הקשר בין ספרי ילדים לדמיון

לא פעם אנו מוצאים את עצמנו מגנים על ספרי הילדים השונים. שכן, אנו שומעים אנשים שאומרים לעיתים כי מדובר בספרים שמקבעים את הילד ולא מאפשרים לו לפתח את הדמיון. אם קראתם את הכותרת שלעיל, אתם וודאי מבינים שמדובר בטעות.

יצאנו לחקור את הנושא באופן מעמיק כדי שנוכל לחזור עם כל הממצאים שיאפשרו לכל אחד להכיר בקשר המיוחד בין ספרי ילדים לדמיון. הישארו אתנו ותגלו את כל המידע המרתק אודותיו.

 

ספרי ילדים ודמיון – יש קשר איכותי בין השניים

טענות הנגד שנשמעות לאחרונה באות לידי ביטוי מצד מי שאומרים כי ספרי הילדים מלאים בציורים שגורמים לילדים לראות את הדמויות באופן מסוים שמגביל את היצירתיות. אתם וודאי מבינים במה מדובר. הרי אנחנו, המבוגרים, קוראים לא פעם ספרים שאין בהם ציורים כלל.

כך שמתאפשר לנו לדמיין את הדמויות והנופים בהתאם לתיאור שמופיע בספר. אנחנו כאן כדי ליידע אתם כי ספרי ילדים צריכים לתת לילדים את הבסיס, פשוט כי באמצעותו הם יוכלו להפליג ברחבי הדמיון. אנחנו כאן כדי ליידע אתכם כי מדובר בטענת שווא. יש קשר איכותי ביותר בין השניים והוא יוצג בפניכם בפסקה הבאה.

ספרי עיון

פיתוח הדמיון באמצעות ספרים בקרב ילדים בגיל הרך – איך זה בא לידי ביטוי?

נתחיל בציון עובדה חשובה. ילדים צעירים לא קוראים ספרי עיון ורומנים, כפי שאנחנו המבוגרים קוראים. אנחנו מציינים זאת כדי להניח בצד את הטענה השגויה שהוצגה בפניכם לעיל. בחרנו להתמקד בילדים בגיל הרך.

מדובר בגיל שבו הילדים מקשיבים לסיפור, הם לא קוראים אותו בעצמם. הסיטואציה עצמה מובילה לפיתוח הדמיון באופן מידי. שכן, הילד הקשוב שיושב לצד ההורה שלו, רואה מול עיניו את הדמויות והאיורים מתעוררים לחיים. כך שהאיורים הקיימים לא מגבילים, הם פותחים לו את הצוהר.

 

פיתוח הדמיון באמצעות ספרים בקרב ילדים בוגרים – איך זה בא לידי ביטוי?

אם ההורים לקחו אתכם בעבר לספריה או לביקור בתוך חנות ספרים, אתם וודאי זוכרים את הרגע שבו התחלתם לקרוא ספר במהלך השהות במקום ולא הצלחתם להפסיק. אנו נזכיר לכם שבמהלך קריאת הספר, ראיתם איור סטטי שמתאר סיטואציה מסוימת.

הילדים שרואים את האיור, מביטים בו מבט חטוף וממשיכים לקרוא בשקיקה את הספר. באותו הזמן, בין המילים, הם מדמיינים את המראות, הנופים והרגשות שבאים לידי ביטוי במהלך הסיפור.

ספרי עיון

ספרי ילדים – כלי חיוני להתפתחות הילד

מי שעוסקים בתחום ההוראה והחינוך יאמרו לכם גם מתוך שינה כי ספרי ילדים הם כלי חיוני להתפתחות הילד ולא רק מבחינת פיתוח הדמיון, אלא גם מבחינת הקריטריונים החשובים הבאים:

  • מבחינה חברתית
  • מבחינה שפתית

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת שקיים קשר חיובי וחיוני בין ספרי ילדים לבין הדמיון. בשלב זה יש בידיכם מידע ששווה זהב. אנו ממליצים להעביר אותו הלאה וליידע אחרים אודותיו.

ספרי עיון

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
הדלקת מיזוג
מכשירי חשמל
למה כדאי לרכוש מזגן אלקטרה אינוורטר

מזגן אינוורטר הוא מזגן הפועל בטכנולוגיה מתקדמת שיש לה יתרונות רבים. למה כדאי לרכוש מזגן מדגם זה? על כך במאמר הבא.   תענוג האינוורטר מזגן אלקטרה אינוורטר הוא המזגן המומלץ

תרופות
למבוגרים
קמגרה בעולם: יצאנו לבדוק את רמת הפופולריות

קמגרה היא מהפתרונות המובילים בעולם לבעיות כמו אימפוטנציה ושפיכה מוקדמת. היא נחשבת למשפר חשק מיני בעל תופעות לוואי מעטות ביחס לפתרונות האחרים שמוצעים כיום בשוק. יצאנו לבדוק את היקף השימוש