החלטת לנהוג שיכור? אלו הדברים שעלולים לקרות לך אם תיתפס

כל אדם בריא אחראי על עצמו, מהרגע בו הוא מגיע אל גיל 18. אם ישנן פעולות מסוימות שאנחנו יכולים לבצע בתור ילדים, מגילאים מסוימים אנחנו מקבלים אחריות מלאה – מבחינה משפטית, על הפעולות שאנחנו מבצעים.

בתור בני אדם, אנחנו מבצעים לא מעט טעויות, באופן יומיומי. בצורה שנראית אבסורדית, אנחנו יכולים לבצע פעולות שדווקא יזיקו לנו או יסכנו אותנו. החלטתם לנהוג שיכורים? במאמר הבא נסביר את ההשלכות על נהג שנתפס נוהג שיכור.

 

לנהוג שיכור

אין שום דבר חיובי שיכול לצאת כתוצאה מנהיגה בשכרות. נהג שמחליט לנהוג בשכרות, במקרה הטוב יצליח להגיע אל הבית שלו, אך במקרים אחרים הוא עשוי להסב נזק לרכוש, לעצמו, לרכב בו הוא נמצא ואפילו לאנשים אחרים שנוהגים על הכביש או הולכים על המדרכה. נהיגה בשכרות היא עבירה חמורה מבחינה משפטית. תוכלו לקרוא עוד על כך באתר http://oron-law.co.il.

 

סכנות פוטנציאליות

נהיגה בשכרות טומנת בתוכה כאמור סכנות פוטנציאליות. נהג שמחליט לעלות על ההגה בעודו הוא שיכור, יכול למצוא את המוות שלו. סכנה נוספת מבחינת נהג כזה היא תפיסה על ידי שוטר. בין אם מדובר על שוטר ששם לב לרכב שנוהג בצורה מוזרה על הכביש או על בדיקה במחסום, לתפיסה יש השלכות משמעותיות.

 

אכיפה מוגברת

הסיכויים להיתפס כאשר אתם שותים הם די גבוהים, במיוחד אם אתם מתכננים נסיעה במקומות הומים או בין ערים. המשטרה רואה את העבירה הזאת בחמורה, וכתוצאה מכך מפעילה אכיפה מוגברת לתפיסת נהגים בשכרות.

 

עונש מינימלי בחוק

תפיסה של נהג שיכור תוביל אותו ככל הנראה במהרה לבית המשפט. בבית המשפט, אם הורשע הנהג בעבירת נהיגה בשכרות, הנהג יקבל עונש מינימלי של שלילת רישיון הנהיגה שלו למשך פרק זמן של שנתיים.

 

מקרים חמורים יותר

שלילית הרישיון לשנתיים היא לא פרק הזמן היחידי שיכול השופט לקבוע. אם נהג נתפס כשהוא נוהג שיכור, אך המקרה שלו אינו סטנדרטי ונחשב לחמור במיוחד, השופט יכול לשלול את רישיונו גם לפרק זמן ארוך יותר. נהגים יכולים להיתפס כשהם שיכורים גם לאחר פגיעה בכלי רכב אחרים או בהולכי רגל.

 

עונשים נלווים

נהג שנתפס כשהוא נוהג בזמן שהוא שיכור, רישיונו יישלל כאמור לפרק הזמן המינימלי שנקבע בחוק. השופט יכול להוסיף עונשים נלווים במידה והמקרה בו נתפס הנהג הוא חמור. נהגים שיכורים שדורסים הולכי רגל למשל, מוצאים את עצמם לרוב יושבים בבית הסוהר ומואשמים גם בעבירת הריגה.

 

שיקול הדעת של השופט

שיקול הדעת של השופט, כאשר מדובר על עבירת נהיגה בשכרות, לא מאפשר לו לתת עונש שנמוך מהעונש המינימלי שנקבע בחוק. לכן, כל עוד סעיף העבירה הוא נהיגה בשכרות, העונש המינימלי של הנהג יהיה שלילת רישיון לשנתיים, גם אם זאת הפעם הראשונה שהוא נתפס נוהג בשכרות.

לנהוג בשכרות

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מה חשוב לזכור כשבונים אתר
כללי
מה חשוב לזכור כשבונים אתר?

עם התקדמות הטכנולוגיה והאפשרויות הטמונות בתוכה, האינטרנט מתפתח כל הזמן ולכן אתרי אינטרנט הפכו לחלק מרכזי בעסקים רבים ברמה השיווקית. היום כולנו מבינים כי חיוני לחברות ליצור אתר אינטרנט טוב

הדפסה על PVC
כללי
מה ההבדל בין הדפסת PVC להדפסה רגילה?

לא כולם יודעים אבל בין הדפסת PVC לבין הדפסה רגילה קיים הבדל משמעותי וגדול- סוג חומר ההדפסה. אפשרויות ההדפסה הן שונות מאוד ולכן לפני שתלכו להדפיס את חומר הפרסום הבא