מהדבקה.

 

  • כתמי דם על מצעים:

כאשר פשפשי המיטה מסיימים את הארוחה שלכם ( כלומר, שבעים מהדם שהם מצצו מכם ) הם פשוט נושרים ונרדמים, כבדים מדם, על גבי המצעים שלכם. בשל כך, יש סיכוי גדול שתמחצו אותם בזמן שאתם מתהפכים בשנתכם. כתמי דם קטנים על הסדינים או הציפית שלך עלולים להיות תוצאה של מעיכה בטעות של פשפש. בנוסף, ייתכן שתבחין בכתמים כהים או מריחות על המצעים שלך, שהם צואת פשפש המיטה. כתמי צואה אלו הם בדרך כלל בצבע חום כהה או שחור ועשויים להופיע כנקודות או פסים זעירים.

פשפש המיטה זיהוי

  • נוכחות של פשפשים חיים או מתים:

אם אתם חושדים בהדבקה של פשפש המיטה, ערכו בדיקה יסודית של אזור השינה שלכם. פשפש המיטה הוא לילי, אך ניתן לראות אותם במהלך היום אם ההדבקה חמורה. בדוק בתפרים, קרעים וקפלי מזרן אחר פשפשי מיטה חיים או מתים. כשפשפש מת, המעטפת החיצונית שלו נותרת והיא שקופה ויכולה להידמות לקונכיה ריקה.

 

מה לעשות אם יש לך פשפשים

אם אתם חושדים בפשפש המיטה נסו למצוא פשפשים חיים אם כי גם ההפרשות שלהם או הגוויות הקטנות שלהם מספיקות  כדי לאשר את ההדבקה. חשוב להתייעץ עם מומחה הדברה מקצועי כדי לבצע בדיקה יסודית. לאחר מכן נקו ושאבו אבק היטב מכל הטקסטיל שבבית שלכם. הסירו את המזרנים ושאבו אותם מכל עבריהם. אם הם קרועים ויש בהם חור, דאגו לשאוב אותם לכל עומקם.

שאבו כל פריט טקסטיל וכל חריץ בבית שלכם תוך שימת לב מיוחדת לחדרי שינה, רהיטים, הרווחים שבין לוחות הרצפה, המשקופים, סדקים שונים וכ"ו. השליכו את שקית הוואקום או רוקנו את המיכל בחוץ מיד כדי למנוע הדבקה חוזרת. התייעצו עם עזרה מקצועית – טיפול בנגיף פשפש המיטה יכול להיות מאתגר ולרוב עדיף להיעזר בשירותיה של חברת הדברה מקצועית.

יש להם את הידע והמומחיות לחסל ביעילות את פשפש המיטה באמצעות שילוב של טיפולים כגון קיטור, קוטלי חרקים וטיפולים נוספים. לאחר הטיפול, נקוט במספר אמצעים כדי למזער את הסיכון להדבקות עתידיות. בדקו בקביעות את אזור השינה והרהיטים שלכם, כבסו מצעים לעיתים קרובות והשתמשו במזרן וכריות מוגנים מפני פשפש המיטה.

 

לסיכום

זיהוי סימנים של נוכחות פשפש המיטה הוא חיוני לפעולה מהירה וטיפול יעיל. על ידי זיהוי הסימנים של עקיצות, כתמי דם, כתמים כהים, לכידת פשפשים חיים או גוויות מתות שלהם, תוכלו לנקוט בצעדים הדרושים כדי לטפל בבעיה באופן מיידי. זכרו, זה יכול להיות מאתגר לחסל לחלוטין את פשפש המיטה ולכן מומלץ לפנות לסיוע מקצועי. בעזרת התמדה, טיפול נכון ומניעה תוכלו להחזיר לביתכם את השלווה בסביבה נטולת פשפשים.

פשפש המיטה זיהוי

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
איש מקצוע
טיפים שימושיים
מעבר דירה בטוח ומשתלם – מה לעשות וכמה עולה?

הובלת דירות עם מובילים מעולים הגיע הזמן לעבור דירה ולהתחיל דרך חדשה, רק שבכדי ליהנות מספתח לא פחות מעולה של פרק חדש בחיינו, כדאי להצטייד בחברת הובלות שמעניקה שירות ללא

מטבעות
פיננסים
האם עצמאים מחויבים להפקיד לקרן פנסיה

עד השנים האחרונות, על עצמאיים לא הייתה חלה חובה להפריש לפנסיה. בעקבות שינויים בחוק שעברו בשנים האחרונות, כיום חובת ההפרשה לפנסיה חלה גם על מעסיקים עצמאיים כדי למנוע מצב שבו

חופשה משפחתית
כללי
4 רעיונות לחופשה משפחתית שמותאמת לכם!

בשנים האחרונות יותר ויותר משפחות מבינות את החשיבות של חופשה משפחתית. מדובר על חופשה חשובה וחיונית, שמאפשרת לבני המשפחה להתחבר מחדש וליהנות מחוויות חיוביות ומהנות. תוכלו לבחור מבין מגוון רחב