למה צריך ייפוי כוח מתמשך?

אדם המגיע לשיבה טובה רוצה לשלוט בענייניו באמצעות אדם אותו מינה לכך בעודו צלול דעת, על מנת לדאוג לאינטרסים שלו כאשר אינו צלול דעת יותר. מדוע צריך ייפוי כוח מתמשך ומדוע זה כדאי – על כך במאמר הבא.

 

למה צריך ייפוי כוח מתמשך?

ייפוי כוח מתמשך הוא הסכם שנעשה באמצעות עו"ד ייפוי כוח מתמשך בדרך כלל לאנשים מבוגרים שרוצים להיות בטוחים שענייניהם מטופלים במידה ויהפכו לתלותיים, יחלו בדמנציה או פרקינסון או יאבדו את צלילות דעתם. שיקול הדעת של המבוגרים במצבים כאלו אינם שיקולים נכונים ולכן חשוב שהכול יהיה כתוב בצורה מסודרת עם חתימות בעוד המבוגר צלול בדעתו. בשנת 2017 הגו את חוק ייפוי הכוח המתמשך שפותר בעיות כאלו ומאפשר הגנה אופטימלית על המבוגר.

 

מי יכול להוציא לפועל ייפוי כוח מתמשך?

רק עורך דין המתמחה בייפוי כוח מתמשך יוכל לנסח חוזה בין האדם הממנה אדם אחר לעסוק בענייניו. עד החוק בית המשפט היה ממנה אפוטרופוס לאדם המוגבל ומעניק לו ייפוי כוח ללא בחירה שלו. כיום אין צורך לערב את בית המשפט אלא לקבל את השירות מעורך דין. זאת אומרת שלאדם המוגבל יש זכות למנות את מי שהוא רוצה ולבחור על מה יהיה ממונה.

ניתן למנות קרוב משפחה או אדם אחר המקובל על האדם המוגבל שיהיה אחראי לעיזבונות שלו, לסידורי שהייה בבית אבות, לנכסיו, רכושו ואפילו על חשבון הבנק שלו. הוא ידאג גם לטיפול בכל ענייני הממנה לאחר מותו כך שלא תיווצר תקופת ביניים בה העניינים אינם מטופלים. החוזה מהווה אסמכתא שהאדם הממונה הוא האדם עליו סומך הממנה, מהן חובותיו, מהן הסמכויות שלו ושהדבר נעשה בשיקול דעת. ניתן אף למנות אדם מחליף כמייפה כוח במידה והממונה אינו יכול לבצע את המוטל עליו או לתפקד.

 

באילו תחומים מעניקים ייפוי כוח מתמשך?

האדם הממנה מייפה כוח על ענייניו יכול להחליט שהממונה יטפל רק בנכסים או רק בחשבון הבנק שלו. הוא יכול למנות אותו להעביר סכום כסף לילדיו או לנכדיו בגיל 21, לטפל רק בעניינים רפואיים ולטפל בדברים מסוימים תחת פיקוח. במידה ואין פיקוח עלולות להיווצר תקלות כמו משיכות כספים לצרכיו הפרטיים של הממונה, מכירת רכושו של הממנה וכד'. זו הסיבה שייפוי הכוח צריך להיות מנוסח בצורה מדויקת עם מועד לתוקף של ייפוי הכוח מבחינה רשמית.

בנוסף עורך הדין יוכל לסייע בייפוי כוח נוטריוני כדי שהבנק של הממנה לא ידחה את ייפוי הכוח של האדם הממונה עליו. ככל שבוחרים בעורך דין מקצועי ומנוסה בעריכת חוזי ייפוי כוח מתמשך, כך הסיכוי שיקרו תקלות הוא נמוך. לפיכך, יש לבחור בעורך דין מומלץ ואמין שיורד לפרטים הקטנים ומעניק ייעוץ אופטימלי לממנה ומסביר בצורה בהירה לממונה על תחומי אחריותו והמצופה ממנו.

ייפוי כוח מתמשך

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עידן דיגיטלי
כללי
הבנת הכוח של פרסום ממוקד בעידן הדיגיטלי

עולם הפרסום והשיווק התפתח בצורה מטאורית במהלך העשורים האחרונים. אם בעבר קמפיינים היו בעיקר נחלתם של מותגים גדולים עם תקציבים שמנים, היום בעידן הדיגיטלי, פרסום נכון וממוקד יכול להפוך כל

כרטיס
משכנתאות
ביטוח בריאות – אל תוותרו עליו!

אתם צעירים, יפים ונמרצים? בטוחים שכך תמשיכו לעד? אם כך, הגיע הזמן שגם אתם, כמו כולנו, תסתכלו למציאות בעיניים ותבינו שלא הכול תלוי בכם בחיים. אתם יכולים להיות נהדרים, זהירים

ארונות הזזה
רהיטים
איך לעצב חללים קטנים עם רהיטים גדולים?

חכם סיני אמר פעם שעיצוב של חללים קטנים זו אומנות שמצריכה היכרות מעמיקה עם תחום העיצוב. אבל החכם הזה, אם לדייק, אמר את האמרה הזו הרבה לפני שידעו בכלל שיהיה

חולה על ווינר
למבוגרים
חולה על ווינר? הנה האתר שאתה חייב להכיר

זה יום שישי בבוקר, ואתם מוצאים את עצמכם שוב יורדים לקיוסק השכונתי על מנת למלא את טופס הווינר השבועי או החודשי שלכם. אנחנו מכירים את ההרגשה, את ההתרגשות ואת התחושות