כל מה שצריך לדעת על דיני משפחה ב- 2023

ברגע שמדברים על דיני משפחה, צריך לדעת שמדובר בענף משפחתי מאוד רחב. הוא כולל גם התייחסות לתחומי הדין והמעמיד האישי, יוחסין, גיור וכל הכלול בכך, וגם ענייני ירושה, הורות, נישואין וגירושין. דיני המשפחה עוסקים בכל תחום ותחום מתחילתו ועד סופו. מה חשוב לדעת על דיני המשפחה? מה המקרים הנפוצים יותר בתחום? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

 

דיני משפחה

דיני משפחה כוללים מגוון של תחומים, וכשבאים למצוא עורך דין דיני משפחה מומלץ, כדאי מאוד לבחור את האחד שמטפל בתחום בו אתם מתעסקים או מתעניינים. בין השאר דיני משפחה כוללים את התחומים הבאים:

  • מוסד הנישואין – כל עניין רישום הנישואין, טקס הנישואין עצמו, מה עם נישואין בין יהודים לכאלה שלא, מה לגבי הסדרים זוגיים כמו ידועים בציבור, הורות משותפת, וכמובן, תופעות קודמות למוסד הנישואין, כמו מגורים משותפים, הסכם ממון. כל אלו נושאים שקשורים במוסד הנישואין.
  • זכויות במהלך הנישואין – במהלך הנישואין אנו צוברים זכויות רבות, וכמובן גם חובות רבות. הדין בתחומים כמו הנישואין עצמם, יום הנישואין, ומעבר דירה בכלל נישואין, לפעמים אינו כל כך ברור, לכולם.
  • ענייני גירושין – כאמור, אם מתרחשת פרידה, בגידה, או כל הכם אחר שמוביל לגירושין, ומטרתו להפריד בין בני הזוג, וכנראה גם רכושם, כמה שיותר מהר.
  • דיני ירושה ופטירה – מדובר כמובן בנושא בפני עצמו, אבל צריך לדעת שמדובר בעולם מאוד מסובך, וכדאי להגיע אליו מסודרים, ולאחר התייעצות עם מגוון עורכי דין.

עורך דין דיני משפחה מומלץ

איפה נידונים ענייני דיני המשפחה והמעמד האישי?

באופן כללי בישראל דיני המשפחה נידונים בבתי המשפט למשפחה ובתי הדין הרבניים. החוק קובע שנישואין וגירושין, ייעשו רק בסמכות הדין הדתי. גם אצל מוסלמים זה כך, כך דן בית הדין הדתי בענייני המשפט העברי, ומיד לאחריו ידון בית הדין בעזרת השריעה. צריך לומר שגם בתי הדין הדתיים וגם בתי המשפט למשפחה, מורשים ומוסמכים לדון בדיני משפחה, וכל זה כשזה קורה על פי הדין הדתי.

עורך דין דיני משפחה מומלץ

אז איך בוחרים עורך דין בתחום רחב כל כך?

השאלה איך בוחרים עורך דין במצב כזה, קשורה בעיקר לתחום בו אתם עוסקים. עורך דין דיני משפחה מומלץ, הוא אחד שיהיה מאוד מקצועי בתחום מסוים, כלל לא בטוח שזה התחום אותו אתם מחפשים.

לכן, חשוב מאוד, לברר שזה אכן משהו שנוגע לאליכם ולא עורך דין שמתעסק בעיקר בענייני ירושה, כשבכלל לא מדובר על זה. לאחר מכן, כדאי לשאול אותו על ניסיון בתחום ואול יעל תיקים קודמים. כמובן שלאינטואיציה הרגשית יש השפעה גדולה מאוד, ואם זה בן אדם שלא נעים לעבוד אתו, יהיה לכם מאוד קשה להתמודד אתו.

לסיכום, בסוף, עורך דין טוב זה עורך דין אמין, מקצועי, יסודי, ובעיקר מומחה בתחום עליו הוא מדבר. המלצות זה תמיד טוב, כך מכירים עוד ועוד אנשים.

עורך דין דיני משפחה מומלץ

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מנעולן
כללי
מה נדרש ממנעולן?

לרובנו ודאי יצא להתמודד, לפחות פעם אחת בחיינו, עם תחושת חוסר האונים כאשר אנו מגלים שנאבד המפתח אל דלת הכניסה לבית, או כאשר המנעול מסרב להיפתח. במקרים אלו, נזדקק לעזרתו

תביעה אזרחית
עריכת דין
4 שאלות שחשוב לשאול עורך דין לפני תביעה אזרחית

בציבור הרחב קיימות מספר הנחות שגויות הנוגעות לתביעות אזרחיות. ההנחות השגויות העיקריות נוגעות להבדלים בין המשפט האזרחי למשפט הפלילי, הערכת סיכויים שגויה בנוגע לזכייה בתביעה וסכומי הכסף שיכולים להתקבל במסגרתה.

עובד
בעלי מקצוע
מה ההגדרה של שליחות קטנה?

מי מאתנו לא משתמש בשירותי שליחויות מפעם לפעם? מי מאתנו לא זקוק לחברת שליחויות אמינה, שתעמוד בזמנים ותביא את המשלוח ליעדו בשלום? כולנו זקוקים לאחת כזאת, כדי להיות רגועים ובטוחים.