מכירת דירה במחיר למשתכן – האם זה אפשרי?

המחירים בשוק הדיור נמצאים בעליה בעשור האחרון, עד כדי כך שמשפחות רבות וזוגות צעירים לא מסוגלים להגיע להון העצמי ללקיחת משכנתא. המדינה מאפשרת להם לרכוש דירה בהנחה באמצעות תוכנית "מחיר למשתכן", בה ניתן להשיג דירה במחיר נמוך מהערך שלה. האם מכירת הדירה ברווח אפשרית? במאמר הבא נסביר זאת.

 

דירה בהנחה

באופן כללי, קבלן לא ייתן הנחה לאנשים שרוצים לקנות דירה, אך באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. מדובר על תוכנית ממשלתית, שאמורה לאפשר לזוגות צעירים ולמשפחות צעירות להצליח להגיע להון העצמי הדרוש ללקיחת משכנתא לצורך רכישת דירה. הדירות מוצעות לדיירים שעונים על קריטריונים ספציפיים שקובעת המדינה.

באמצעות זאת, הם יכולים לרכוש את הדירה במחיר מוזל מהקבלן. הקבלן מצידו יכול להציע את הדירה במחיר נמוך, מכיוון שהוא מקבל את הקרקע מהמדינה במחיר מוזל.

 

האם ניתן למכור אותה?

אם אתם רוכשים דירה בהנחה, במחיר שאינו משקף באופן מעשי את הערך הכספי האמיתי שלה, אתם יכולים באופן תיאורטי למכור אותה ברווח גבוה. הדירה אומנם נרכשה במחיר זול, אבל אתם יכולים ליצור רווח משמעותי מהמכירה שלה. כמו כן, ישנם מקרים שונים וסיטואציות שונות בחיים שיכולות לגרום לכם לרצות למכור את הדירה, מהסיבות שלכם. החוק מאפשר למכור דירה שנקנתה במסגרת מחיר למשתכן, אך תחת הגבלות מסוימות.

 

תוך כמה זמן ניתן למכור אותה?

את הדירה ניתן למכור תוך 7 שנים ממועד הזכייה בהגרלה. ברגע שמתקבלת הודעת הזכייה, ניתן לספור 7 שנים שלאחריהן ניתן יהיה למכור באופן חוקי את הדירה. כמו כן, ניתן למכור את הדירה 5 שנים מהרגע בו התקבל טופס 4.

 

המועד המוקדם יותר קובע

כדי למנוע מצב בו אדם מעוניין למכור דירה שנרכשה במסגרת מחיר למשתכן, אך עושה את זה בניגוד למועד החוקי, צריך להבין שהמועד המוקדם יותר קובע. אפשר למכור את הדירה תוך 7 שנים ממועד הזכייה בהגרלת מחיר למשתכן או 5 שנים מקבלת טופס 4, לפי מה שמגיע מוקדם יותר מבניהם.

 

מקרים מיוחדים

מה קורה אם יש צורך במכירת הדירה בעקבות מקרה מיוחד? למשל, במקרה של גירושין, יש עילה לגיטימית למכירת הדירה. כמו כן, גם אם יש צורך הכרחי במכירת הדירה, כמו מעבר דירה עקב צורך תעסוקתי, אפשר לטעון לעילה לגיטימית למכירת הדירה.

 

ועדת חריגים

החוק מאפשר מכירה של דירה שנרכשה במסגרת מחיר למשתכן גם לפני המועד החוקי. ניתן לעשות זאת על ידי פנייה לוועדת החריגים של משרד הבינוי והשיכון, מולה תוכלו לפרוס את הטענות שלכם.

 

הסתייעו בעורך דין

וועדת החריגים לא נותנת אישור מכירה בקלות, שכן אם כך היה הדבר, רבים היו פונים אל הוועדה עם טענות סרק למכירת הדירה. לכן, מומלץ להסתייע בעורך דין שילווה אתכם בפנייה לוועדת החריגים.

למכור דירה

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
סודות הפוקר
למבוגרים
סודות הפוקר – 6 דברים שלא ידעתם

פוקר כבר מזמן משחק פופולארי בקרב שחקנים בכל רמות הכישורים. משחק קלפים זה הוא שילוב של מיומנות ומזל, והוא היה נושא לספרים, תוכניות טלוויזיה וסרטים. למרות הפופולאריות ארוכת השנים שלו,

צינור
בעלי מקצוע
איך מתבצעת בדיקת רטיבות?

אחד הסימנים שמצביעים לנו על נזילת מים בבית, הוא הופעתם של סימני רטיבות בתקרה או בקירות הבית. הופעת סימני הרטיבות אופיינית לרוב לימי החורף הגשומים, אך היא יכולה להעיד גם

מסיבת רווקים
אירועים
3 טיפים לארגון מסיבת רווקים במרכז

ארגון של מסיבת רווקים במרכז עשוי להיראות לכם כעניין פשוט למדי, אבל ברגע שתתחילו לארגן את האירוע, אתם תגלו שמדובר בעניין מורכב שדורש מתן תשומת לב לפרטים מסוימים. כדי להקל