רופא שיניים המבצע טיפול שחורג ממומחיותו – כיצד לפעול?

רפואת שיניים היא אחד מהתחומים המרכזיים בעולם הרפואה. היא עוסקת ברפואה בחלל הפה ובשיניים וכוללת טיפולים רבים ומגוונים. לרופא שיניים יש מומחיות בסוג מסוים של טיפולי שיניים. מה קורה כאשר הרופא מבצע טיפול שיניים שחורג מאותה המומחיות? במאמר הבא נסביר כיצד ניתן לפעול.

 

מומחיות של רופא שיניים

לרופא השיניים יש מגוון טיפולים שונים שהם יכולים להעניק למטופלים. כל רופא מבצע טיפול שמתאים למומחיות שלו. למשל, רופא שמומחה ביישור שיניים אמור לבצע טיפולים של יישור שיניים, בעוד שרופא שמתמחה בטיפולים אסתטיים לשיניים אמור לבצע את הטיפולים הללו.

מקרה בו רופא מבצע טיפול שאינו בתחום המומחיות שלו, עשוי לגרום לנזקים משמעותיים. חלל הפה הוא חלל רגיש יותר, גם מבחינת נראות, כך שהנזק יכול להיות גם בריאותי וגם אסתטי. בקשת המקרים של רשלנות רפואית יישור שיניים שנעשה על ידי רופא שיניים שאינו מומחה בתחום -עלול לגרום לנזקים של ממש.

 

רשלנות רפואית – מוגדרת בחוק

החוק מגדיר באופן ברור וחד משמעי את המושג "רשלנות רפואית". רשלנות רפואית תחשב לכזאת, רק כאשר המטופל סופג נזק משמעותי כתוצאה מטיפול של הרופא או של אחד הגורמים המטפלים. מידת הרשלנות קיימת אם לא ננקטו אמצעי בטיחות שאמורים היו להינקט, אם בוצעה חריגה מנורמות מקצועיות.

 

רשלנות ברפואת שיניים

כאשר רופא שיניים מבצע טיפול שחורג מהמומחיות שלו, מדובר על חריגה מנורמות מקצועיות. הנורמה המקצועית של רופאי השיניים היא לבצע טיפול בתחום בו הם מומחים. אם רופא אכן ביצע טיפול בתחום שהוא אינו מומחה ובכך הוא הסב נזק, הרי שלפי החוק ניתן יהיה להגיש נגדו תביעת רשלנות רפואית.

 

נזקים אפשריים

את הנזקים של הרשלנות הרפואית אפשר לבחון בשני מישורים. המישור הראשון הוא המישור הבריאותי, בו נגרם נזק לשיניים, ללסת, לחניכיים או לאזור אחר בחלל הפה. נזקים משמעותיים עשויים להיגרם גם מבחינה אסתטית, כאשר זהו נזק שבעיקר נוצר עקב טיפולי שיניים לקויים.

 

יישור שיניים

טיפול של יישור שיניים, באמצעות גשר למשל, נפוץ בעיקר אצל נערים ונערות, שמעוניינים ליישר את השיניים העקומות שלהם. זהו לרוב טיפול אסתטי. אם הטיפול מבוצע על ידי רופא שאינו מומחה, השיניים עשויות להינזק ולהפוך לעקומות יותר.

 

עקירה

לא כל רופא שיניים יודע כיצד לבצע עקירה באופן מוסמך ובטוח. עקירה היא מצב בו שולף רופא השיניים את השן ממקומה, עקב מצב בריאותי ירוד של השן. עקירה של שן בריאה פוגעת במראה האסתטי, בעוד שעקירה לא בטיחותית יכולה להוביל לנזקים בחלל הפה.

 

טיפולים אסתטיים

קיימים רופאי שיניים שמומחים במתן טיפולים אסתטיים, כמו ציפוי שיניים בחרסינה. רופא שיניים שאינו מומחה בטיפול הזה יכול לפגוע בשן באופן משמעותי, שכן טיפול זה כולל ציפוי של השיניים בחומר זר. הנזק יכול לבוא לידי ביטוי גם בפגיעה בשן אך גם בנראות השיניים.

רשלנות רפואית יישור שיניים

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כיסא משרדי
רהיטים
4 דברים שחשוב לזכור כשבוחרים כיסא משרד

בחירת הכיסא המשרדי הנכון חיונית לשמירה על נוחות, פרודוקטיביות ורווחה כללית במהלך שעות העבודה הארוכות. עם שפע של אפשרויות זמינות, זה יכול להיות מכריע למצוא את הכיסא המשרדי המושלם שמתאים

התקדמות וגדילת רשתות
סמארטפונים וטיפים
לראשונה: רשת הדור החמישי הופעלה בישראל

ממש לפני כחודשיים הגיעה פריצת דרך לישראל בכל הקשור לרשתות הסלולריות. רשת הדור החמישי הופעלה בארץ ובכך שינתה ועדיין משנה את חוקי המשחק בתחום. דור 5, או בעגה המקצועית –