לראשונה: רשת הדור החמישי הופעלה בישראל

ממש לפני כחודשיים הגיעה פריצת דרך לישראל בכל הקשור לרשתות הסלולריות. רשת הדור החמישי הופעלה בארץ ובכך שינתה ועדיין משנה את חוקי המשחק בתחום. דור 5, או בעגה המקצועית – 5G (קיצור של 5th Generation), הגיע כדי לעשות מהפכה בתחום.

ההכרזה של משרד התקשורת לפני כחודשיים כי חברות התקשורת השונות יחלו בהתמודדות על הפעלת השירות החדש, פתחה עידן חדש של טכנולוגיות תקשורת ומיד החלו החברות השונות בתחרות על הפעלת הרשתות.

 

מהו ה- 5G?

מדובר בתקן טכנולוגי חדש שנועד לספק קצב נתונים גבוה בהרבה ממה שהיה מקובל עד היום, זמני שהייה נמוכים יותר ואפילו תמיכה בכמות נרחבת יותר של מכשירים סלולריים, וכל זאת בהשוואה לדור הרביעי שהיה נפוץ עד כה (4G). עיקר השינוי בין ה- 4G ל- 5G נוגע למהירויות העצומות שהדור החמישי מספק.

בגלל מהירויות אלו שלא נראו עוד בעבר, יכול הדור החמישי לספק תשתיות שלא היו מוכרות לנו עד כה (או שהיו מוכרות אך לא היו מספיק מהירות) כמו משחקי מחשב אונליין, נהיגה אוטומטית, שימוש במכונות רפואה מרחוק (מה שמכונה ״רפואה חכמה״) ועוד.

מאז שהגיעה הפריצה לישראל, הכריזו על התמודדות על הפעלת הרשת לא פחות מחמש חברות סלולר: פרטנר, קבוצת סלקום, גולן טלקום, פלאפון והוט מובייל. ההתמודדות כוללת תחרות על המחירים עבור הרישיונות לתדרים שיפעילו את רשת הדור החמישי בארץ.

 

רשת הדור החמישי בעולם

טרם הגיעה החדשה המרעישה לישראל, הגיע תחילה הדור החמישי למקומות אחרים בעולם. בתחילת שנת 2020, המדינות הראשונות אשר החלו להשתמש ברשת היו סין ודרום קוריאה.

בדרום קוריאה השיקו שלושת ספקיות התקשורת החזקות במדינה את ה- 5G באותו היום. בנוסף, באותו זמן גם חברות סלולר מרכזיות בארצות הברית החלו בהשקת הרשת. כיום כבר מיליונים בסין ובדרום קוריאה עושים שימוש ברשת.

מכיוון שהדור החמישי התגלה לעולם בד בבד עם התפרצות מגפת הקורונה, נוצרו לא מעט תאוריות קשר בין השתיים. התאוריה המרכזית גרסה כי האנטנות הסלולריות הרבות שהוצבו במדינות אירופה גרמו למקרים קשים של וירוס הקורונה.

תאוריית קשר נוספת הייתה בנוגע לתעמולה רוסית, כאשר נטען כי כל רשתות הדור החמישי נועדו להפיץ תעמולה במסגרת ערוץ החדשות הבינלאומי על מנת לפגוע ביציבות המשטרים במדינות המערביות.

 

כיצד זה עובד בארץ?

במסגרת ההתמודדות, הפעילה חברת פלאפון את רשת הדור החמישי לצרכי ניסיון. התוצאות של ההפעלה היו מרשימות כמצופה: בעוד שבדור הרביעי עומדת מהירות הגלישה על קצב של 30 מגה ביט לשנייה, הדור החמישי מגיע למהירות אסטרונומית של כ- 1,500 מגה ביט לשנייה!

במהלך הניסיון, חברת פלאפון גם הראתה כיצד עובדת מהפכת הרפואה מרחוק באמצעות הדור החמישי: רופא יכול להפעיל בדיקת אולטראסאונד ממרחק באמצעות ג׳ויסטיק שמנהל קשר מערכתי על הפעולות של רשת ה- 5G.

 

מחזיק טלפון 5G

תוכן עניינים
שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אוכל
אוכל כשר בחו"ל – מדריך למתחילים

חודשיים של הכנה, מציאת טיסה עם זמני הגעה שמאפשרים קצת יותר משעתיים שינה בלילה, סוגרים דיל הכולל חדר זוגי עם מרפסת לרחוב הראשי, נחיתה, החתמת דרכון וזהו – אתם בבירה

ז'יטונים
למבוגרים
2 משחקי הימורים שחובה להכיר

אומרים שהאנשים בעולם מתחלקים ל – 2. אלו שלא מתחברים למשחקי הימורים ואלו שחיים את התחום ומכירים אותו באופן מעמיק. זה לא משנה מי אתם מבין השניים הללו. שכן, אם

טבע
טיפים שימושיים
קרקע חקלאית שמיועדת למכירה האם זה בטוח?

.מתלבטים לגבי רכישה של קרקע חקלאית לאור הסיכון? באמצעות חברת אפיקים רוזנטלר תוכלו לבצע השקעת נדל"ן חכמה ומשתלמת. כל הפרטים – במאמר הבא רכישת קרקע חקלאית – האם זה בטוח?

מומחה
למבוגרים
4 דברים חשובים לדעת על התרופה סיאליס

בשוק התרופות המוצעות לטיפול בבעיות אין אונות ושפיכה מוקדמת רובנו מכירים רק את תרופת הויאגרה. תרופת הויאגרה צברה לעצמה מעמד של כבוד והציבור נוטה לחשוב שהיא היחידה שקיימת לפתרון בעיות,