צלקת אחרי תאונה – האם ניתן לתבוע?

 כל תאונה הגורמת לנזקים פיזיים ולפציעות היא עילה לתביעה נגד הגוף האחראי על הפגיעה או הביטוח שמכסה אותו. המאמר יפרט האם גם ניתן לתבוע על צלקות לאחר תאונה וכיצד.

 

האם ניתן לתבוע פיצוי על צלקת לאחר תאונה?

בין אם מדובר על תאונת עבודה, תאונת דרכים ובין אם על נזקי גוף מסיבות אחרות, האדם שנפגע מהתאונה יסבול מכאבים, שברים פנימיים וחיצוניים, שטפי דם ופגיעות שעלולות לגרום לו לנכויות. ביחד עם כל זה נותרות צלקות כתוצאה מהפציעה או כתוצאה מניתוחים שנעשו בעקבות הפגיעה שגם אותם ניתן לתבוע.

למשל, תאונת עבודה בה אדם נכווה ונותרה לו צלקת בידיים או בפנים החשופים לכל או צלקות במקומות מוצנעים הגורמים לנפגע לדימוי גוף נמוך ולחשש מיצירת יחסים אינטימיים. מאחר ומדובר בצלקות ברמות שונות המחוקק קבע מהו הפיצוי עבורן.

 

מה הפיצוי על צלקות לאחר תאונה?

אם מדובר בצלקת שאינה משליכה על התרופפות קיר הבטן ואינה מפריעה לא יינתנו עליה אחוזי נכות במקרה של תאונת עבודה. צלקות הגורמות לכאבים או צלקות מכוערות יקבלו 10% נכות שמזכים בפיצוי כספי. אם מדובר על כמה אזורים בגוף, שיעור הנכות יהיה 20%.

כשמדובר בצלקות ששינו את מבנה הפנים, ניתן לקבל 30% נכות ואף יותר כאשר הן מעוררות דחייה. בנוסף, ניתן לקבל פיצוי על צלקות שגורמות למגבלות או לפגיעה באיברים אחרים. למשל, צלקת ברגליים עלולה להגביל את ההליכה.

 

מה עושים כשיש צלקות לאחר תאונה?

מכיוון שניתן לקבל פיצוי עבור נזקי גוף וצלקות חשוב מאוד לצלם את הצלקות בכל מיני זוויות ולמדוד את ההיקף שלהן אצל רופא מומחה. פעולות אלו יסייעו להליך המשפטי נגד האחראים או חברות הביטוח על המחדל. כאשר יש בתמונה חברת ביטוח היא תנסה להתפשר על סכום כספי שלא תמיד תואם את הציפיות של הנפגע.

לפיכך, פנייה לעורך דין תביעות נזקי גוף היא הכרחית על מנת שהתוצאות בבית המשפט יהיו לטובת הנפגע ולא לטובת חברת הביטוח. לרוב בית המשפט ימנה רופאים מומחים מטעמו שיבדקו את הפציעה והצלקות על מנת לקבוע אחוזי נכות לצמיתות.

לפיכך, כל נזק גופני כמו שבר, בעיה אורתופדית, פגיעה פנימית, צליפת שוט וצלקות יהיו חלק המרכיב את דרגת הנכות הכללית שהם ימליצו לבית המשפט.

 

מתי תובעים פיצוי על נזקי גוף וצלקות?

חשוב לדעת שנזקי גוף וצלקות נגרמות לא רק מתאונות עבודה או תאונות דרכים. אנשים רבים נפגעים מידי יום בסיטואציות שונות שגורמות להם לנזקים הפיזיים. למשל, פגיעה מנשיכה של כלב, מעידה ברחוב, נפילת מכשיר או החלקה בבית פרטי, רשלנות רפואית של רופא וכן הלאה.

התביעות מוגשות בדרך כלל לחברות הביטוח. למשל, אם תלמיד נפגע התביעה תוגש לביטוח תאונות אישיות. לפיכך חשוב שעורך דין יבדוק את הפוליסות השונות לאחר הפגיעה וייתן לכם הכוונה לגבי התביעה.

צלקת לאחר תאונה

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
נזק פיזי
עריכת דין
צלקת אחרי תאונה – האם ניתן לתבוע?

 כל תאונה הגורמת לנזקים פיזיים ולפציעות היא עילה לתביעה נגד הגוף האחראי על הפגיעה או הביטוח שמכסה אותו. המאמר יפרט האם גם ניתן לתבוע על צלקות לאחר תאונה וכיצד.  

חדר אמבטיה
לבית ולגינה
איך לבחור מראה מתאימה לאמבטיה

עיצוב חדר האמבטיה מצריך היכרות מקדימה עם מספר עקרונות שיאפשרו לשלב בין פרקטיקה לנראות. שכן, אנו משתמשים בחדר זה לצרכים מסוימים ולזמן קצר בלבד. מדריך זה ירכז בפניכם את כל

מחט
צרכנות
איך לבחור את מוצרי הסריגה שלך?

סריגה היא פעולה שיש בה תרומה אומנותית למי שמבצע אותה וגם תרומה של שלווה ורוגע. מחקרים מראים שפעולות עם כפות הידיים מביאות לריפוי פנימי והרפיה, בשל היותן נדירות בעולם המודרני

טיול בטבע
בריאות
כיצד להרגיל את הילד שלך לנעל צעד ראשון

הידד! אם אתם כאן כנראה שהפעוט שלכם כבר עשה את צעדיו הראשונים (או בדרך לשם) וזה אירוע מרגש ומשמעותי! איזה כיף! במיוחד בשבילכם ריכזנו כאן את כל המידע שאתם צריכים